Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang. info

Dryzz

Anbefalte innlegg

Har nylig fått jobb på en elektro butikk som selger alt fra Kjøleskap og 50" til minnekort og batterier... Tingen er at jeg kan ikke så mye angående ALT, så når en kunde kommer og spør om hjelt til f.eks. kjøp av vaskemaskin så føler jeg meg ganske hjelpesløs, og har i flere tilfeller henvendt kunden til "Hvitevare-eksperten" som da er kollegen... For ikke å nevne at salg som blir gjort blir ført opp på selgeren, og jeg ligger nederst på listen av salg, enda jeg bare er deltidsarbeider....

Vil vise sjefen min at jeg ikke er inkompetent for jobben, og lurer da på om det er noen sider man kan lese seg opp på ting som dette...?

Får så klart hjelp av kollegene mine, men det finnes grenser på hvor mye hjelp man kan spørre om før man føler seg dum...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nylig begynt i jobben? Da vil det gå mye greiere etterhvert, du lærer deg enkelt navn på hvitevarer, bedre og dyrere/billigere modeller som passer for kunden og så videre. Det er greit å lese om produktene utenom jobben, men du vil fort lære deg ting som er greit for kunden å vite bare ved å gjøre jobben din.

Får du avanserte spørsmål, så går det nok bra å henvise til en som kan det bedre enn deg. Det hjelper jo også om du er interessert i det du selger.

Lenke til kommentar

Når du henviser til en kollega/selger med mer kunnskap/erfaring så kan det lønne seg å tyvlytte litt dersom det er mulig. Har dessverre ingen andre konkrete forslag.

Det viktigste i en slik sammenheng er at du er interessert og nysgjerrig, og ønsker å tilegne deg kunnskap. Med en slik holdning så ordner det seg nok med litt mer tid. Både sjefen din og dine kollegaer har interesse av (slik jeg ser det) å fremme din kunnskap, så bare spør ivei.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Begynner å ta seg opp nå! :D Spør fortsatt litt, men ligger ikke på bunn av selger-listen, føler jeg kan litt mere, og henger litt etter de andre og tyvlytter på hva det er de anbefaler på forskjellige produkter :D

Solgte til og med min første GE-kontrakt her om dagen, det gir 150kr rett i lomma på neste lønning! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...