md_86 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hei folkens... Da har vi hatt leiebilen for en dag, og jeg har klart å rygge inn i en vegg, da jeg skulle parkere bilen. Det har blitt noen små riper i den nedre fangeren bak, som for øvrig er av plastikk. Hva burde jeg nå gjøre? Vil beløpet bli stort, med tanke på dekning av dette? Ettersom det er relativt rimelig leie av bil osv i Tyskland, burde det jo for så vidt ikke bli så altfor mye... Burde jeg kanskje oppsøke et lokalt verksted først, og forhøre meg eller? Dekker ikke forsikringen dette? Fikk nemlig med en god del forsikringen da jeg leide bilen. Skadeforsikring bl. annet. Trenger alt av råd og tips, så her er det bare å pøse på. Takk for alt! Hilsen en desperat nordmann.... Lenke til kommentar
Xell Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Trodde det var pga nettopp slike saker at enkelte leiefimaer krever at man tegner en forsikring. men jeg har ikke egen erfaring med dette så vil ikke si noe helt sikkert. Har du ikke papirene til forikrigen som du fikk med? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Med mindre du har betalt noen kroner ekstra for å slippe egenandel, vil du kanskje måtte legge ut et lite beløp for egenandel i forsikring. Står kanskje i papirene dine hvor mye det er. Gjør opp når du leverer tilbake bilen. Lenke til kommentar
akaapekatten Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 vis skaden ikke er alt for stor og vanskelig å få øye på. så kan du vel bare levere tilbake bilen uten å nevne noe. krysse fingra og håper på det beste. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Riper i plast er lett å få vekk med litt polering btw.. Endret 28. september 2007 av Akidon Lenke til kommentar
md_86 Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Hei. Har forsikringspapirer som skal dekke skader osv, men egenpaafört skade, tror jeg ikke at jeg gadd ä ta med. Til Akidon; hva slags plering burde jeg benytte egentlig? Altsaa, det er liksom noen smaa riper i den plastikkdelen, som ble paafört ved et uhell da jeg parkerte bilen. Det maa da kunne gaa an aa bli tatt vekk? Er ganske desp egentlig. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Når jeg kjørt taxi kom jeg bort i ting støtt og stadig. Men husker ikke helt hva slags polering vi brukte. Hadde en stående i bilen til enhver tid. Men helt standard på bensinstasjon fungerer nok. Små ripper forsvinner lett Går nok bra det her. Lenke til kommentar
md_86 Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Kan du ikke finne ut hva slags polering? Trenger virkelig aa vite det. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Sry er ett par år siden sist. Men er altså bare vanlig polering for at bilen skal bli fin i lakken etter du har vasket den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå