odals_kim Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg vet at det er forskjell mellom SLI og crossfire, men etter uttalige søk på nettet finner jeg forskjllige svar hele tiden så nå henvender jeg meg til dere. Jeg har k8n diamond med SLI støtte, men har HIS 1650PRO 512GDDR3 med støtte for cross fire...kan dette fungere på kortet mitt (JA jeg vet at ET slikt kort fungerer, men tenkte så klart på TO). Flere hevder at Nvidia har åpnet for crossfire støtte evt med moddet BIOS. Noen som har tanker elelr forslag rundt dette Lenke til kommentar
HAG Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Diamond kortet er "født" som et SLI kort, skal det fungere med CrossFire må det minst en modda Bios til. Eg gav bort mitt Diamond kort til jula som var og fikk et ASUS CrossFire hovedkort siden eg før den tid "gikk over" til et X1950Pro skjermkort... X1650(Pro) skjermkorta til ATI har vel som X1950 korta "native" crossfire - trenger ikke et master og slave kort. Nå får en nesten kasta etter seg et skjermkort som yter mer enn ei SLI/CrossFire løsning med et til av det "gamle" kortet vil yte. Gav over 2000,- for mitt X1950 kort fra HiS, nå koster det rundt 1200,-... for under 2000,- får eg et kort som yter bedre enn ytelsen vil bli med ett "gammalt" kort til i CrossFire /SLI og eg får et kort til overs (kan selges..). Er eg kjapp kan eg få et 2900Pro kort som aleine yter mer enn to X1950 kort i CrossFire noensinne vil yte, til en pris som likner på den eg gav for mitt første X1950 kort.... OK 2900 korta sparer ikke på strømmen, men 2 X1950 kort trenger litt "juice" de og.... - selv om eg har et CrossFire hovedkort har eg mer tro på oppgradering til et "heftig" nytt skjermkort, enn et til av det som er "utgått" for noen "promille" bedre ytelse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå