Gå til innhold

Canon S45

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et canon s45 hos mpx.no, men etter 4 dager med fotografering merket jeg at det var en rød "prikk" oppe i venstre hjørne på alle bildene. Det viste seg å være en rød "prikk" på linsa (ca 5-6 pixler). Jeg kontaktet mpx.no, men de bare henviste meg til canon. Jeg måtte sende kameraet til canon, og fikk beskjed om at det tok ca en uke, men da de hadde mottatt det, ville det iallefall ta 2 uker. Sinnsykt frustrerende. Derfor er spørsmålet; kunne jeg forlangt nytt kamera av mpx? Ganske kjedelig å kjøpe et helt nytt kamera som ikke fungerer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du kunne nok ikke forlangt nytt kamera, til det virker feilen å være for liten (sjekk den nye kjøpsloven for sikkerhets skyld). Såvidt jeg husker, kan du kreve lånekamera dersom rep tar over 1 uke. Hvorvidt selger eller Canon skal stillle lånekamera til disp er ikke godt å si.

Hadde du handlet på Elkjøp, derimot, hadde du enten hatt lomma full av penger eller nytt kamera.....

Lenke til kommentar

Hadde du handlet på Elkjøp, derimot, hadde du enten hatt lomma full av penger eller nytt kamera.....

:D he he he........ så sant så sant.

Thats the price u have to pay!

Likevel antar at Canon S45 var ca. 1500 billigere enn hos en nettforhandler.Og når det gjelder Elkjøp, så kan de ingen ting! Man kan faktisk finne mer ut av et kamera på nettet hos en nettforhandler, enn hos Elkjøp!

Lenke til kommentar

Hensikten med en forhandler, det være seg en vanlig butikk eller nettbutikk, er å skaffe til veie produkter og være et mellomledd mellom produsent og kjøper. Det er en produsents hensikt at mellomleddet skal ta seg av det praktiske omkring salg, mens produsenten skal levere. DERFOR: MPX skulle tatt i mot kameraet og sendt deg et annet dersom reparasjon tar mer enn 1 uke eller noe sånt, MPX skulle så sendt kameraet til produsenten og enten fått det reparert eller fått et nytt tilbake. Du skal ikke behøve å gå rett til produsenten.

Jeg mener iallfall at det er slik, men les kjøpsloven for sikkerhets skyld.

mvh

Jonia

Lenke til kommentar

Både psdata og komplett data har for vane og sende nye produkter når ting er defekte "right from the box" . De har ihvertfall gjort det for meg både med bærbar pc, kabinett, hovedkort, skjerm, men så har jeg bestilt for firma, og ellers fått både julekort og konfekt fra dem, mulig de er mere vennligsinnede mot firmaer, hvis ting blir defekte etter en tid, så har også psdata sendt nye ting før de har fått gamle ting i retur til meg som privatperson (snakk om hardisk her). Psdata er nok dem jeg har best erfaringer med om vi snakker web butikker. Det virker som dem order opp med kunden først, og så etterpå tar saken med produsenten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...