Gå til innhold

Panasonic plasma tver, forskjeller ?

Anbefalte innlegg

Heisann

Lurer på å kjøpe meg en plasma fra panasonic. Ikke vet jeg hvorfor jeg plutselig ser på plasma, da lcd har vært det jeg har sett på hele tiden. Men det kan jo ha noe med prisen, virker ofte som prisen på plasma er noe rimeligere enn lcd, eller at man får mer for pengene eller noe. Kanskje tar jeg feil.

Uansett, så ser jeg på tver til maks 11 000 kr. Er ikke noe stor kikker, så går ut fra det er mer en godt nok for meg.

Men ser det er 2 ulike panasonicer til omtrent samme pris :

Panasonic 42" Plasma TV TH-42PV70E

Panasonic 42" Plasma TV TH-42PX70E

Hva i alle dager er forskjellen her? utenom en V istedet for X?

Er jo så mye forskjellige betegnelser på tver generelt at man kan bli koko av mindre.

Hjeeelp

"edit" Ja glemte en ting. Skal bruke PC-en på tven, kanskje ikke i så stort omfang enda. men kommer. Og så gammel xbox. Mest da som mediacenter. Er plasma egnet til begge disse 2? eller er lcd best ?

Haster :)

Endret av albester
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker! Men så lurer jeg på enda en ting... Ser at noen plasser er det PV70E andre PV70F

Hva er forskjellen på E og F ?

og på stretto og amentio så koster PX700E bare 500 mer enn PV70E på mpx... så kanskje man skulle spytta inn 500 kr da? eller er dette juksepriser, i og med 700E koster 15 og vel så det andre plasser?

Lenke til kommentar

Fant visst ut av det.. hmm.. litt for ivrig kanskje. Men fant i alle fall ut at E og F er samme tven, bare lagd for ulike marked.

Men da står jeg bare igjen med, hva egner seg best til pc bruk? lcd eller plasma? er vel ørti tråder om dette fra før her, men er vel eneste spørsmålet mitt som ikke er svart nå, og ikke vet jeg åssen man sletter hele tråden :)

Lenke til kommentar
Men da står jeg bare igjen med, hva egner seg best til pc bruk? lcd eller plasma?

9590110[/snapback]

For å ta de negative sidene ved skjermer som PV70:

-4:3-oppløsning (1024*768), altså avlange pixler som vil føre til at bildet blir strukket i bredden. Til filmbruk er dette ikke noe problem da det kan kompenseres i avspilleren, men desktop o.l. vil altså bli strukket. Et alternativ kan være å kjøre feil oppløsning, som fører til et mer uskarpt bilde som egner seg dårlig til tekst etc.

Dette gjelder ikke 50", som har riktig AR (16:9).

-Skjermen støtter ikke riktig oppløsning og 1:1 pixelmapping via HDMI, kun via VGA. Dette fungerer greit, men kan jo være verdt å merke seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...