Teac Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Nå har jeg hatt min K800i i nesten 13 måneder og når jeg skulle til å skifte simkort på telefonen og skal skru den på igjen ville den ikke på. Har prøvd flere ganger å ta ut batteriet og inn + lade, men den er helt død. Gikk så innom til elprice hvor jeg hadde kjøpt den, men fikk mindre hyggelig svar. Jeg hadde ikke krav på noen ting ettersom jeg er 1 måned for sein. Reklamasjon gjaldt visst ikke når jeg hadde brukt telefonen helt normalt og den plutselig ikke virket lengre. Han skulle sende den videre til et eller annet verksted for å se på hva som er gale, men jeg ville ikke få noe dekket. Sitter jeg dårlig i dette eller har jeg krav på ny telefon/ gratis reperasjon? Endret 27. september 2007 av Teac Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hva med dette? http://www.amobil.no/artikkel/forbruker/en...telefoner/43547 Min K800i er 14-15 måneder nå. Blir litt skremt Lenke til kommentar
Loko Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 For det første har du 5 års reklamasjonsrett på mobiltelefoner pr dags dato. Selv om elprice mener du er 1 månde for seint ute (tipper de mener garantien) så har SE 2 års garanti på sine produkter. Så hvis du ikke har sølt vann, mista den i bakken eller gjort noe selforskylt så får du nokk dekka reparasjon av mobilen. Ganske håpløst av kundebehandler på elprice Lenke til kommentar
Teac Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Hm. Sånn som jeg oppfattet det fra selger så skal han sende den videre til verksted. De skal kontakte meg etter at de har funnet ut hva feilen er. Deretter kan jeg velge om jeg er interessert i å fikse telefonen, men da selfølgelig på egen regning. Sånn som jeg forstod det, så var elprice ute av saken. Telefonen har jeg behandlet normalt, dvs aldri mistet den i bakken, utsatt den for vann eller dårlig behandling. Telefonen ble "død" etter at jeg skulle skifte simkort ettersom bindingstiden på netcom var gått ut. Skrudde telefonen på som normalt men ingenting skjedde. Lenke til kommentar
chritigu Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Min K800i døde rett før det hadde gått et år. Har hørt om flere som har opplevd det samme. Tydeligvis en svakhet med denne telefonen. Computercity tok den inn og leverte den til verksted uten spørsmål. Selvsagt skal du som kunde få telefonen reparert så lenge den har vært brukt normalt. Dette dekkes av kjøpsloven. Lenke til kommentar
GardinTrapp Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Skjedde dette etter at du åpnet operatørlåskoden? Eller prøvde du bare med et nytt sim-kort? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Skjedde dette etter at du åpnet operatørlåskoden? Eller prøvde du bare med et nytt sim-kort? 9589410[/snapback] Gjorde i grunnen ingenting annet enn å ta ut batteriet, skifte simkort og deretter sette batteriet inni igjen og skru på. Ingen form for bilde eller liv i telefonen. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Se her: http://www.zedge.net/forum/t/37832/fixing-dead-k800i/1/ Dette løser problemet ditt uten at du trenger å sende den inn. Har brukt denne metoden selv for å gjennopplive min egen. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Se her: http://www.zedge.net/forum/t/37832/fixing-dead-k800i/1/Dette løser problemet ditt uten at du trenger å sende den inn. Har brukt denne metoden selv for å gjennopplive min egen. 9589463[/snapback] Stilig. Litt sent i mitt tilfelle. Har allerede levert den inn. Nå frykter jeg at jeg må ut med penger for at de skal se på den i tillegg til at det kommer til å ta lang tid. sukk. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Å beklager, leste litt fort igjennom. Håper det ordner seg uansett. Tips: ta en telefon til Sony Ericsson og forklar problemet. Jeg har veldig god erfaring med de i slike tilfeller etter noen år i mobilbransjen. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Å beklager, leste litt fort igjennom. Håper det ordner seg uansett.Tips: ta en telefon til Sony Ericsson og forklar problemet. Jeg har veldig god erfaring med de i slike tilfeller etter noen år i mobilbransjen. 9589521[/snapback] Takker for svar Visst det viser seg at det blir klin umulig og få dette på garantien/reklamasjonen skal jeg prøve tipset ditt. Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Å beklager, leste litt fort igjennom. Håper det ordner seg uansett.Tips: ta en telefon til Sony Ericsson og forklar problemet. Jeg har veldig god erfaring med de i slike tilfeller etter noen år i mobilbransjen. 9589521[/snapback] Takker for svar Visst det viser seg at det blir klin umulig og få dette på garantien/reklamasjonen skal jeg prøve tipset ditt. 9589562[/snapback] SE gir i utgangspunktet to års garanti på sine telefoner, så dette vitner bare om utrolig dårlig produktkunnskap fra kundebehandleren i Elprice. Endret 27. september 2007 av HaraldCL Lenke til kommentar
CavemaNz Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Så lenge tlf ikke er utsatt for væske/slag/klemskade/uautorisert inngrep, så går dette på garantien:) Som er 2 år fom. 1. sept 2005 for SonyEricsson. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Du har ihvertfall 2 års garanti, tror den endringen til 5 år gjelder nå. Men ikke sikker, jeg jobber på serviceverksted, telefonen over ett år må vi bare skrive noe som heter goodwill. Dette gjelder hvertfall LG som jeg skrur. Men 2 års garanti gjelder på alle telefoner. Så hvis du sender den til serviceverksted å den IKKE er væske eller klem/støtskadet så dekkes dette av garantien. Du skal ikke trenge å betale en kr! Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Min k800i som er ca 14-15 måneder har nettopp vært inne på service, på grunn av samme problem som deg. Dette gikk selvfølgelig inn under garantien. Har du kvitteringen? I så fall trenger du ikke bry deg om elprice i det hele tatt. Sjekk www.zodiac.nowww.zodiac.no . Min k800i er så god som ny etter en total reflash og mekanisk rens. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Kvitteringen har jeg så det skal ikke være noe problem. Da skal det i grunnen ikke være noe problem med og få det på garantien. Har orginal embalasjen og alt tilbehør. Leste i det garanti hefte om at telefonen hadde 2 år begrenset garanti. Alt tilbehør + batteri hadde kun 1 år garanti. Lenke til kommentar
mskancke Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Alle mobiltelefoner solgt i Norge har 2 års Garanti solgt etter 01.05.05 og 5 års reklamasjonsrett etter høyesterettsaken som nettopp var Erfaringsmessig så har ikke billigplasser peiling på produktene de selger! Gå til en faghandel neste gang. Mvh Marius Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Blinker det rødt i infrarød-lampen når du prøver å slå på telefonen? -snubbel Lenke til kommentar
Teac Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Blinker det rødt i infrarød-lampen når du prøver å slå på telefonen? -snubbel 9599580[/snapback] Når jeg tok i strøm kabelen inni kom det to blink i infrarød-lampen ja. Lenke til kommentar
nixerN Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Da min K800i døde første gang, var den rett over ett år gammel. Den ble sendt inn til Deltaservice for rep, og den ble fikset på garanti! Det gikk 3mnd så døde den igjen. Den ble sent inn nok en gang og da var den ca ett og ett halvt år gammel. Den ble reparert på garanti nok en gang. Tipper det ble godtatt fordi det mest sannsynlig er ett kjent problem med denne modellen fra SE. Det hender jo at produsenter utvider garanti på visse feil hvis veldig mange får denne feilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå