kyrre12 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hei folkens Da var tiden inne for å kjøpe seg ny TV. Har bestemt meg for 37", da jeg ikke har plass til noe større. Det skal være en LCD-skjerm, og den skal brukes til å se div HD-materiell fra pc-en, både 720p og 1080p. Egentlig hadde jeg nesten bestilt en Hyundai 37" HLT-37V2FH, men så begynte jeg å tenke om det egentlig var vits å kjøpe full-HD? Kommer jeg til å få nytte av det? Burde jeg kanskje heller gå for en Samsung, LG, eller annet kvalitetsmerke, og bare 720p? Alle gode råd mottas med takk! Hadde også vært fint med kjapp respons, ettersom tv-en skal bestilles/kjøpes de nærmeste dagene. Lenke til kommentar
olhartvig Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Her er den hyundai tven diskutert i en annen tråd https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=761844 Står litt om de andre tvene der i din prisklasse også. Hvis jeg hadde kjøpt ny tv idag og hadde ca 10K hadde valget stått mellom Sony, Samsung eller Philips, alle er FullHD. Disse tvene koster litt over 10 000, men da får du kvalitet (ikke bare en skjerm som kan vise dårlig høy oppløsning) og det er tros alt hver dag man kjøper ny tv så man kan like godt legge litt i det. Edit: En feil i linken. Endret 27. september 2007 av olhartvig Lenke til kommentar
kyrre12 Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Takk for det, men 13k er litt for mye for meg, dessverre. Hvordan er det med 720p på en full-HD-tv i forhold til en HD-ready? Ser oppskaleringen dårligere ut? Lenke til kommentar
olhartvig Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Takk for det, men 13k er litt for mye for meg, dessverre. Hvordan er det med 720p på en full-HD-tv i forhold til en HD-ready? Ser oppskaleringen dårligere ut? 9590949[/snapback] Dette kommer igjen helt an på tven. Som mange her inne sier vil ofte det være et bedre bilde på en 720p tv til 10K, enn en 1080p til samme pris. De kutter jo et sted for at prisen kan være den samme og ofte går dette ut over bildekvaliteten. Skal du se film? Da er bildekvalitet viktigere enn oppløsning, altså gå for 720p. Hvis du skal bruke den som pc skjerm er 1080p kanskje best. Jeg har selv ikke mer enn 720p,( fordi jeg kjøpte for to år siden og da jeg betalte 15K for en 37" 720p Philips :!: ), og har ikke følt et behov for 1080p når jeg har koblet den til PC-en og sett på 1080p materiale. Hvis du bestemmer deg for en at hyundaien med 1080p ikke er for deg, og heller skal ha en 720p (merke ) tv vil jeg anbefale disse. Philips Samsunger Jeg er jo en merkefan, men noen andre som mener at noen mindre kjente merker har noe å tilby kan jo komme med dem Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) vet ihverfall att 26 tommeren av den hyundaien bruker samsung paneler, så det er godt mulig både 32, 37 og 42 tommeren av samme serie også bruker disse panelene. uansett, jeg har den 37" hyundaien, og bilde er det ikkenoe å utsette på. på vanlig analoge tv signaler er den ikke noe voldsomt god, greit nok bilde, men litt kornete. blir nok noe helt annet med digital tv. men det er helt vanlig har jeg lest, selv for mye dyrere tv'er. kjører HDMI fra dvd spilleren, og bilde er utrolig godt. Endret 29. september 2007 av Simkin Lenke til kommentar
kyrre12 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Vel, da endte jeg som vanlig opp med noe litt utenfor mitt opprinnelige budsjett, men jeg er veldig fornøyd likevel. Det ble en LG 37LF65. Fikk et bra tilbud gjennom en kompis, så jeg slo til. Strålende apparat, etter min mening. Lenke til kommentar
olhartvig Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Den så jo veldig fin ut Gratulerer! LG er jo et veldig bra merke, og er det ikke de som lager de fleste panelene i dagens LCD-tver? Bare lurer på noe. Hvordan er svartnivået på tven og merker du forskjell på 720p og 1080p materiale? Interessant å se hvor mye forskjell det er på 720p i forhold til 1080p. Lenke til kommentar
kyrre12 Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Takk takk! Svartnivået ble supert med en gang jeg kalibrerte den. Vel, jeg testet i går, kan hende jeg bare innbiler meg ting, men jeg mener helt klart å se forskjell på 720p og 1080p. Planet Earth i 1080p var bare helt nydelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå