Bjørn Christiansen Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg bygde meg et hjemmestudio en gang med 500W clas-ohlsen arbeidslamper. For å få svart bakgrunn plasserte jeg modellen min så langt fra bakgrunnen som jeg fikk til, stilte lyset i ca 45graders vinkel til høyre for henne og knipset. Det kan være en idé å bruke bakepapir forran lampene for å gjøre lyset mykere. Om bakgrunnen skal være helt svart, er hovedpoenget å ikke lyse opp bakgrunnen. Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Hei, prøver for fjerde gang... Finner ingen 250W hos kaffebrus..? Hvor stor forskjell blir det på 110w og 250w ..? Til portrett fotografering, hvordan skal jeg sette opp dette settet. 1 bitz og en softbox på modellen, og 1 blitz på bakgrunn..? Det er mange som anbefaler kaffebrus her på hw, men er det ingen der kan svare på det her..? Lenke til kommentar
_maggi_ Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 prøver å finne ut av det samme. er det ingen der ute som kan si hvordan vi skal sette opp studiosett i et studio? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Du trenger ikke blitz på bakgrund om den skal være svart. Hvordan du skal sette det opp kommer helt ann på hvilke skygger du vil lage... Er vel bare å prøve seg fram... bruk kona eller hunden eller dokka til datteren eller datteren selv og prøv deg fram.... Life's a bitch... Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) jeg har hørt at man skal ha lys på bakgrunn for å få det til å være helt svart.. og modellen så langt fra bakgrunn som mulig... men det sier du ikke stemmer..? og jeg har jo ikke kjøpt studio settet enda..så jeg kan teste det... fant frem til 110w,. men så sier noen at jeg skal ha minst 200w..og det finner jeg ikke på kaffebrus... så kommer ingen vei Endret 9. oktober 2007 av The Prodigy Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hei, prøver for fjerde gang... Finner ingen 250W hos kaffebrus..? Hvor stor forskjell blir det på 110w og 250w ..? Til portrett fotografering, hvordan skal jeg sette opp dette settet. 1 bitz og en softbox på modellen, og 1 blitz på bakgrunn..? Det er mange som anbefaler kaffebrus her på hw, men er det ingen der kan svare på det her..? Det er over dobbelt effekt på 250W.. ellers så holder 110W mer enn nok til meg. Men jeg har da et lite studio med kanskje 2 meter avstand fra blitz til motiv.. men da opererer jeg gjerne på 1/8 - 1/4 styrke. Jeg bruker hovedsakelig 2 blitzer i ca 45 grader vinkel mot bakgrunn / motiv (jeg står midt imellom). Av og til bruker jeg en el cheapo annen blitz i tillegg (ebay 180W billig sak, men funker til å brenne ut bakgrunn). Anbefaler dette settet. Noen vil si at det er en veldig god start. Jeg vil strekke meg så langt å si at det sikkert holder for "proff" bruk også. For de aller fleste i hvert fall! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 jeg har hørt at man skal ha lys på bakgrunn for å få det til å være helt svart.. og modellen så langt fra bakgrunn som mulig... men det sier du ikke stemmer..? og jeg har jo ikke kjøpt studio settet enda..så jeg kan teste det... fant frem til 110w,. men så sier noen at jeg skal ha minst 200w..og det finner jeg ikke på kaffebrus... så kommer ingen vei Å ha lys på bakgrunn for å gjemme den strider mot all logikk... Correct me if I'm wrong, men dropp bakgrunsbelysningen og bruk den heller på modellen... kanskje bakgfra for å skape litt stemning... Lenke til kommentar
_maggi_ Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 jeg blir bare mer og mer forvirret av alle disse diskusjonene. har bestemt meg for å kjøpe kaffebrus 2x110w til 2995 sek. men, det står ar det følger med en sender og en motaker. men det er jo to blitzer i det settet. trenger jeg bare en mottaker for å fyre av begge blitzene eller må jeg har en på begge blitzene. har canon eos 350d og mange sier her på forumet at jeg ikke kan bruke kameraet mitt til fotofotogrfering fordi det ikke støtter masse ting. MEN noen sier at hvis jeg bruker en slik: http://www.kaffebrus.com/radiosandare-inkl...tagare-370.html så kan jeg bare fyre løs. betyr det at hvis jeg kjøper det setter på kaffebrus med en sende så kan jeg bare fyre løs eller trnger jeg noe mer eller går det ikke i det hele tatt? fint om noen hadde Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Med det settet får du en sånn dings (Sender) som du setter oppå blitzholderen på kamera.. Og det er nok med en sender, for den andre blitzen fyrer automatisk av den andre (lyssensor) Lenke til kommentar
_maggi_ Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 så det betyr at jeg kan kjøpe det settet med god samvittighet og at det garantert kommer til p fyre av på mitt kamera? Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 så det betyr at jeg kan kjøpe det settet med god samvittighetog at det garantert kommer til p fyre av på mitt kamera? Ja, det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
_maggi_ Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 så fint da kan jeg jo bare handle er det noen som vet hvor mye det kommer på totalt med moms og frakt og sånn? bor i oslo området. det er jo mange her på forumet som har handlet der og noen må da vite hva det kommer på? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 De fjerner jo svensk mva og legger til norsk.. tror det kom seg på rundt 3500 NOK inkl frakt. Lenke til kommentar
_maggi_ Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 ok takk tenkte jeg skulle ringe bort og høre er det noen som vet hvor de holder til? er det mulig og dra over og hente? Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 ok takktenkte jeg skulle ringe bort og høre er det noen som vet hvor de holder til? er det mulig og dra over og hente? Du kan jo kjøpe settet fra Fotòpia. Siden det ligger i Norge. Blir samme pris. Link Lenke til kommentar
_maggi_ Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 det skal jeg vurdere blir jo samme pris nesten sier noe der også får du jo mulighet til å klage fortere siden det er i norge. takk skal du ha Lenke til kommentar
togr Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Lohelle kan du ikke legge ut noen bilder som du har tatt? Sånn så vi får sett hva studiosettet duger til? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Lohelle kan du ikke legge ut noen bilder som du har tatt? Sånn så vi får sett hva studiosettet duger til? Når er ikke jeg noen proff akkurat.. men du kan se litt HER. Jeg er ikke kjempeflink til jevn fin bakgrunn, men det er nok mest MIN feil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå