ronny-andre Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Er det noen som har erfaring som kunne anslå hvor mye det ville koste å skifte clutch på en Toyota Carina E 1.6 XLi Prestige 94-modell? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 På Autodata står det 4,5 arbeidstimer. Gang opp med 800 kr/timen, eller hva verkstedet tar. Mekonomen tar 2000 kr for delene, men Mekonomen er dyrt så det bør la seg gjøre å skaffe det billigere. Lenke til kommentar
ronny-andre Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Takk for svar. Har fått tilbud om å kjøpe en relativt fin Carina til 30 000, men må antakeligvis bytte clutch sier eieren, så vet ikke om det er et godt kjøp eller ikke. Det er så vanskelig Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 På Autodata står det 4,5 arbeidstimer. Gang opp med 800 kr/timen, eller hva verkstedet tar. Mekonomen tar 2000 kr for delene, men Mekonomen er dyrt så det bør la seg gjøre å skaffe det billigere. 9591036[/snapback] Hvor får man deler billigere? utenom biltema som har serdeles begrenset utvalg. Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 meca, torshov, og kanskje til og med toyota, er plasser der du kanskje kan få det billigere. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Ja, sikkert lurt å høre litt rundt..Torshov pleier ikke å være noe billig men til gjengjeld har bra merke deler Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Takk for svar. Har fått tilbud om å kjøpe en relativt fin Carina til 30 000, men må antakeligvis bytte clutch sier eieren, så vet ikke om det er et godt kjøp eller ikke. Det er så vanskelig 9591076[/snapback] En fin Carina E er et godt kjøp til 35 000 kr også. Lenke til kommentar
haada Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hei! Du får billigere deler hos bil extra eller Mekonomen i sverige. Jeg kjøpte bremsekalip i Mekonomen i -sverige for 1500 S kr tilsvarer 1350 nok. i Norge vil Mekonomen ha 2100 kr. Lenke til kommentar
ronny-andre Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Ja, hehe.. Glad jeg bor ganske nærme Sverige. Hvordan er det med å ta med bilen på verksted i Sverige? Må jeg opplyse om dette til tollen, eller noe sånt byråkratisk mikkmakk? Lenke til kommentar
ronny-andre Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Ja, hehe.. Glad jeg bor ganske nærme Sverige. Hvordan er det med å ta med bilen på verksted i Sverige? Må jeg opplyse om dette til tollen, eller noe sånt byråkratisk mikkmakk? Sorry for dobbelpost. Moderator kan bare slette denne. Endret 30. september 2007 av ronny-andre Lenke til kommentar
Oystein_ Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Det skal nok gå bra å foreta en slik liten reprasjon i utlandet Kan ikke tenke meg at det skal ha noe å si for toll og annet norsk tull Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) mange jeg kjenner benytter verksted i Sverige for smårep av bilene sine - de sparer mangfoldige tusenlapper på dette En telefon til et verksted over grensa er alt som skal til (spør om de kan gi deg fårhåndsavtalt pris) Si til bilselger at det koster x-antall kroner å fikse på bilen, og be om han kan slå dette av totalprisen på bilen...så benytter du Svensk verksted, som antagelig tar mye mindre enn det du sa til bilselger - og vips! du sitter med ny bil, billig skift av clutch og nok cash til overs for en kebab eller fem Endret 6. oktober 2007 av Daniel-san Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Pass deg for rustne bremserør bak på de bilene der. Hvis du har lasteventil er det et ormebol med bremserør bak og det kan koste litt og bytte. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 er det slik at bremserør ruster? trodde de var laget i messing/kobber som ikke rustet... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Franske biler har messing/kobber. Det er noe herk siden nippla setter seg fast og man vrir i filler bremserøret. Alle andre biler har stålrør og det ruster. Det blir byttet ut med kobber. Har bytta så mye bremserør at jeg sikkert kunne blitt rørlegger. Gode penger i det der. Delene koster ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå