Gå til innhold

Kollektivtransport i Trondheim

Mr_Wood

Vil du ta bussen i stedet for å kjøre bil..:  

41 stemmer

1. 1. Vil du ta bussen i stedet for å kjøre bil..:

• Hvis det var garantert at den var presis
      1
    • Hvis prisen på månedskort hadde blitt redusert
      1
    • Hvis både prisen på månedskort hadde blitt lavere og bussen er garantert presis
      7
    • Jeg tar allerede buss
      11
    • Jeg sykler
      4
    • Jeg bor ikke i Trondheim (for de som "må" stemme)
      17

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg sitter nå på noe som heter gründercamp og trenger en rask markedsanalyse av innbyggere i Trondheim, og derfor setter jeg opp denne tråden som antakeligvis blir en poll meget snart.

Spørsmålet er som følger:

Ville du tatt bussen istede for å kjørt bil om..:

Svaralternativene er:

1: Jeg tar allerede buss

2: Jeg sykkler

3: Viss det var garantert at den var presis

4: om prisen på månedskort hadde blitt redusert

5: jeg ville tatt bussen kun om både prisen hadde blitt mindre og at bussen var presis.

6: Jeg bor ikke i Trondheim (for de som må stemme)

(Forhåpenligvis gjør simen1 det til en poll snarest, (dette kan fjernes))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bodde i Trondheim inntil nylig så jeg svarer som om jeg bor der fortsatt. Jeg både busser og sykler avhengig av avstand. Prisen synes jeg er ok allerede (månedskort betyr ikke så mye for meg siden det lønner seg med klippekort når man ikke tar bussen daglig.) Det med presis er heller ikke så nøye siden jeg synes det holder at man må beregne å dukke opp et par minutter før og som regel vente til et par minutter etter anslått tidligste tidspunkt for passering. Noe mer sikkerhetsmargin enn det trenger jeg ikke.

Men ett forslag: Hvis jeg hadde sluppet å bla i bussruta for hver gang men kunne hatt tabellen på mobiltelefonen eller PCen og "bokmerket" mine bussruter og mine stoppesteder og dette hadde blitt samkjørt med klokka sånn at jeg hele tiden blir oppdatert på når neste buss går så ville det blitt lettere og mer fristende å ta buss oftere. F.eks et display med:

Neste buss hjemmefra til NTNU går kl ....

Neste buss fra NTNU og hjem går kl ....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...