Myxo Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg skal oppgradere Bios. Har aldri gjort det før, noen ting jeg bør vite/kunne før jeg starter .exe-fila? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Pleier å følge med en oppskrift. Hva slags hovedkort har du? Lenke til kommentar
Myxo Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg har AMD Kt7a raid Har rota bort alle manualene til kortet... Lenke til kommentar
Bach Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Den vanlige måten er å kjøre exe-fila fra windows. Pleier å være en sjølutpakkingsfil som inneholder flash-programmet, oppdateringsfila og en oppskrift. Men ta titt på produsentens hjemmesider etter oppskrift. Har du et hovedkort fra feks ABIT? Lenke til kommentar
Myxo Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Mente selvfølgelig Abit, og ikke AMD Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg har AMD Kt7a raid Har rota bort alle manualene til kortet... Tror jeg har en manual til det kortet liggende.. Det er forresten et Abit kort hvis du skulle være i tvil i merke Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Om du har et Abit KT7A-RAID må du skjekke om du har versjon 1.0, 1.1, eller 1.2 eller 1.3. De tre første versjonene har en felles bios, mens versjon 1.3 har en egen utgave. Det skyldes at dette er den eneste versjonen som støtter Athlon XP. Ellers må du gjøre en "Sikkermodus med kommandolinje"-oppstart eller evt. starte med en oppstartdiskett (lages enkelt fra kommandolinje: format a: /S). Ikke bruk windows oppstartdisketten. Lykke til! Lenke til kommentar
Myxo Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Åssen finner jeg ut hvilken bios-versjon jeg har? Støtter ikke XP? jeg kjører xp på maskina nå. Men jeg har ikke oppdatert bios etter at jeg kjøpte det for 1 1/2 år siden Lenke til kommentar
Bach Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Kjør fila. Oppskrift ligger inni. Edit: Det sitter et klistremerke under den nederste pci-porten hvor du finner hvilken modell hovedkortet ditt er (1.0 , 1.2 feks). Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Bios versjon har jo ikke noe med hva slags type hovedkort han har! Bios versjonen står når du booter opp, nederst til venstre mener jeg å huske. Der er det de siste nummerene du skal se etter tror jeg.. Uannsett, hadde du giddet å sett på abit sine hjemmesider så står det utførlige instrukser der!! Lenke til kommentar
Zpeidar Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Bruk en NY diskett eller en veldig lite slitt en, jeg kverka Biosen under flash på 1/4 flash. BootBlock redda meg da. Men. Manualer og info ligger på www.abit.com.tw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå