Gå til innhold

Sette opp statisk IP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okei, fant ut. Men jeg prøver å sette opp en statisk IP. Jeg følger en guide på www.portforward.com, og så star det at jeg skal:
...log into your router's web interface, and look at your router's status page.

Hvordan gjør jeg det..? :hmm:

9590901[/snapback]

Er ikke da bare å skrive adressa til router i din browser da? eks. 192.168.0.1 eller 192.168.2.1 ((se i dokumentasjon for riktig adresse (ikke www. ) for å komme til interface?

Lenke til kommentar
Brukernavn: admin

PW: 12345678

9596155[/snapback]

Nope, prøvde noen flere varianter på det. Ingen av de funket.

9596168[/snapback]

Hvis ikke andre enn deg har vært bort i den, så det kan være bare å klikk inn.

Uten å skrive noe. Om ikke, må du da nulle ut, noe som betyr at du vet hvilke instillinger var der i utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Hvis ikke andre enn deg har vært bort i den, så det kan være bare å klikk inn.

Uten å skrive noe. Om ikke, må du da nulle ut, noe som betyr at du vet hvilke instillinger var der i utgangspunkt.

9597544[/snapback]

Har prøvd å ikke skrive inn noe... Funka ikke. Jeg må nulle ut? Det sto ingenting der fra før. Passord og Navn blir var jo ikke lagret, siden jeg aldri har vært inpå ruteren før...

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om noen andre har vært inne på ruteren å endret på noen innstillinger. Hvis ikke kan du resette routeren. Fins normalt en litt "sjult" knapp på selve ruteren for å gjøre dette. En slik knapp man må an en pennespiss eller noe for å trykke på.

Hold den inne i 10-15 sekunder. Når det er gjort, prøv igjen med admin og 12345678

Lenke til kommentar

Du mangler brukernavn og passord for å koble deg opp på nettet. Derfor det ikke funker nå.

Er det modemet, eller er det ruteren? Du har sagt litt av hvert, og det er litt vesentlig. Hvis det er ruteren så skal det funke å bare koble den opp til modemet med noen innstillingen. Dersom det er modemet derimot, må du finne frem passord og brukernavn fra din ISP (internettleverandør), og skrive inn dette i noen bokser på modeminnstillinger siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...