Gå til innhold

Geforce4 Ti4200 overklokking... hvor høyt bør jeg gå?


dimetho

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

får å komme inn på et av spørsmåla til fyren som starta tråden, det med at skjermkort ryker skal egentlig ganske masse til.

 

du skal vere god for å "svi av" et 3d kort. med mindre man f.eks stiller ti4200 til 900mhz på rammen o.l

 

har nemmlig prøvd å kjøre max på EN test i 3dmarks 2001. kjøre mitt ti200 med den værst tenklige kjølinga på 270/560 (uten ram-kjøling og en heilt enkel chipset kjøler uten vifte)

 

har også prøvd å stille mitt ti4200 64mb til 335/650 og sånne ting

 

begge gongane strømmer det på med artifacts, ingenting skjer med kortet av den grunn, funker like fint etterpå (når man har sett ned :D)

Lenke til kommentar
jeg får vel legge inn min og da :D

 

 

POV GF4 TI 4200XP 128mb 250550@340750 med standard kjøling.. :lol::lol::lol:

 

hakke prøvd no høyere,men det går nok..

 

 

stå på alle overklokkere!!!

 

 

hilsen cool_boy :lol:

 

 

Heisann cool_boy: jeg har akkurat det samme kortet men jeg kommer da faan ikke så langt som 340750!!!!! når jeg stiller det på 320640 ca og kjører 3dmark eller et krevende spill så låser alt seg og henger skikkelig!!

Hvilket prog bruker du(kan det være at jeg bruker powerstirp?)

og har du et forslag til hva jeg kan gjøre for å oppnå slike hastigeter som de du har?

 

jeg brukte riva tuner til klokkingen min,bruker og dx 8..dx9 har en stygg tendens til å gi artifacts på standard hastighet og er ikke å anbefale.. :o hvertfall det jeg har erfart. brukte og skjermdriveren som fulgte med kortet :)

 

men kommer du på msn så kan vi snakke mer..kan du få se screenshot'n oxo..bevis..hehe :D

 

[email protected] er min msn..ok?

 

snx a

Lenke til kommentar

hmmm. da trur jeg at jeg skal klokke skjermkortet nå... Var egentlig meninga fra starten av da, men har glømt det av. Har et POV 4680XP kort å har truen på at dette kan komme med gode resultater. Bare en time igjen av jobb nå.

 

hey cool boy eller noen andre... link til riva tuner?

Lenke til kommentar

tja jeg tror jeg sier stopp nå... har klokket til 360/770 og sier at det er nok for idag... merker ingen ustabilitet i det hele tat... må vel innrømme at jeg er litt redd for kortet mitt.

 

Har et POV 4680XP extreeme power. :yes:

 

Husker ikke startup frekvensen..tror det var 250 på minnet og 550 på GPU'en.

Lenke til kommentar
tja jeg tror jeg sier stopp nå... har klokket til 360/770 og sier at det er nok for idag... merker ingen ustabilitet i det hele tat... må vel innrømme at jeg er litt redd for kortet mitt.

 

Har et POV 4680XP extreeme power. :yes:

 

Husker ikke startup frekvensen..tror det var 250 på minnet og 550 på GPU'en.

 

hey!

 

sikker på at kortet ditt har startup på 250550 a? er det altså samme frekvens som et ti 4200?

 

dessuten tviler jeg på at du kjørte 550 core 250 minne :o :-?

 

men men..

 

keep overclocking :woot: :wink:

Lenke til kommentar
Et skjermkort går ikke i stykker samme hvor høyt du klokker det, det henger seg eller gir ifra seg artifacts. Så klokk til det stopper, og klokk ned en eller to mhz.

 

Ser du har voltmoddet kortet ditt... hvordan gjorde du det?

Gjorde du det som stod på www.techspot.com ?

Og hva var klokken din før du moddet, og hvordan ramkjøling bruker du?

Lenke til kommentar

Jeg fulgte ikke guiden der nei.. Det jeg gjorde var å kjøpe noen saker på Elfa,lodde på noen ledninger og motstander og vips så var kortet voltmodda :)

 

327/644 var clocks før vmoddinga. Nå mangler jeg bare vannkjøleblokk på core, TT GF4 cooler som jeg har nå holder ikke. Har TT blåe ramsinks på ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...