arnakke Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Har søkt gjennom Forum etter svar uten hell......... håper på bedre hell her ? Jeg har just installert hovedkort: Asus P5N-E-SLi (m/Pentium D 2,6Ghz)....... 3 x 1 GB RAM (G.Skill DDR2 PC6400) 1 x Sata HDD = Seagate Barracuda 320 GB 2 x Sata brennere = Samsung SH-D163A, Jeg installerte WinXP m/SP2 med den ene Samsung Sata brenneren og begge spiller av film og music. Både chipsetdriver og BIOS er oppdaterte Windows skal kunne brenne CD'er, men høyreklikk på en fil viser iingen DVD stasjoner ved å peke på "send til". NERO 6.6 gir bare mulighet å brenne til HDD:"Image" Lastet ned en Demo fra Nero, 7.10 og det var det samme.... På forhånd takk........... Har lagt ved "Bilde" av enhetsbehandleren (jeg får ikke lagt til vedlegget) Nytt forsøk å legge "bilde"ved:Bilde_enhetsbehandling.doc Endret 28. september 2007 av arnakke Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Man må neste se litt på tilkoplings muligheter for kortet, før man kan si noe her. Så vi får studere litt og komme med noe kommentar hvis vi finner noe. Ingen løsning her enda, men vi har lest posten din. Ja du har en jmicron der men du har sikkert koplet dem på nvidia kontroller. Der er ikke mye å se i bruksmanualet, så her må være driver problem, og som er kommentert allerede, vedrørende Nero versjon erfaringer, fra andre. (skulle du prøve å finne en løsning som fungerer på alt, så krever det at du prøver med div. drivere , noe som du kan se i enhetsbehandling under Dvd/cdrom.) (lignende problemer med dvd tilkoplet Ide port på Marvell/P5wd2-e premium hos meg) Endret 28. september 2007 av wiberos Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Har hatt samme problemet selv før, men har alltid løst seg når jeg har oppgradert til nyeste Nero. Kjører Samsung SATA brenner selv, å den funker helt utmerket med Nero 8 ihvertfall. Så lenge de funker fint, men Nero ikke finner de så tror jeg dette må være grunnen. Endret 27. september 2007 av JimRamse Lenke til kommentar
arnakke Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Takk Wiberos og JimRamse.......for raske svar rett på sak; dere gir meg begge håp! JimRamse : har prøvd både Nero 6.6 (’lånt’) og Nero7.10 (Trial), så inntil videre tror jeg, jeg tar føringen fra Wiberos. Hvis dere ser på mitt opprinnelige innlegg, så lyktes det meg nå å få med vedlegget Jeg glemte tidligere å si jeg også lastet ned et driver (=firmware)oppdateringsprogram fra Samsung (brenner), da jeg ble oppmerksom på problemet. Men nå har jeg ”gått” litt ”lengere inn”: nytt vedlegg(bilde=1000 ord)Driver_satakontakter_hk..doc. Her står blant annet driverdato 1.07.2001!!?? Har sett at flere har samme brenner (Samsung SH-D163A), kanskje en av dere kan se hvilken driver/driver informasjon dere har? Ser fram til videre hjelp..... PS. 1 sata = HDD; 2 sata= brenner 1; 3 sata = brenner 2, 4sata = tom Endret 28. september 2007 av arnakke Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Dette kan bli painfull! Hvor finner man løsningen er umulig å si. Men du kan bare prøve deg fram. Å finne tråder som omhandler problemet kan være både til hjelp og forviring. Jeg vedlegger noe filer som jeg har installert selv. Hos meg var ikke noe problem, det betyr ikke nødvendighvis det samme for deg, men de er drivere fra MS. Se på navnene og sammenligne med det du ser når du velger Driverdetaljer i egenskaper for dvdrom. (i samme bilde som du har vedlagt.) Jeg brukte drivere som man finner i server versjon. Og det var på grunn at jeg klarte ikke å finne imapi.sys som MS nevner som aktuelt med en dato fra 13.08.04. De drivere som er vedlagt skal da være i et systematisk forsøk fra deg, med mange reboot og ....cola.. For å installere dem, må du manuelt helt til...har diskett.... valget, når du oppgraderer drivere. Du vil da finne en del modeler listet som kompatibelt og som ikke. Velg noe modeler som du tror vil være verdt å prøve. Etter driver oppdattering, kan du bruke Nero Info tool, slik at du ser hvilke forandringer og funksjoner er i egenskap for dvdromene. Umulig å skrive alt, bare starte med å prøve deg fram. imapifra_server.zip Lenke til kommentar
genesis Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Har lignende problem med en Samsung s-ata dvd brenner.Brenneren er SHS-183L. Den er ganske ubrukelig. Måtta dra frem en gammel dvd-rom for å installere OS, kjøre diverse testprogrammer fra en bootcd, og "autokjøre" i windows.Og firmware oppgraderings verktøyet som følger med er helt ubrukelig da det aldri får kontakt med serveren som man skal "registrere" seg igjennom. (you has not registrated)Heller ingenting nytting på internett sidene deres.Noen ideer på å få det programmet til å virke? =P Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
arnakke Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Takk, ’genesis’, kanskje det blir en ny ”begynnelse” for våre DVD brennere? Hei igjen ’Wibero’, din natteravn og takk! Har_jeg_forst_tt_Wibero.doc Vedlegget skulle helst bekrefte jeg har forstått din anvisning? (Kanskje andre kan ha nytte av det også?) Hvis jeg under driveroppdatering ”peker” på mappen med dine filer, vil alle dine 5 bli lagt inn ...og .... så .....erstatte mine? Eller må jeg velge en av gangen? Og da blir prosedyren....... mht. 'modeller': driver (1) + CD-ROM statsjon driver (1) + CD-ROM statsjon (fremtvinging av CDDA er nøyaktig) driver (1) + CD-ROM statsjon (fremtvinging av CDDA er unøyaktig) driver (1) + CD-ROM statsjon (fremtvinging av IMAPI er deaktivert) driver (1) + for eksempel : CD-ROM statsjon (xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx) og så videre for driver (2) og (3)? Avventer håpefullt en bekreftelse ..... no pain no gain!!?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå