Crosss Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg skal kjøpe meg en pc fra Alienware i USA. Planen min er å få den sendt til en kamerat som bor i USA. Hvordan skal han gjøre det når han sender den videre til meg for å slippe toll og mva? Hvordan skal den merkes, kan den sendes i original esken, hvilken transportmåte er best? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Du slipper neppe unna MVA. Grensen for å sende som gave fra utlandet er på 1000kr. Of vil tro at de åpner og sjekker en såpass stor og tung pakke som en komplett PC vil være. Og det beste er nok å sende i orginalesken og kanskje sende den med ett eller annet transportfirma. Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Du kan vel få kompisen din til å skrive "gratulerer med dagen gutten min, her har du noe å kose deg med!" eller noe sånt(på engelsk da) Men husk når du kjøper fra usa så får du ikke æøå og du får heller ikke norske forbrukerrettigheter(fem års reklamasjon) som er gull verd! Magnus Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Du kan vel få kompisen din til å skrive "gratulerer med dagen gutten min, her har du noe å kose deg med!" eller noe sånt(på engelsk da) Magnus 9589589[/snapback] Men er jo fortsatt en grense på 1000kr før han må betale MVA på pakken om den blir stoppet. Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 En siste gang,man får æøå hvis man har norsk språk i windows.Sitter på sony vaio med amerikansk tastatur nå og skriver. Marker pakken som gave og sett den som "used computer",verdi 180$. Lenke til kommentar
Crosss Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Men kompisen min er der bare frem til jul, han har studert et semester. Kan han ikke bare si at det er hans egen pc? Han kan si at han må sende den fordi ellers blir det overlast med bagasje. Det er en htpc så det følger ikke med tastatur. Software messig er det veldig lett å sette norske innstillinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå