Erlendz Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Håper CDON sender min på mandag. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Uten tvil årets beste album. Skal høre det et par ganger til før jeg sier noe bastant, men dette elsket jeg. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Er uenig med deg Speik. Synes albumet lider av oppstykkethet. De korte sangene blir liksom bare fillers som ikke gir meg noe spesielt. Hovedproblemet er Your Unpleasant family og den dritkjedelig instrumentalen som kommer etterpå (Yellow Windows of the Evening Train). De andre (Occam's Razor, Zero Degree of Liberty og Circle of Manias kan jeg tolerere. Jeg synes at Great Expectations og Kneel and Disconnect burde ha vært lengre og så droppet de to jeg nevnte. Ville ha løftet albumet noen hakk tror jeg. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Som fan av ambient-musikk syns jeg det er kjempebra at SW og gjengen utforsker tekstur og atmosfære i større grad enn tidligere (slik som SW gjorde på Insurgentes). Yellow Windows of the Evening Train er jo bra! Mystisk og "eerie". Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Er ikke akkurat stor fan av ambient-musikk. Noe som vel må være årsaken til at Insurgentes som helhet aldri falt helt i smak her. Gleder meg uansett noe ekstremt til jeg får The Incident i posten. Har hatt tidenes Porcupine Tree-maraton den siste uken som oppvarming. Regner med at The Incident blir blant årets tre beste utgivelser for min del... Edit: Hvilken dato kommer egentlig skiva ut i Norge? Har bestilt på CDON, der står det at den kommer ut på onsdag. På Platekompaniet står det derimot mandag. Hvis skiva faktisk kommer på mandag skal den avbestilles fra CDON, så kaster jeg meg på toget til Trondheim på mandag. 200kr i tog er verdt det, lett. Endret 13. september 2009 av qweac Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Sitter med en liten blanding jeg og, men er på andre gjennomhøring, og blir bare bedre og bedre Yellow Windows of the Evening Train er utrolig stilig, noe virkelig utenom det vanlige! Mystisk som speik sa Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Har ikke hørt den nok til å komme med noen skikkelig mening, men så langt så virker den god, men ikke unikt god. De har nok laget bedre. Men jeg trenger som regel litt tid til å fordøye. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Lenge sia sist postkassa faktisk hadde gode nyhende. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Woot? Er det digipack? Den jeg fikk var jewelcase heldigvis får jeg snart special uber edition! Ah glem det. Så det var LP versjonen Endret 16. september 2009 av Benbjo Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Was? Tror ikke mine er sendt enda engang. Eneste jeg har fått melding om at er sendt er venlige CDen og det er snart en uke siden <.< Skikkelig typisk at de er forsvunnet på veien elns Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Min Limited Edition er sendt, men det står ingenting om når. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Ja så det på rhino siden, veldig irriterende at de ikke skriver dato sendt. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Har hørt gjennom The Incident ca 20 ganger nå. Føler enda ikke at jeg har fått helt oversikten over alt, noe som må kunne sies å være positivt. Så langt er jeg i hvert fall knallfornøyd. Liker den litt drømmende siden av Porcupine Tree best, så dette var egentlig midt i blinken for meg. Albumet er utvilsomt bedre enn FOABP så langt. Endret 17. september 2009 av qweac Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Då har det mykje å leve opp til for min del. FOABP er mitt favorittalbum av Porcupine. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) The Incident blir berre betre og betre i mine øyre. PT på sitt beste. Gleder meg til å sjå det live! Endret 18. september 2009 av someOen Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Enig! Synes dette albumet er mer melodisk og mer varierende enn Fear of a Blank Planet! Digggger de delene som minner om gode gamle Porcupine Tree (Great Expectations, Drawing the Line solo). Favorittdelen av albumet tror jeg er The Seance, vet ikke hvorfor, men det er noe med den sangen som fanger meg. Både lyrikken og musikken. Også veldig interessant hvordan de bruker samme grepene om igjen i flere sanger. Blind House hovedseksjonen består av samme grepene som Octane Twisted og The Seance. Forsterker følelsen av at dette er ètt stykke musikk, og ikke bare en samling av singler. Produksjonen er som vanlig 120%, helt deilig å høre på. Synes også dette albumet har et mer voksent tema enn det forrige. Ble litt lei av all lyrikken rundt tenåringer i Fear, selv om det også var et veldig bra lyrisk tema. Bruker som skrivebordsbakgrunn nå, ser fantastisk ut: Lasse er rå! Fant bildet på nye www.porcupinetree.com Endret 18. september 2009 av Whalecore Lenke til kommentar
Speik Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Setlist fra USA Hele The Incident nonstop, pluss flere klassikere. Rart at de ikke spiller Trains, som vanligvis er encore. The Start of Something Beautiful blir konsertens høydepunkt for min del, og kanskje høydepunktet i hele mitt liv så langt. Endret 19. september 2009 av Speik Lenke til kommentar
someOen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Eg såg ein setlist frå andre konserten på turneen, der spelte dei både Trains som encore og blant annet Buying New Soul. Håper dei speler den når eg skal sjå dei, favoritten min. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Eg må få med meg den konserten... No kan setlista endre seg, men Anesthetize live? Dei spelar kanskje ikkje heile låta? Den er jo tross alt 17 minuttar lang, ein av mine PT-favorittar. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Dei spelar kanskje ikkje heile låta? Den er jo tross alt 17 minuttar lang, ein av mine PT-favorittar. I følge set-listen fra setlist.fm står det at de spiller part 2 av Anesthetize. Forøvrig en av mine favoritt låter av bandet og ja. Misunner virkelig dere som skal på konserten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå