Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg surfing når jeg laster ned

Anbefalte innlegg

Hei og hopp

Jeg har fått meg en d-link di-524 router.

Før jeg fikk meg denne routeren så har jeg aldri surfet treigt mens emule har stått på. Det kan forsåvidt virke som om det gjelder all nedlasting. Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette eller er det bare sånn med trådløse routere?

Mvh Joachim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, som jeg sa i førsteposten så har jeg ikke hatt dette problemet før jeg fikk routeren. Alle instillinger er som dem var i emule, og linja mi er like rask som den var før routeren.(2000/600)

Det eneste som har skjedd her er at jeg har fått en router mellom modemet mitt og PC-en.

Det er noe med routeren eller?

Lenke til kommentar
uTorrent derimot fikk jeg kjørt i starten uten å åpne porter. Men da var det helt umulig å surfe faktisk.

9594131[/snapback]

For hver "pakke" med data som du mottar, vil din PC sende tilbake en "ACK" (acknowledge) som kvittering på at pakken er mottatt. Hvis nedlastingfarten din er høy, betyr det at mange kvitteringspakker skal sendes ut, kanskje så mange at de begynner å stå i kø for å slippe ut. Dette vil du oppleve som "tregt nett" når du surfer.

I uTorrent kan du sette inn en "max. upload speed" - bruk f.eks. 90% av den upload speed linjen din har -, og du vil se at det hjelper med en gang.

Hvis eMule ikke har noe sånt, kan du bruke f.eks. NetLimiter og oppnå det samme.

Lenke til kommentar

Jeg har selv opplevd at overføringshastigheten over det trådløse nettet er tregere enn over det kablede nettet, og i tillegg virket det som om trådløs-hastigheten ble lavere jo lengre den hadde vært i bruk.

Alternativene dine er

1) Prøv en annen ruter

2) Prøv et annet trådløst nettverkskort i PC-en

3) Bruk kabel.

Lenke til kommentar

Nå har jeg testa med kabel. Har det samme problemet da... Kjører vista på ny pc nå, hadde ikke problemet på den andre PC-en med xp.. Har en følelse det er noe med vista... Slitsomt å ikke kunne laste ned mens jeg surfer:/

Har du no mer peil da el?

Lenke til kommentar
Sett max upload 20-30 k under kapasiteten på linja di. Det gjorde underverker hos meg.

Den har jeg satt veldig lavt, kanskje på 5% av maks el no. Har ikke hatt noen betydning..

Har du en slags prioriteringsliste du kan sette opp i rutern?

Har selv en D-Link ruter (DGL-4300) som funker fint til det.

Der har jeg satt opp at websurfing er høyere prioritert enn e-post som er høyere enn nedlastingsprg.

Nå bruker jeg kabel og det er det samme problemet. Skjønner ikke det her ass.. Lukter vista lang vei!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...