Joachimv Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Vi har i dag ISDN fra Telenor. Tror vi også betaler for Internett-abonnement hos Telenor men men.. For å si opp ISDN hos Telenor må vi betale en stygg sum mener jeg å huske. Vi har ikke behov for ISDN. Har en alarmsentraln-sak som går på telefon-linje, men den kan sikkert også gå på analog linje eller IP? Hvilket IP-telefon-abbonement bør vi evt satse på? Ringer forhåldsvis lite eller ingenting, og ikke til utlandet. Også anbefalninger av utstyr. Har en trådløst ISDN-telefon som har gått i stykker, og en ny koster jo skjorta, så derfor synes jeg fattern burde vurdere IP-telefoni isteden, siden det er så utrolig mye billigere telefoner etc. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Det enkleste er og gå over til analog og ta ett billig abonnement på den, IP-telefon er ikke tingen har du alarm. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Bare sånn til inforamasjon, det fleste forsikringselskaper aksepterer ikke at alarmen går på IP-telefon, så din forsikring vil ikke bli gyldig om den er tegnet der alarm er endel av avtalen. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 hmm..så, teit! hvorfor ikke? noen som hvet hvor mye en må punge ut for å bryte ISDN-avtalen med Telenor? Fant ikke noe på telenor.no.. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 For at IP-telefon fungerer ikke vi strømbrudd bla. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 få en eller annen til å mekke PoE da eller Po-over-et-eller-annet Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Ville aldri kjørt alarm over voip, er jo et mirakel av en ADSL linje er såpass stabil som den er spør du meg. Stole på noe sånt for å beskytte hjemmet mitt? Nei takk . Sjekk om du ikke kan få billig installasjon av analog linje fra en eller annen leverandør med bindingstid. Vurder opp mot hva dere bruker og hva Telenor skal ha for ISDN linjen. Tviler på at det er noen nedkoblingsavgift utenom evt. brudd på bindingstid, aldri hørt om noen som har opplevd det. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Tviler på at det er noen nedkoblingsavgift utenom evt. brudd på bindingstid, aldri hørt om noen som har opplevd det. 9597267[/snapback] Vel, TN anså og opprette analog som erstatter for ISDN på samme måte som og opprette ett nytt analogabb og prisen var den samme, 990,-. ISDN enlinje-abb er mye billigere enn ordinær ISDN og kan være ett alternativ. Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Vel, TN anså og opprette analog som erstatter for ISDN på samme måte som og opprette ett nytt analogabb og prisen var den samme, 990,-.ISDN enlinje-abb er mye billigere enn ordinær ISDN og kan være ett alternativ. 9598224[/snapback] Vel, siden det er en fysisk oppkobling av et nytt abonnement ville alt annet overrasket meg. Det blir for dumt å kalle det for en nedkoblingsavgift dog. Det er en oppkoblingsavgift på et nytt abonnement. Problemet med enlinje for denne karen er jo at han må kjøpe ny isdn telefon og de er dyre . Lenke til kommentar
reiras Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Telenor hadde tilbud tidligere om at hvis du bandt deg for ett år, tok de og byttet ISDN til analog for kr 199. Jeg tok da et mini abonnement (billig å ha dyrt å bruke) til kr 89 pr mnd, som er bare kr 39 mer en de kr 60 du må betale i tillegg til ADSL, hvis du ikke har fasttelefon. Har i tillegg IP telefon fra Fortel med minimums fakturering på kr 89 pr mnd, dette klare jeg ikke å bruke opp fordi de fleste jeg ringer til har Fortel og da koster det ikke noe. Combitel har noe likt abonnement for IP telefoni. Ringer du lite er det sikkert greitt å ha Telenor Mini og betale noe mer hver gang du ringer. Med det rette mobil abonnement så er det jo gratis å ringe til venner og familie f.eks Tele2 kompiss. Ventelo har og en kampanje fortiden på ADSL og fast telefoni. Endret 29. september 2007 av reiras Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå