MrLee Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Jeg har hørt Dali pakken før. Meget grei pakke. Hørte Audio Pro i dag sånn halvveis (høytalerene de hadde i butikken var sprengt, så jeg fikk ikke det skikkelige inntrykket). Pianolakken står pent til TVen min (samsung LE40M86) og receiveren (svart). Dali pakken liker jeg også cherry fargen på evt.... mtp. at audiopro pakken koster 13000 i utgangspunktet, får jeg jo kablene og stativ nesten "gratis " i dette alternativet...men jeg vet jo ikke noe om verken kabler eller ekte bass ytelse på de Blue Diamond høytaleren :/ Tøffe valg for en som vi ha anlegg før helga Endret 3. oktober 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hvis du vil ha det i hus før helga, så kan det være lurt å ta det trygge valget. Altså Dali Concept pakken, som du synes var grei. Trøst deg også med at den er satt ned 1000kr siden sisst du var innom Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) De har jo byttet ut Concept Sub 12 med Basis 100? meget god grunn til at prisen ble satt ned 1000kr eller? Jepp, det er en sub som koster 1500kr mindre enn Concept Sub 12 løst... hmm...vanskelig pianolakken på Blue diamondene var jo pen, og Black diamond høytalerene er jo dyrere enn Concept 6 i utgangspunktet? Endret 3. oktober 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Her er det KUN Audio Pro som gjelder som alternativ. Den Dali-pakken er rå-dårlig i forhold. Kan GARANTERE deg at du får bass så det holder, både til deg og naboen. Hvis du leter litt rundt på nettet, finner du garantert tester så det holder, og samtlige konkluderer med at dette er KANONBRA høyttalere til prisen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) OK, det var vel egentlig en sånn post jeg venta på Dessuten er svart pianolakk sexy... "Want to sell Black speaker, only slightly humped" edit: Men hva med kablene han i butikken la inn i pakken? greie? Endret 3. oktober 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Kablene er sikkert greie nok til å begynne med. Vanskelig å vurdere siden jeg ikke vet hvilke kabler det er snakk om. Det finner du ut når du får sammenlignet med andre, men uansett, så er det bare å slå til på det tilbudet. Lenge siden jeg hørte om et så bra tilbud ihvertfall. Det oppsettet der får du mange år med musikk/filmkos ut av Endret 3. oktober 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Kablene står nevnt i første post. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Det var kanskje derfor de satt ned prisen med 1000kr Godt det kom en på banen som åpenbart har hørt litt Audio Pro fra før Kablene ser ut til å ha fått gode brukeromtaler på nettet, så jeg antar de av god kvalitet. Desuten tror jeg ikke du vil merke allverdens forskjell på middels gode og gode kabler, og hvis butikken legger de ved til de høyttalerene er det sikkert ikke fordi de er dårlige. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Sorry, fikk ikke med meg det. Kablene er helt fin de ja. Bare kjør på med de du. Du vil uansett bli å oppgradere dem etterhvert, hvis du tilegner deg kunnskap om hvor mye kablene har å si for lyden. Lykke til med et GODT valg Endret 3. oktober 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Da blir det filmkveld hos meg på fredag for alle forumbrukere som klarer å finne ut hva jeg heter og hvor jeg bor! Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Da blir det filmkveld hos meg på fredag for alle forumbrukere som klarer å finne ut hva jeg heter og hvor jeg bor! 9629995[/snapback] Hadde vært gøy det, men bare så det er sagt: IKKE spill på full pupp med en gang. Husk på at HT må spilles inn over en periode på ca. 50-150 timer. Spiller du full guffe med en gang, kan du ødelegge dem istedet, og det hadde vært veldig kjipt. Mvh Ronny Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Hehe, akkurat det har jeg fått med meg. Men så spiller jeg generellt sett meget rolig uansett, så det skal ikke bli noe problem vil jeg tro Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Jaja, da var alt kjøpt inn. Kabler avisolert og tilkoblet... Kjører PC og Lyse kabeltv via HDMI, men får jeg bilde på receiveren? Nei... Så langt har jeg en Radio til 24000kr... Grr, ingenting elektronisk jeg kjøper fungerer første gangen... Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hehe, typisk at sånt skjer ja Har du sjekka at du har HDMI kablene kobla til riktig? Du må sette kabelen fra mottakeren der hvor det står HDMI in, og sende signaler til TVen fra HDMI out ... Er det kobla riktig så bør du prøve å lese i bruksanvisningen om det kreves noen instillinger. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Tro meg, det har jeg. I butikken resatte vi Receiveren til factory default også koblet til og satte de samme instillingene jeg hadde brukt. (det var jeg som gjorde det). Der funket det med en DVD spiller i alle fall over HDMI. Har forøvrig en annen tråd her om akkurat dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=842336&hl= Lenke til kommentar
Titten-Tei Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Jeg vet ikke hva du endte med (regner med det ble Audio Pro!?), men jeg har Audio Pro Blue Diamond V2, og er meget fornøyd med dem. Lettdrevne, supert, delikat utseende og treffsikker diskant. Jeg angrer ikke 1 sekund på kjøpet av disse. :-) Endret 10. oktober 2007 av Titten-Tei Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Det ble Audio Pro pakken ja. Jeg har sålangt bare fått koblet opp frontene, og de høres ganske så digg ut...har ikke fått kjørt på med romkorrigering og slikt enda da...klør meg fremdels litt i hodet ang. receiveren og instillingene hehe... og venter på Bak og center høytalerene også da egentlig skulle jeg jo ønske at en audiofil kom hjem til meg og hjalp meg tune hele oppsettet optimalt, hehe Endret 10. oktober 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Titten-Tei Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Det ble Audio Pro pakken ja. Jeg har sålangt bare fått koblet opp frontene, og de høres ganske så digg ut...har ikke fått kjørt på med romkorrigering og slikt enda da...klør meg fremdels litt i hodet ang. receiveren og instillingene hehe... og venter på Bak og center høytalerene også da egentlig skulle jeg jo ønske at en audiofil kom hjem til meg og hjalp meg tune hele oppsettet optimalt, hehe - Skjønner. Du trenger ikke korrigere/kalibrere så mye, siden de generelt gjør jobben selv. På de justeringene du har bak har jeg blitt anbefalt å sette 'Main Input' (det er vel ikke dette det står, men noe i nærleiken) til klokka 12, og den andre (som justerer bassen) til klokka 11. Da får man best lyd til generell bruk (lyd/film). Du må gjerne trøkke på, men det er dette de anbefalte. Synes det er best der selv, så slipper du overkill-bass :-) Husk forresten å spille dem inn!! Det hjalp meg myyye å gjøre dette. Nå er lyden en helt annen i forhold til da jeg kjøpte dem. Å stille inn lyd opp i mot en surroundreceiver regner jeg med du veit alt om...? Endret 10. oktober 2007 av Titten-Tei Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Hehe, ang bass og slikt på selve høytalern er vel helt variabelt på rom og plassering. Selv har jeg mange hard (betong) flater og det setter jo sitt preg på lydbildet... innspilling skjer jo via normal bruk, men jeg kjører dem ikke akkurat hardt i starten for å si det slik. Oppsett i forhold til surroundreceiver er grei, det er lissom ikke så mange koblinger... men jeg tenker vel heller mest på instillingene inne på menyen på receiveren sånn i forhold til lyd. Endret 10. oktober 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Titten-Tei Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hehe, ang bass og slikt på selve høytalern er vel helt variabelt på rom og plassering. Selv har jeg mange hard (betong) flater og det setter jo sitt preg på lydbildet... innspilling skjer jo via normal bruk, men jeg kjører dem ikke akkurat hardt i starten for å si det slik. Oppsett i forhold til surroundreceiver er grei, det er lissom ikke så mange koblinger... men jeg tenker vel heller mest på instillingene inne på menyen på receiveren sånn i forhold til lyd. Ja, du finner nok ut av justeringene. Nei, tenkte mer på volumutjevning og slik for systemet ditt (fronteffekt i forhold til senter og bak, i forhold til sittested). Det finner du jo ut av når du leser manualen. Lykke til videre med pakken din! Tipper du blir strålende fornøyd. Jeg skal iallfall ikke selge/oppgradere mine på noen sesonger :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå