Gå til innhold

K800i død etter 13 måneder


Teac

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt min K800i i nesten 13 måneder og når jeg skulle til å skifte simkort på telefonen og skal skru den på igjen ville den ikke på. Har prøvd flere ganger å ta ut batteriet og inn + lade, men den er helt død.

 

Gikk så innom til elprice hvor jeg hadde kjøpt den, men fikk mindre hyggelig svar.

Jeg hadde ikke krav på noen ting ettersom jeg er 1 måned for sein.

Reklamasjon gjaldt visst ikke når jeg hadde brukt telefonen helt normalt og den plutselig ikke virket lengre. Han skulle sende den videre til et eller annet verksted for å se på hva som er gale, men jeg ville ikke få noe dekket.

Sitter jeg dårlig i dette eller har jeg krav på ny telefon/ gratis reperasjon?

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første har du 5 års reklamasjonsrett på mobiltelefoner pr dags dato.

 

Selv om elprice mener du er 1 månde for seint ute (tipper de mener garantien) så har SE 2 års garanti på sine produkter.

Så hvis du ikke har sølt vann, mista den i bakken eller gjort noe selforskylt så får du nokk dekka reparasjon av mobilen.

 

Ganske håpløst av kundebehandler på elprice

Lenke til kommentar

Hm. Sånn som jeg oppfattet det fra selger så skal han sende den videre til verksted. De skal kontakte meg etter at de har funnet ut hva feilen er. Deretter kan jeg velge om jeg er interessert i å fikse telefonen, men da selfølgelig på egen regning. Sånn som jeg forstod det, så var elprice ute av saken.

Telefonen har jeg behandlet normalt, dvs aldri mistet den i bakken, utsatt den for vann eller dårlig behandling.

Telefonen ble "død" etter at jeg skulle skifte simkort ettersom bindingstiden på netcom var gått ut.

Skrudde telefonen på som normalt men ingenting skjedde.

Lenke til kommentar

Min K800i døde rett før det hadde gått et år. Har hørt om flere som har opplevd det samme. Tydeligvis en svakhet med denne telefonen. Computercity tok den inn og leverte den til verksted uten spørsmål.

Selvsagt skal du som kunde få telefonen reparert så lenge den har vært brukt normalt. Dette dekkes av kjøpsloven.

Lenke til kommentar
Skjedde dette etter at du åpnet operatørlåskoden? Eller prøvde du bare med et nytt sim-kort?

9589410[/snapback]

Gjorde i grunnen ingenting annet enn å ta ut batteriet, skifte simkort og deretter sette batteriet inni igjen og skru på. Ingen form for bilde eller liv i telefonen.

Lenke til kommentar
Se her: http://www.zedge.net/forum/t/37832/fixing-dead-k800i/1/

Dette løser problemet ditt uten at du trenger å sende den inn. Har brukt denne metoden selv for å gjennopplive min egen.  :)

9589463[/snapback]

Stilig. Litt sent i mitt tilfelle. Har allerede levert den inn.

Nå frykter jeg at jeg må ut med penger for at de skal se på den i tillegg til at det kommer til å ta lang tid. sukk.

Lenke til kommentar
Å beklager, leste litt fort igjennom. Håper det ordner seg uansett.

Tips: ta en telefon til Sony Ericsson og forklar problemet. Jeg har veldig god erfaring med de i slike tilfeller etter noen år i mobilbransjen.

9589521[/snapback]

Takker for svar :)

Visst det viser seg at det blir klin umulig og få dette på garantien/reklamasjonen skal jeg prøve tipset ditt.

Lenke til kommentar
Å beklager, leste litt fort igjennom. Håper det ordner seg uansett.

Tips: ta en telefon til Sony Ericsson og forklar problemet. Jeg har veldig god erfaring med de i slike tilfeller etter noen år i mobilbransjen.

9589521[/snapback]

Takker for svar :)

Visst det viser seg at det blir klin umulig og få dette på garantien/reklamasjonen skal jeg prøve tipset ditt.

9589562[/snapback]

SE gir i utgangspunktet to års garanti på sine telefoner, så dette vitner bare om utrolig dårlig produktkunnskap fra kundebehandleren i Elprice.

Endret av HaraldCL
Lenke til kommentar

Du har ihvertfall 2 års garanti, tror den endringen til 5 år gjelder nå. Men ikke sikker, jeg jobber på serviceverksted, telefonen over ett år må vi bare skrive noe som heter goodwill. Dette gjelder hvertfall LG som jeg skrur. Men 2 års garanti gjelder på alle telefoner. Så hvis du sender den til serviceverksted å den IKKE er væske eller klem/støtskadet så dekkes dette av garantien. Du skal ikke trenge å betale en kr!

Lenke til kommentar

Kvitteringen har jeg så det skal ikke være noe problem.

Da skal det i grunnen ikke være noe problem med og få det på garantien.

Har orginal embalasjen og alt tilbehør. Leste i det garanti hefte om at telefonen hadde 2 år begrenset garanti. Alt tilbehør + batteri hadde kun 1 år garanti.

Lenke til kommentar

Da min K800i døde første gang, var den rett over ett år gammel.

Den ble sendt inn til Deltaservice for rep, og den ble fikset på garanti!

Det gikk 3mnd så døde den igjen. Den ble sent inn nok en gang og da var den ca ett og ett halvt år gammel. Den ble reparert på garanti nok en gang.

 

Tipper det ble godtatt fordi det mest sannsynlig er ett kjent problem med denne modellen fra SE. Det hender jo at produsenter utvider garanti på visse feil hvis veldig mange får denne feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...