Kaffeleif Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Tittelen sier vel det meste, hvor legger keyloggers seg. Jeg tror jeg nemelig fikk en keylogger på dataen, og er litt bekymra for å miste acoounten min. Etter jeg fikk den har jeg ikke logga på noe spill/internettside (mista faktisk internett ). Grunner til jeg lurer på hvor det legger seg er at hardisken er delt i to. En for spill/musikk o.l. (C:) og en for windows, oppstartprogrammer og sånt (D:). Nå, hvis keyloggeren legger seg i D: burde det ikke være noe problem, men hvis den er i C:, burde jeg kanskje vente med å logge på. Så, er det noen som vet om det er trygt eller ikke?? Lenke til kommentar
hakond Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Uansett hvor den legger seg er det vel smart å gjøre en virus scan / spyware scan? Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Virus scan har jeg gjort allerede, spyware program har jeg ikke enda (tror jeg ) men skal prøve å fikse et nå. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Nå, hvis keyloggeren legger seg i D: burde det ikke være noe problemHvor har du fått det fra? Så lenge filsystemrettighetene tillater at at kode eksekveres fra partisjonen, er det problem. Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Eh...ja...skjønte ikke helt hva det betydde, men hørtes ikke helt bra ut. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hvordan har du fått denne keyloggeren? Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Ved å være dum og trøtt. Klikke på link på wow forum er no-no. Og ikke klag på at jeg fortjener det, veit jeg er det når jeg gjør sånne dumme ting. Endret 27. september 2007 av Audleif Lenke til kommentar
GeirV Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg ble keylogget rundt en måned siden... Siden det har jeg byttet passord 2-3 ganger i uken. Vet ikke hvor mye det hjelper, men gir i det minste litt mer sikkerhet Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Anbefaler deg og bruke "Spybot Search & Destroy". Denne er freeware og et kjempebra verktøy for å fjerne spyware. Søk etter "Spybot Search & Destroy" i google. Så er det første alternativet der. Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Anbefaler deg og bruke "Spybot Search & Destroy". Denne er freeware og et kjempebra verktøy for å fjerne spyware. Søk etter "Spybot Search & Destroy" i google. Så er det første alternativet der. 9589451[/snapback] Vel da prøver vi det (Takk for raske svar foresten). Lenke til kommentar
haalo Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Ved å være dum og trøtt. Klikke på link på wow forum er no-no. Og ikke klag på at jeg fortjener det, veit jeg er det når jeg gjør sånne dumme ting. Om det er din skyld eller ikke, har ingenting å si. Og jeg tviler på at det er noen på forumet her som gidder å henge seg opp i det . Uansett, kan du fortelle oss hvorfor du tror at noen logger tastetrykkene. Tror ærlig talt ikke det ... Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Ved å være dum og trøtt. Klikke på link på wow forum er no-no. Og ikke klag på at jeg fortjener det, veit jeg er det når jeg gjør sånne dumme ting. Om det er din skyld eller ikke, har ingenting å si. Og jeg tviler på at det er noen på forumet her som gidder å henge seg opp i det . Uansett, kan du fortelle oss hvorfor du tror at noen logger tastetrykkene. Tror ærlig talt ikke det ... 9589473[/snapback] Har sett at folk begynner å klage i andre poster, men nok om det. Vel det starta på at jeg gikk innpå en tråd og trykka på første og beste/verste link. Skjønte lite av de 5 sek. jeg var innpå sia og lukka den. Deretter leste jeg på svar til tråeden hvor det sto at det var keylogger og sånn, så ble litt nærvøs. (Bruker Opera foresten hvis det har noe å si.) Lenke til kommentar
haalo Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Husker du hva filnavnet var? Eller, i det minste, hva slags filtype det var. Vil tro at det er en god sjanse for at de som skrek "keylogger", ikek har det minste peiling på hva de snakker om. Endret 27. september 2007 av xNINJA Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Tror det var jpg eller noe, et bilde ivertfall Lenke til kommentar
haalo Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Tror det var jpg eller noe, et bilde ivertfallSpiser hatten min hvis systemet ditt ble kompromitert av JPEG. Det er i teorien mulig, men ekstremt usannsynlig. Du kan ta det med ro . Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Spiser hatten min hvis systemet ditt ble kompromitert av JPEG. Det er i teorien mulig, men ekstremt usannsynlig. Du kan ta det med ro . 9589769[/snapback] Vell da håper jeg det Spybot er også ferdig og fant bare ett problem som den fiksa greit. Får vel prøve å logge på og sjekke om noe skjer *krysser fingrer og tær* Endret 27. september 2007 av Audleif Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 På for eksempel Grim Batol forumet blir det skriki ut "KEYLOGGER!" fortest mulig til hvilken som helst link som legges ut, bare for å trolle. Det er vel sånn på en god del andre forums også. Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Molig det, men denne tråden hadde noe mer...eh...suspekt tema Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå