Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan skrive en artikkel?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg å lage disposisjon, eller gi ideer for hva jeg kan skrive i en artikkel, utifra dette emnet jeg fikk fra læreren:

(Vi har ofte bestemte oppfatninger av mennesker som kommer fra andre steder, eller grupper som vi selv ikke tilhører. Skriv en artikkel der du kommer med eksempler på dette, peker på mulige årsaker, samt drøfter i hvilken grad disse oppfatningene har rot i virkeligheten eller ikke.)

Jeg skal skrive en artikkel, men jeg skjønenr ikke helt hva jeg skal ta med. Altså hva burde jeg skrive i innledningen, hoved delen og avslutningen slik at det blir en bra artikkel!

Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey. Jeg skriver ofte artikler, og her er slik jeg gjør.

Du må ha en spennende overskrift.

Så lager du en fin innledning. I innledninga skal du si hva du skal ta opp i artikkelen, litt hvorfor du vil ta det opp, referere til eventuelle oppgaver, osv. osv. osv.

Deretter begynner du å skrive på hoveddelen.

Vær objektiv når du skriver og få med deg forskjellige synspunkter osv.

Du avslutter med en avsluttning hvor du oppsummerer oppgaven.

Til slutt må du se gjennom oppgaven. Ikke minst må du sjekke at innledninga og avslutninga passer til innholdet i hoveddelen.

Lenke til kommentar
Okey. Jeg skriver ofte artikler, og her er slik jeg gjør.

Du må ha en spennende overskrift.

Så lager du en fin innledning. I innledninga skal du si hva du skal ta opp i artikkelen, litt hvorfor du vil ta det opp, referere til eventuelle oppgaver, osv. osv. osv.

Deretter begynner du å skrive på hoveddelen.

Vær objektiv når du skriver og få med deg forskjellige synspunkter osv.

Du avslutter med en avsluttning hvor du oppsummerer oppgaven.

Til slutt må du se gjennom oppgaven. Ikke minst må du sjekke at innledninga og avslutninga passer til innholdet i hoveddelen.

9589737[/snapback]

Tusen takk!

Jeg har begynnt å skrive litt, og artikklen min går ut på rasisme og forskjellen mellom utlendinger og nordmenn. Jeg har skrevet inledningen, men klarer bare ikke å forsette :(

Vis dere vil så kan jeg lime inn her sånn at dere kan lese og hjelpe meg, vis det blir lettere for dere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er så mangt du kan skrive om rasisme, prøv å få med de beste og mest aktuelle punktene i dagens samfunn, hva er det flertallet mest reflekterer angående emnet.

Husk, at en artikkel er objektiv, ikke subjektiv, derfor må du ha klare fakta.

Unngå gjentakelser, men kom med nye og gode punkter, gjør deg ferdig med et punkt før du plutselig starter på et annet.

Avslutningen er veldig viktig, det er her du skal "konkludere" hva du har kommet fram til, fra en objektiv synsvinkel.

Alt jeg kommer på i farta, håper det hjelper litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...