Gå til innhold

BK: Barn i skolegården

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurte på om jeg kunne få litt kritikk og tilbakemelding på to nye bilder fra min øyvandring på BilangBilangan på Filippinene i sommer:

Klikk på bildet for større versjon og EXIF

phil_dag5_11.jpg

Klikk på bildet for større versjon og EXIF

phil_dag5_21.jpg

Om bildene

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Bakgrunn:

Disse bildene ble tatt i et frikvarter på skolen. Det første ca 2 minutter etter at det hadde ringt ut og vi ble oversvermet av nyskjerrige skolebarn. Det andre bildet er tatt på vei ut av skolen og langs stranda tilbake til båten. Pia, hun som sitter på kne, prøver å fortelle barna at de må gå tilbake til skolen.

Etterarbeid

På bilde #1 har jeg ikke gjort så mye etterbehandlig, skarpet det opp et par hakk med curves.

På bilde #2 har jeg prøvd å få fokusen på Pia, den lyshårede jenta som snakker med barna, ved å bruke lense blur. Vet ikke helt om resultatet ble så godt som jeg trodde det i utgangspunktet skulle bli.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På bilde #2 har jeg prøvd å få fokusen på Pia, den lyshårede jenta som snakker med barna, ved å bruke lense blur. Vet ikke helt om resultatet ble så godt som jeg trodde det i utgangspunktet skulle bli.

9589639[/snapback]

Jeg synes ikke dette ble så vellykket (lens blur). Det ser for meg ut som det er logiske brister hva fokus angår i bildet. Ansikter i plan med ansiktet til Pia er ute av fokus, mens ansikter lengre bak er i fokus.

Lenke til kommentar

Bildet av havet med barnehoder er ikke noe særlig, men bildet av Pia er ganske fint. Det har en artig balanse der Pia på en måte er innrammet av elevene, og hun står klart ut i kontrast til dem. Det er et bilde som oser politisk korrekthet, uten at det er noe negativt i denne sammenheng. Det er i det hele tatt et bra reportasjebilde, selv om jeg skulle ønsket et litt større utsnitt. Det som er av småting man kan kommentere forbigås best i stillhet, for dette er et uinstruert bilde av virkeligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...