pedsti Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hei, jeg kjører en 125ccm 4-takter. Lurte på hvilken oktan jeg burde kjøre på. Har til nå kjørt på 95, men en kompis har samme sykkelen og kjører på 98. Han drar ifra meg lett. Men hvilke konsekvenser evt fordeler får man på å kjøre 98 i forhold til 95? Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Den største ulempen er vel økt slitasje? Men jeg kan ikke nok så mulig det er andre større ulemper. Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 95 funker fjell! Og du merker ingen forskjell, men med 98 er den mindre sjanse for selvantening, men det tviler jeg på at du for siden du ikke har så bra komp som en husaberg 650 f.eks 95 er billigere også! Så det er nok ikke bensinen som for sykkelen hans til å gå bedre enn din. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Oktan er en "måleenhet"(vat ikke hva jeg skal kalle det..) for hvor lett antennelig bensinen skal være ved så så mye trykk.. Er nesten lite/ingen forskjell på 95 og 98 på mopeder(mange som påstår det, men det er det ikke) Kan det ha noe med at kameraten din har trimmet den? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Oktan er en "måleenhet"(vat ikke hva jeg skal kalle det..) for hvor lett antennelig bensinen skal være ved så så mye trykk..Er nesten lite/ingen forskjell på 95 og 98 på mopeder(mange som påstår det, men det er det ikke) Kan det ha noe med at kameraten din har trimmet den? 9644319[/snapback] sikker på det? husker når jeg hadde båt, og vi holdt på med småtrimming og sånt, så merka man littforskjell på 98 og 95..... Lenke til kommentar
suzukiken Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 jeg ville anbefalt 95 pågrunn av at det er billigere og den smører motoren betre. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 95 smører ikke bedre. Bruk 98 om du har høykomptopp eller trimsylinder. Original eller uplombert funker som sagt 95 fjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå