Gå til innhold

Øvelseskjøring med moped og lett-mc?


TASan

Anbefalte innlegg

Har jeg lov til å kjøre foran en lett motorsykkel, med min moped, der den som kjører lett motorsykkelen blir opplært av samme person som jeg. Sånn at den personen som øvelseskjører med oss passer på begge to. Har intercom.

 

Takk for eventuelle svar, helst så fort som mulig. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kritterier for øvningskjøring med lett MC

 

1. Du må ha fullført trafikalt grunn kurs og MC-kurs FEIL, du bør IKKE ha fullført MC-kurs for å øvelseskjøre

2. Han som sitter på må være minst 25 år og hatt lappen uavbrudt i 3 eller 5 år, huske ikkje helt 5 år

3. Du må ha radio kontakt. Kan være mobil med handsfree, lettest. Samme hva det er, men må være 2veis

4. Sykkelen du kjører må være lovlig og godkjendt for norske veier.

5. Du må alltid ha med deg bevis på fullførte kurs/vognkort osv.

6. Om personen sitter PÅ sykkelen med deg trenger du ikke nødvendigvis 2veis kommunikasjon, vi fikk i allefall opplyst at det ikke var nødvendig så lenge ledsager kunne gripe inn i situasjonen selv om det trengtes da vi sjekket dette med UP osv. Derimot, om sykkelen din er regga for 1. ( feks KTM EXC ) så må ledsager kjøre MC eller Bil bak, og da MÅ dere ha 2veis kommunikasjon

Lenke til kommentar

Dette har jeg forstått og dette visste jeg.

 

Det jeg lurer på er om ÉN person som sitter bakpå en lett mc der den personen som kjører bruker den personen som ledsager, OGSÅ kan øvelseskjøre med meg på en moped foran?

 

LEDSAGER (Lett-MC) ----> Øvelsesperson 1 (Samme Lett-MC) --------> Øvelsesperson 2 (Annen moped)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Tja, er det ikke det?

 

Spørs om ikke det irriterer naboene da, og hvis jeg ikke er helt ute å kjører nå, kan jeg huske å ha lest at de gode gamle CRT skjermene blir forstyrret av tenningen på mopeden. Så det er vel ikke alle som blir glade.

 

Pluss at hvis det er en totakter så lager den gjerne litt lyd.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...