Knopfix Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hei,min gamle NEC tok kvelden etter flere år med flere hundre brenninger og jeg trenger en ny av god kvalitet derfor spør jeg her om hva jeg burde kjøpe. Det kan være aktuelt med en brenner som kan brenne inn tekst på DVD platen også hvis ikke det blir ekstra mye utgifter. Brenne hastigheten er jeg ikke så kravstor på,mer kravstor på liten feilmargin og og kvalitet\holdbarhet. Hvis man brenner med treg hastighet blir feilmarginen på brenningen mindre da,og vil innbrenningen bli mer holdbar mot slitasje på noen måte? Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hei,min gamle NEC tok kvelden etter flere år med flere hundre brenninger og jegtrenger en ny av god kvalitet derfor spør jeg her om hva jeg burde kjøpe. Det kan være aktuelt med en brenner som kan brenne inn tekst på DVD platen også hvis ikke det blir ekstra mye utgifter. Brenne hastigheten er jeg ikke så kravstor på,mer kravstor på liten feilmargin og og kvalitet\holdbarhet. Hvis man brenner med treg hastighet blir feilmarginen på brenningen mindre da,og vil innbrenningen bli mer holdbar mot slitasje på noen måte? 9591023[/snapback] Stort sett alle optiske enheter gjør jobben sin prikkfritt i dag. Med mindre du ønsker Blu-ray eller HD egenskaper på drevet ville jeg gått for Nec AD-5170. Svært god kvalitet til en rimelig penge. Et lite hakk opp i kvalitet får man kanskje ved å gå for et av Plextor sin drev, men etter min mening er det absolutt ikke verd prisdifferansen. Når det gjelder lightscribe trodde jeg dette var på veg ut av ukjente årsaker. Brennehastigheten spiller liten eller ingen rolle med dagens brennere. Har selv brent godt over 1000 CD / DVD-er med *16 med min NEC uten å fått et problem en eneste gang. Lykke til med valget. Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jeg vil absolutt anbefale plextor og asus sine brennere har aldri feilbrent en eneste en plate. Men nec er aldeles heller ikke no dårlig valg nei Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Ok,NEC ruler fortsatt. Er dette et bra alternativ,støtter labelflash:NEC AD-7173 DVD±RW 18x Dual layer : https://prisguiden.no/product.php?productId=52586 Endret 28. september 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Ok,NEC ruler fortsatt.Er dette et bra alternativ,støtter labelflash:NEC AD-7173 DVD±RW 18x Dual layer : https://prisguiden.no/product.php?productId=52586 9597370[/snapback] Den gjør jobben. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Har selv bestilt denne Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Ser ut at det blir NECn hvis ingen har noen innvendinger i siste liten. Bestiller på mandag.Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Den brenner på 18x og den jeg kom med forslag til brenner på 20x Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Ja nå ser jeg NEC er anbefalt 2 ganger tidligere i tråden,forskjellen på 18 og 20 er ikke så nøye.Samsung fungerer sikkert bra også........ Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Ville gått for Samsungen, da BenQ dessverre ikke er å få tak i lenger. Plextor brennere er gode, men er ikke så gode som de var en gang i tiden. Cdfreaks hadde vel en test på Samsungen og kom frem til at den var noe av det bedre som finnes i dag. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Men den Samsungen støtter ikke lightscribe eller labelflash? Endret 1. oktober 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Men den Samsungen støtter ikke lightscribe eller labelflash? 9616155[/snapback] Hva skal du egentlig med det? Må jo være noe av det mest ubrukelige som er laget, spør du meg... Spesiallagede plater og et motiv som ikke kan måle seg opp mot printbare plater. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Spesiallagede plater og et motiv som ikke kan måle seg opp mot printbare plater Aha jeg må ha spesiallagde plater for Lightscribe eller Labelflash? Jeg har en printer som printer på DVD plater men jeg tenkte at av og til kunne det være greit med en rask tekst med brenneren i stedet? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jepp, du kan må ha spesielle plater hvis du skal bruke lightscribe eller labelflash. Disse er da selvfølgelig dyrere enn vanlige plater... Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Jepp, du kan må ha spesielle plater hvis du skal bruke lightscribe eller labelflash. Disse er da selvfølgelig dyrere enn vanlige plater... Ok det tenkte jeg ikke på,hvis CDfreaks skryter sånn av Samsungen så går jeg kanskje for den da. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Ville gått for Samsungen, da BenQ dessverre ikke er å få tak i lenger. 9609240[/snapback] Hva har skjedd med BenQ? Endret 1. oktober 2007 av Howard B Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ville gått for Samsungen, da BenQ dessverre ikke er å få tak i lenger. 9609240[/snapback] Hva har skjedd med BenQ? 9616455[/snapback] Mener å ha hørt at de har avviklet salget i Europa i alle fall. En smule kjipt, da de laget fantastiske brennere. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Men den Samsungen støtter ikke lightscribe eller labelflash? 9616155[/snapback] Den støtter lightscribe det andre vet jeg ikke Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Men den Samsungen støtter ikke lightscribe eller labelflash? 9616155[/snapback] Den støtter lightscribe det andre vet jeg ikke 9617313[/snapback] Hvis den støtter lightscribe så støtter den ikke labelflash, da dette er 2 forskjellige teknologier. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvis den støtter lightscribe så støtter den ikke labelflash, da dette er 2 forskjellige teknologier. Da støtter jo ikke NEC greie det heller da, så hva er egentlig problemet med Samsung SH-S203N?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå