Ted Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Vil gjerne vite deres favoritt drikklek, og gjerne fortell hvordan det fungerer og om dere har noen gode historier fra det. Dette kan bidra til at man får noen gode ideer til neste vorspiel/fest. Her er min: FIFA SHOTTING For de som ikke vet hva jeg mener med Fifa shotting; dvs. at hver gang motstanderen din scorer mål mot deg må du ta en tequila shot, og omvendt. Det du trenger: -Ps2/3, tv, Fifa (foretrekker selv Fifa 2007) og 2 håndkontrollere -Brennvin (Anbefales styggest mulig drikke, for da er du sikker på at du får deg en god match!) -Bøtte -God stemning og noen kompiser som er glad i fotball Regler som vi bruker, men dette er opp til enhver: -Korte kamper siden det garantert er andre som også vil spille, og man vil heller ikke bli/gjøre motstanderen for full med en gang. -Vinneren bestemmer om han vil fortsette eller om taperen skal fortsette. -Når man får mål mot seg må man ta sin shot -Hvis kampen ender med uavgjort er det straffekonkurranse, han som taper denne må ta shot. Glemmer aldri når jeg spilte mot en Italiener som tok 10 dobbelshots tequila (ca. 20 vanlige shots) iløpet av 2 kamper som varte vel ca. 16 minuter tilsammen, det værste av alt var at han er ca. 1,6m høy og gav ikke fra seg noe grimaser for hver shot han tok. Men han var jo fra Secilia og der er de visst beintøffe ifølge han. Grunnen til at han tok dobbelshot istedenfor vanlig er fordi vi pleier å lyve til de nye at siden de er ny må de ta dobbel første gangen, dette gir gjerne de "gamle" gutta en god latter og muligens noen fine spybilder. Ps. Kompisen hans som var ca. 1,8m høy greide 2 før han spydde på gulvteppe mitt (he,he!). Ett uttrykk vi bruker mye av: Stoneface = ta tequila shot uten sitron, eller annen type brennvin uten å blande det med noe og deretter ikke gi fra seg noen grimase. Da vil jeg gjerne høre om deres favoritt drikke lek!.. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) BUSSTUR: Utstyr som trengs: 1 Kortstokk hvis dere er mange bruk 2 like NOK Drikke Legg kort i en pyramide med 5 linjer hvor du skal ha 5 kort på nederste rekke, 4 kort på neste rekke, 3 kort på neste igjen, 2 kort, 1 kort øverst... så deler du ut kort til alle deltaker mellom 5-10 kort litt etter som hvor mange som er med... 1. Runde: Begynn med å trekke kort på nederste rekke fra venstre.. På første rekke tells alle kort 1 svelg På andre rekke tells alle kort 2 svelg På tredje rekke tells alle kort 4 svelg På fjerde rekke tells alle kort 6 svelg På femte rekke tells det ene kortet 8 svelg Dealen er at hvis du sitter med ett kort som blir trekt opp, skal du gi en motspiller det antall slurker rekka sier.. hvis du sitter med 2 kort av det som blir trekt, kan du enten: Gi begge korta me x antall slurker til en eller Gi 2 personer x antall slurker Når alle korta opp til toppen er trekt begynner moroa=) Nå skal alle telle antall kort de har igjen.. Den med mest kort skal på Busstur=) det er 2 eller fler som har like mange og flest kort, må de trekke... Dette gjøres da sånn at alle korta legges opp ned i ei røys oxo trekker de hvert sitt. Den som da sitter med lavest kort, må på busstur=) 2. Runde: Legg opp en lik pyramide med kort... Nå skal personen som har busstur, trekke ett kort på hver rekke til toppen... HVIS hanhun får bilde kort må hanhun drikke så mange slurker som rekka sier... Så må hanhun begynne på nytt og trekke fra bunn, helt til hanhun er kommet til toppen uten å få bilde kort... Bilde kort er: Ess, Konge, Dame og Knekt Endret 27. september 2007 av Sangesland Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Jeg stemmer også busstur Tangera er også underholdende ( http://www.drikkeleker.no/drikkelek.aspx?id=96 ) (vi bruker andre regler enn i eksemplet her, men det er samme konsept) Endret 27. september 2007 av Melfacion Lenke til kommentar
Peprepupp Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 PINGPONG: Man setter i en ring og sier "ping" eller "pong". Ping sender videre, mens pong snur. Man drikker hvis man nøler, sier feil, eller driter seg ut. Eks: Personen til venstre for deg begynner og sier ping. Da er det din tur; sier du ping, skal den til høyre for deg si noe, sier du pong skal den til venstre. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Drikkelek vi bruker å kjøre går ut på at man får noen korker, så skal man kaste korken ned i bordet, og den skal da sprette oppi glasset til den man spiller mot. Lander korken i glasset må han styrte hele. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Vi pleier å bruke kort. En etter en trekker kort og så betyr kortene forskjellige ting. #2-5 Betyr ta en 2-5 slurker. Svart betyr at du må ta den rødt betyr at du kan velge hvem som må ta den. #6 Tema. Den som trekker kortet velger ett tema. F eks. spillemaskiner og sier første f eks SNES. Den som ikke kommer på noe må drikker fem slurker. 7# Svisj. Denne er gasnke tricky når man er mindre edru. Alle tall som har med 7 å gjøre (f eks 7, 21, 42, 70) skal man si svisj på. Så når en sier 20 skal neste si svisj og så neste etter der igjen 22. Sånn fortsetter det til en driter på draget. Og han må drikke 5 slurker. 8# Vannfall. Alle begynner å drikker. Den som trekker velger når han vil slutte og de andre må drikke like lenge som ham. Når han har sluttet kan neste man velge å drikke lenger. Resten må da også fortsette. Og sånn går det helt til siste man. 9# Denne husker jeg bare ikke. Hukomelse er noe som forsvinner når alkhol kommer inn. 10# Frikort man kan kjøpe seg fri fra å drikke eller gå på do. J# Den som trekker kortet legger kortet ned forran seg og alle må få det med seg. Etter en stund tar han seg på haken. Siste man som ser det må ta 5 slurker. Q# Samme som J bare at vi holder tommelen i bordkanten. K# Samme som J bare at man krysser armene i stedet. A# Do kort. Blir vell en variant av tangera. Men med litt flere regler. Endret 27. september 2007 av Akidon Lenke til kommentar
Funky-Fresh Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Vil gjerne vite deres favoritt drikklek, og gjerne fortell hvordan det fungerer og om dere har noen gode historier fra det. Dette kan bidra til at man får noen gode ideer til neste vorspiel/fest. Her er min: FIFA SHOTTING For de som ikke vet hva jeg mener med Fifa shotting; dvs. at hver gang motstanderen din scorer mål mot deg må du ta en tequila shot, og omvendt. Det du trenger: -Ps2/3, tv, Fifa (foretrekker selv Fifa 2007) og 2 håndkontrollere -Brennvin (Anbefales styggest mulig drikke, for da er du sikker på at du får deg en god match!) -Bøtte -God stemning og noen kompiser som er glad i fotball Regler som vi bruker, men dette er opp til enhver: -Korte kamper siden det garantert er andre som også vil spille, og man vil heller ikke bli/gjøre motstanderen for full med en gang. -Vinneren bestemmer om han vil fortsette eller om taperen skal fortsette. -Når man får mål mot seg må man ta sin shot -Hvis kampen ender med uavgjort er det straffekonkurranse, han som taper denne må ta shot. Glemmer aldri når jeg spilte mot en Italiener som tok 10 dobbelshots tequila (ca. 20 vanlige shots) iløpet av 2 kamper som varte vel ca. 16 minuter tilsammen, det værste av alt var at han er ca. 1,6m høy og gav ikke fra seg noe grimaser for hver shot han tok. Men han var jo fra Secilia og der er de visst beintøffe ifølge han. Grunnen til at han tok dobbelshot istedenfor vanlig er fordi vi pleier å lyve til de nye at siden de er ny må de ta dobbel første gangen, dette gir gjerne de "gamle" gutta en god latter og muligens noen fine spybilder. Ps. Kompisen hans som var ca. 1,8m høy greide 2 før han spydde på gulvteppe mitt (he,he!). Ett uttrykk vi bruker mye av: Stoneface = ta tequila shot uten sitron, eller annen type brennvin uten å blande det med noe og deretter ikke gi fra seg noen grimase. Da vil jeg gjerne høre om deres favoritt drikke lek!.. Hvis dere er 5 - 7 stk, så må dere line opp med masse shots også setter dere på vasselina med knekkebrød, hver gang han sier knekkebrød, det jo Ganske ofte så tar dere 1 shot hver Enjoy Lenke til kommentar
fox Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Bump, litt for seint? RING Man skal legge kort i ring, fem ganger. I midten skal det stå et kort, flere kort rundt kortet. Så enda flere kort rundt kortene.. Håper dere skjønner hva jeg mener.. Man begynner med yttest. Samme regel som buss på tur. 1 i yttest, 5 i midten. Man skal gjette hvilken farge før man snur kortet sitt, hvis feil. Betyr må drikke, hvis riktig da slipper man å drikke. Rød eller svart Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Har mang en gang prøvd å få til ordentlige drikkeleker, men det ender som regel dårlig.. Får mange regler å huske på er en av grunnene + drøye alkoholmengder på alle mann Vi har funnet fram til at den enkleste og mest effektive er som følgende: Regler: Røde kort: drikk selv antall slurker kortet representerer Sorte kort: Disse kan du gi til andre og vedkommende må drikke antall slurker kortet representerer. Det gjelder fra tallene 2-10 Esset er tissekort som enkelt og greit betyr: lov til å gå på dass og tømme tanken knekt, dame og konge er regelkort hvor man lager forskjellige regler som feks: ikke lov til å banne, ikke lov til å si nei osv. Regler kan også ta's bort med disse kortene. Bryter man en av disse reglene er straffen 5-7 slurker eller bestem antallet selv Sleng kortene utover bord (ja SLENGE de, ikke plassere) i en haug kinda, og så er det bare for første mann å trekke et kort og spillet er i gang! Lenke til kommentar
O__o Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Sette på en postman pat film og shotte være gang han bomgirer.. 1 Lenke til kommentar
V-by Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 En kompis har brettspillene Ølspillet og Spritspillet. Og du må være passe ram på flaska for å gjøre ferdig spillet Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 I min sosiale krets pleier vi å leke "Samtale". Den går ut på at 2 eller flere spillere sitter rundt f.eks. et bord og snakker om ting og tang mens de av oss som har lyst på alkohol, drikker det vi vil. Lenke til kommentar
Thel Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hmm, trodde jeg, og min sosiale krets var de eneste som brukte "Samtale". Kult å vite at vi ikke er alene der ute;) 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-122769 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 har alltid vært en større fan av spiseleker og -konkurranser.. merkelig det Lenke til kommentar
thrice Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Leker ikke når man skal drikke. Men artige ting er å fylle opp litersmål eller ølbong for også ha en liten konurranse om hvem som er best på liter og hastighet. Taperen må gi en øl til vinneren. Hvis ikke har man den allerede omtalte "Samtale". Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Shotte-sjakk har jeg og en kammerat spilt noen ganger. Dette må avtales på forhånd, slik at man kjøpe en flaske med sprit som begge liker. Hos oss går det i whiskey. Hver gang man tar en brikke fra motstanderen, tar man en shot av hans flaske. På denne måten har lederen et automatisk handikapp, ved at han har fått i seg mer drikke. Og i tillegg får jo den som vinner drukket mer av motstanderens flaske enn motstanderen har drukket av hans. Slik at han tjener sprit på det. Her er det også mer takitkk enn vanlig sjakk. For eksempel kan det være en god idè og la motspilleren din ta et par bønder av deg, bare slik at han skal bli full fortere enn deg, for så å kjappe seg og sette inn støttet mens du selv fortsatt kun er brisen. Sjakk er nemlig svært vanskelig når man er full. Og greia med denne leken er jo at det er vinneren som er fullest, og ikke motsatt slik jeg ser flere andre leker går ut på. Å bli full er belønningen. Endret 2. februar 2008 av Skurupu Lenke til kommentar
Jan Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 I min sosiale krets pleier vi å leke "Samtale". Den går ut på at 2 eller flere spillere sitter rundt f.eks. et bord og snakker om ting og tang mens de av oss som har lyst på alkohol, drikker det vi vil. Er det sånn kos? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) http://www.webtender.com/handbook/games/ ^^Her finner man mange fine drikkeleker. En som ikke er nevnt der er en av mine personlige favoritter. Nemig CNN-leken: Den er som følger: Sett på CNN eller en lignende nyhetskanal. Ha masse drikke tilgjengelig Ta en slurk/shot hver gang noen nevner et av følgende ord/uttrykk: Bush, terror, terrorism, Iraq, Iraqi, Insurgans,bomb, bombing, al-qaida, killed, kills, dead, soldiers, afganistan, Iran, North-korea I tillegg så må man ta en slurk/shot hver gang man ser et bombefly eller jagerfly eller man ser noen avfyre et skudd. Og så har vi selvsagt Product Placement Game. Da trenger du X antall hollywood blockbustere fra 80-tallet og selvsagt mye drikke. Ta en shot/slurk hver gang du ser en logo eller et produkt som det er tydelig at produsenten av filmen har fått betalt for å plassere der. Du har sikkert lagt merke til at hver gang noen drikker fra en flaske så holder de logoen på flaska mot kameraet slik at man ikke kan unngå å se hvilket merke det e. Et annet eksempel er begynnelsen av Beverly Hills Cop 1. hvor merket på røyken som Eddie Murphy beslaglegger er veldig synlig. Og i 24 zomer de bestandig inn på mobiltelefonene når de ringer slik at vi ser merket de bruker. Endret 2. februar 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå