The Prodigy Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hei, Bilde av andreas øverland Bilde av andreas øverland Hvordan bakgrunn og blitzannlegg er minste krav, for å fotografere slike bilder..? Kan noen gi link til et studio blitz anlegg og bakgrunn, til nybegynner.. Hvis der er en portabel bakgrunn hadde det vært fint, altså sånn som du lett kan flytte på og brette sammmen/ gjemme bort enkelt. Takker. Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Lurer på det samme Lenke til kommentar
El chico Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Ser ut som det er brukt et hovedlys (blits/lampe) og et fyllys (lampe/blits/reflektor). Ser ikke ut som det er noe separasjonslys bak motivet da konturen på hodet er lite tegnet. Bakgrunnen kan være en enkel svart bakgrunn (papir eller tøy eller noe annet), ikke godt å si Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hei, Bilde av andreas øverland Bilde av andreas øverland Hvordan bakgrunn og blitzannlegg er minste krav, for å fotografere slike bilder..? Kan noen gi link til et studio blitz anlegg og bakgrunn, til nybegynner.. Hvis der er en portabel bakgrunn hadde det vært fint, altså sånn som du lett kan flytte på og brette sammmen/ gjemme bort enkelt. Takker. 9588438[/snapback] På det første bildet er det brukt èn softboks over og litt til høyre for modellen. Størrelsen på softboksen er vel ca 70x90 cm om jeg ikke husker feil. Bakgrunnen er bare et svart laken i dette tilfellet, og bildet er tatt i stua mi som jeg forøvrig ofte bruker til små fotosesjoner. De fleste av aktbildene mine på www.aktfotografen.no er tatt der Bilde nr 2 er tatt i et større studio. Men lyset er like enkelt. Èn stor softboks, og svart pappbakgrunn rullet ned fra veggen og ut på golvet. Lystutstyret er en Bowens Gemini 500 med en 70x90cm softboks. Kjøpt hos FotoVideo.no http://www.bowens.co.uk Vennlig hilsen Andreas Øverland http://www.andreasoverland.no http://slicesoftime.andreasoverland.no Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Hei, Bowens utsyr var alt for dyre til min budsjett.. fant noen modeller på fotovideo.no... Jeg har funnet fram til dette settet: Kaffebrus sett Til portrett fotografering, hvordan skal jeg sette opp dette settet. 1 bitz og en softbox på modellen, og 1 blitz på bakgrunn..? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 110W blitz set er jo latterlig lavt. 250w minimum om du først skal kjøpe noe :=) Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Finner ingen 250W hos kaffebrus..? Hvor stor forskjell blir det på 110w og 250w ..? Til portrett fotografering, hvordan skal jeg sette opp dette settet. 1 bitz og en softbox på modellen, og 1 blitz på bakgrunn..? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) 110W blitz set er jo latterlig lavt. 250w minimum om du først skal kjøpe noe :=) 9633206[/snapback] Jeg har 110W settet, og er mer plaget med å måtte bruke ND-filter for å få muligheten til å bruke stor blender (pga for mye lys selv på 1/8 styrke..) Nå står blitzene ganske nært "motivene" da, men likevel... Pleier å bruke 1/200 lukkertid Endret 5. oktober 2007 av lohelle Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Så du mener 110W blitzer er nok? ;O Jeg liker ihvertfall å ha litt mindre blender da jeg jobber i studio, for max skarphet osv. Stor blender bilder best ute imo =) Blitzene som jeg kan bruke er ganske greie å stille på, så jeg kan nok gå ganske langt nede uansett, though. Bruker Bowens / Elinchrome blitzer av litt forskjellig alder Men vet ikke hvordan instillingsmuligheten er på disse kaffebrus settene. Men ser ikke for meg at den er helt awesome, men har som sagt ikke prøvd de selv. Så mulig jeg tar feil. Og om du har tenkt å bygge på litt senere er det nok lurt å kjøpe litt skikkelig når du først kjøper. 300 - 1000 er nok anbefalt. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Jeg tror du missforstod.. Stor blender som i lavt blendertall.. Jeg mente ikke stort blendertall.. Hvordan skulle et ND-filter hjelpe til å kunne bruke "stort blendertall"? Endret 5. oktober 2007 av lohelle Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Altså, stor blender = lite tall og visa versa. Er nok du som misforstår =) Om jeg har det rett; du trenger ND filter for å få til stor nok blender (feks 2,8 / 1,8 etc) pga dine blitzer lager for mye lys, og jeg sa at jeg foretrekker mindre blender (feks f 8 - 16) for å få maksimalskarphet på mine porrtretter i studio da jeg uansett har bra nok lys til det, og en litt ekstra blurry studiobakgunn tilfører bilde ingenting. Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 Finner ingen 250W hos kaffebrus..? Hvor stor forskjell blir det på 110w og 250w ..? Til portrett fotografering, hvordan skal jeg sette opp dette settet. 1 bitz og en softbox på modellen, og 1 blitz på bakgrunn..? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 cruelphotography: vi snakket nok litt rundt hverandre ja.. Når det er sagt så pleier vel de aller fleste å mene at "stor blender" er det samme som "stor blenderåpning", og ikke stort blendertall.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Dette har vi tatt før: Stor blender = f/1.4 Liten blender= f/22 Høy belnder f/22 Lav blender f/1.4 Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hva om vi går tilbake til det trådstarter spør om? Jeg er også interessert i dette. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hva om vi går tilbake til det trådstarter spør om? Jeg er også interessert i dette. 9651425[/snapback] Har han ikke fått svar på det? Er interessert i dte jeg og, men ikke villig i å legge penger i det... tenker da på ikke mer enn 1k Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Finner ingen 250W hos kaffebrus..? Hvor stor forskjell blir det på 110w og 250w ..? Til portrett fotografering, hvordan skal jeg sette opp dette settet. 1 bitz og en softbox på modellen, og 1 blitz på bakgrunn..? 9647078[/snapback] vel, han har spurt om dette to ganger nå, så jeg tviler på at han har fått svar på det. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 åja... Tenkte på feil spørsmål Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 vel, han har spurt om dette to ganger nå, så jeg tviler på at han har fått svar på det Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 cruelphotography:vi snakket nok litt rundt hverandre ja.. Når det er sagt så pleier vel de aller fleste å mene at "stor blender" er det samme som "stor blenderåpning", og ikke stort blendertall.. 9647482[/snapback] det var jo akkurat det jeg sa? -cruelphotography Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå