Gå til innhold

Forslag til 5.1 pakke, Oppdatert! AudioPro VS DALI

MrLee

Anbefalte innlegg

Jeg, som den late jækelen jeg er, paster heller inn en screencap av hifiklubben...

Denne pakken parret med en Onkyo TX-SR705.. hvad tycks? Kommentarer? Kritikker? Forbedringer? Anbefalinger?

Jeg har ett budsjett på ca 23000kr men kan strekke meg bittelitt om det er noe som kan forbedres kraftig for en mindre sum..

Dali Concept 6 Pakken til Hifiklubben består forøvrig av:

DALI Concept 6 Høyttalere

DALI Concept Sub 12 Subwoofer

DALI Concept 1 Høyttalere

DALI Concept CT Senterhøyttaler

edit:

Jeg har nå gått til innkjøp av min etterlengtede TX SR705 :thumbs:

Men da ble det jo enda ett dilemma.. For nå tilbød butikken jeg kjøpte den hos meg ett pakketilbud...

Audio Pro Blue Diamond V2 fronter

Black Vector V2 center

og Black Pearl V2 Stativhøytalere

(Her følger det med føtter/spikes - så dem regner jeg ikke med)

Kimber 8pr 6.5m høytalerkabel

Kimber Kwik-16 15m høytalerkabel

Subkabel - rull (ukjent type) 2x3m

Atacama Nexus7 Stativer

For totalt 13505kr

Det betyr at jeg får Audio Pro pakken med kabler og det hele til omtrent samme pris som det oppsettet jeg hadde på hifiklubben.

Hjelp hva skal jeg ta? Jeg er litt usikker på om jeg ikke må kjøpe en sub utenom til Blue Pearl paret uansett, ettersom jeg er usikker på effekten i disse i min stue... Mye betong og lite møbler.

Hvordan er kablene opp imot dem jeg hadde valgt?

post-10531-1190924940_thumb.jpg

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2/1 hdmi kontakter? da kunne jeg likegodt kjøpt denon 2808 :)

jeg må forresten ha en som ikke er større enn 40cm dyp :)

9593596[/snapback]

Sorry Mr.Lee, det så jeg ikke.

Er enig, det var skuffende få innganger det der.

Litt merkelig at de har vært kjipe med inngangene, da den ellers er VELDIG bra utstyrt.

Lenke til kommentar

hmm, når du sier det, så tror jeg Hifi klubben heletiden har latt meg høre på en sub i klassen over, med unnskyldning om at de ikke har den inne for øyeblikket... mulig ripoff?

Nå skal det sies at det beste jeg er vandt med fra før er ett Logitech 5.1 PC høytalersett, så "alt" blir vel egentlig en oppgradering :D

Lenke til kommentar
Har hørt at den Conecept subben ikkje er så bra. Vil i alle fall ha hørt på den før kjøp. Alternativer i f.eks SVS, Velodyne eller XTZ viss du er på stramt budsjett.

9593678[/snapback]

Ja, den subben til XTZ står på innkjøpslista mi ihvertfall.

Anbefaler likesågodt XTZ sine høyttalere.

Har det sjøl og er kjempefornøyd + at de er lekre å se på.

Lenke til kommentar
Som alternativ til Concept kan du jo vurdere Patos sin Basic serie. Har 5.0 med Patos Basic med B410 i front. Patos.no Trur det blir XTZ på meg, rimelig men bra (står mellom 8" eller 10").

9593727[/snapback]

Patos ja, det er nok ett veldig godt valg det også.

Har hørt noen av de litt dyrere stativhøyttalerene deres, det var bra saker!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Har hørt at den Conecept subben ikkje er så bra.

9593678[/snapback]

Det du muligens har lest er at den ikke leverer "partybass" men korrekt bass. Altså hverken mer eller mindre bass enn det som er nødvendig for at film/musikk skal lyde slik den er ment å lyde.

Lenke til kommentar

9593678[/snapback]

Det du muligens har lest er at den ikke leverer "partybass" men korrekt bass. Altså hverken mer eller mindre bass enn det som er nødvendig for at film/musikk skal lyde slik den er ment å lyde.

9596887[/snapback]

Det jeg mener jeg har lest er at man får mer for pengene hos andre merker.

Lenke til kommentar

9593678[/snapback]

9596887[/snapback]

Det jeg mener jeg har lest er at man får mer for pengene hos andre merker.

9597694[/snapback]

Tror jeg også :yes:

Lenke til kommentar

Det står at det er integrert, 175W aktiv subwoofer på 10" i de gulvhøyttalerene, så noen sub utenom tror jeg ikke blir nødvendig.

Siden jeg ikke har hørt noen av de anleggene, så kan jeg ikke anbefale deg noe annet enn å spørre butikkene om å få høre høyttalerene.

Dali pakken skal være en god pakke, godt balansert og samspillt, i og med at alle høyttalerene er fra samme serie.

I tillegg koster pakken, i skrivende stund, kun 9000kr, (8998,-).

Så en tusenlapp spart der. (edit: tusen kroner spart med tanke på at du har blitt tilbudt pakken for 10 000 (9998,-))

Men siden Audio Pro pakken har to 175W sterke subwoofere, så skal bassen være en del kraftigere der, noe som veldig greit når du skal se film.

Så for å gjøre det hele litt mer komplisert for deg, så skal jeg linke til en god høyttalerpakke som jeg så hos Hi-Fi Center :p

Link

Skal du ikke høre før du kjøper, så bør du velge ut i fra design og magefølelse synes jeg.

For du får uansett en god hjemmekinoløsning ;)

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...