storm2 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Kanskje et sært spørsmål, men for en som er litt spillegal så er dette et stort problem: Jeg får ikke Norsk tippings kortleser til å fungere i min nye Vista 64. Kan noen trikset? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hmm... tja... kor stopper det? Eg har brukt min norsk tipping kortleser i x64. Er ei stund sida, husker ikkje heilt kva eg gjorde. Lasta vel ned noken drivere fra www.buypass.no kanskje? eller lasta den ned det automagisk kanskje... Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Riktignok er min Vista 32-bits, og jeg måtte gjøre følgende: Starte IE som Admin (Søk etter Internet Explorer på Start-menyen, høyreklikk den og velg Kjør som Administrator) Gå til teknisk støtte på Buypass.no og installere noen filer. (Du må allerede ha installert Java.) Fra Buypass.no VIKTIG MELDING TIL WINDOWS VISTA BRUKERE: NB: Ikke benytt Buypass installasjons-CD med versjon 6.0.0.0! Dersom du skal installere smartkortleser fra Buypass/Norsk Tipping i Windows Vista er det viktig at dette blir utført på følgende måte: 1) Koble kortleseren til maskinen. Vista vil nå gi beskjed om at ny maskinvare er funnet. Velg å installere driver automatisk. Da vil den finne riktig driver fra Windows Update. 2) Installer Java versjon 1.6 eller nyere. Dette kan du gjøre fra nettstedet til Sun. 3) Installer tilgangsbibliotek: - Lukk alle Internet Explorer. - Gå inn på "Start->Alle Programmer" og høyreklikk på Internet Explorer-ikonet og velg "Kjør som administrator" - Gå inn på www.buypass.no - Gå inn i Buypass minibank - Avslutt nettleser Endret 28. september 2007 av HappyRay Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Eller har du installert driverene fra CD-en så må du følge veiledninga på denne linken vistafix , fikk for meg at jeg måtte installere det i går og det vart bra etter mye om og men. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Kanskje et sært spørsmål, men for en som er litt spillegal så er dette et stort problem: Jeg får ikke Norsk tippings kortleser til å fungere i min nye Vista 64. Kan noen trikset? 9589181[/snapback] Er kortleseren gammel? Jeg hadde samme problemet, sendte mail til NT og fikk ny kortleser. Den ble gjenkjent av Vista x64 med en gang. Endret 30. september 2007 av Aqualong Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Du skal ikke kjøre installasjons CDen. Du plugger bare kortleser i. Den skal finne driver, men det er også en nyere og oppdatert på windows update. Når den er installert, høyreklikker du IE og velger kjør som Administrator. Så er det bare noe active X som du må trykke OK til. Da skal det virke. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 trenger denne under mine innlegg Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hvis du har kjørt installasjonscd'en uten å krysse av for at du allerede har installert kortleser; følg vedlagte link For å rette disse problemene følg veiledningen du finner her: http://buypass.no/support/vistatest/ Om du nå får en feilkode "E-08" så må du installere tilgangsbibliotekene manuelt. Dette kan du gjøre ved å gå inn på Start og velg Alle programmer. Høyreklikk på Internet Explorer øverst på listen og velg Kjør som administrator. Du vil nå få en sikkerhetsadvarsel, velg tillat. Gå inn på www.norsk-tipping.no og klikk på et av spillene, for eksempel Lotto. Tilgangsbibliotek skal nå installeres automatisk. Dette er bare nødvendig å gjøre første gang. Denne meldingen fikk jeg da jeg kontakten Norsk Tipping tidligere. Og det løste problemet. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Fikk litt problemer med dette jeg og, jeg fant forsåvidt en annen løsning og det var å legge inn Xp drivere, funker fint her med Windows Vista og SP1, driverne kan man laste ned fra: http://omnikey.aaitg.com/index.php?id=69 Huk av for "include discontinued products" Og velg Cardman Desktop USB2020 på operativsystem velger du WIN2000/XP. Minner om at Omnikey er produsenten av Bupass sine kortlesere. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Er som ble nevnt over her - dersom du har den "blå firkanten", dvs den gamle kortleseren, er den ikke støttet av Vista 64. Jeg sendte epost til NT og lurte på om de hadde drivere , og fikk melding om at den ikke var støttet og at hun skulle sende meg en ny. Gikk 3 dager så lå den nye leseren i posten, og den plugget jeg rett i og rakk akkurat å levere inn vikinglottoen (det lever en drømmer i meg om å stikke av med 15 mill og pensjonere med i veldig ung alder ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå