Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc starter, sort skjerm! HJELP! fort<3

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt nye deler (hovedkort ; MSI K9MM-V Via K8MM800 Socket AM2

m-ATX, SATA, DDR2, VGA, LAN, AGP samt 2 ram brikker og CPU amd athlon 6000+)

Har koblet i alt riktig, men når jeg starter PC-en så vil ikke skjermen reagere.. Den er helt sort!

Har prøvd både skjermkortet og det interigerte men ingenting funker.

HJELP!

Trenger raske svar :)

takk

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har nøyaktig samme problemstilling, Har koblet skjerm bådde på hovedkort og eksternt kort. Komplett sa at prosessoren fint kunne brukes, men bios måtte oppgraderes. prosessorvifte spinner, harddisk spinner men får ikke signal på skjerm.. Ser det er lenge siden du postet innlegget men håper alikevel noen kan hjelpe..

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp kjøpt nye deler (hovedkort ; MSI K9MM-V Via K8MM800 Socket AM2

m-ATX, SATA, DDR2, VGA, LAN, AGP samt 2 ram brikker og CPU amd athlon 6000+)

Har koblet i alt riktig, men når jeg starter PC-en så vil ikke skjermen reagere.. Den er helt sort!

Har prøvd både skjermkortet og det interigerte men ingenting funker.

HJELP!

Trenger raske svar :)

takk

Opplevde det samme for noen uker siden. Jeg fikk svart skjerm og PC-en ville ikke boote, men cpu-vifta gikk rundt. Når jeg goblet til et gammelt tastatur så fikk jeg bootet. Verdt å prøve kanskje.

Lenke til kommentar
Ikke sikkert det er dette som er problemet til verken trådstarter eller noen av dere andre, men siden det er flere som kaster seg på tråden her, så kan det være samme problemet som i denne tråden.

Heisann Cheeba, Hvordan installerer man drivere etc når man har sort skjerm? Jeg har satt i 2 stk DDR2 PC2-5300 1 gb brikker, og 6000+ cpu'en. Strømkabelen til hovedkortet (den bredeste) manglet 4 pinner for å fylle kontakten i hovedkortet, flyttet da 4 pinns pluggen som skal gi strøm til cpu fra JPW1 til JWR2. har koblet gammeldisken som primary og dvd-rw som slave, plugget i en 500 gb sata disk i tillegg. Har prøvd å koble av komponentene uten resultat.

Endret av Fløtteluft
Lenke til kommentar

Å innstallere drivere med sort skjerm vet jeg ikke hvordan man skal få til :)

Det var ikke helt den problemstillingen jeg linket til.

Du kan forresten bruke 20 pin til den 24 pin på hovedkortet, iallfall for å få startet opp. Jeg vet ikke hvor mye kraft du mister til andre komponenter. Men som en nødløsning inntil videre skal det gå greit. Kanskje lurt å vente litt med overklokking til du får fikset det.

Andre har sikkert et bedre svar ang det 24/20 pin problemet.

Lenke til kommentar
Å innstallere drivere med sort skjerm vet jeg ikke hvordan man skal få til :)

Det var ikke helt den problemstillingen jeg linket til.

Du kan forresten bruke 20 pin til den 24 pin på hovedkortet, iallfall for å få startet opp. Jeg vet ikke hvor mye kraft du mister til andre komponenter. Men som en nødløsning inntil videre skal det gå greit. Kanskje lurt å vente litt med overklokking til du får fikset det.

Andre har sikkert et bedre svar ang det 24/20 pin problemet.

Har en 500w psu, ikke planer om å overklokke (ønsker å kunne kjøre cod4) når jeg bare hadde 20 pinner koblet på 24 pinns kontakten roterte psu og cpu vifte i 1/2 sekund før alt ble dødt. så flyttet jeg 4-pinns pluggen som skal gi strøm til cpu fra JPW1 til JWR2. Da begynte ting å spinne, vifter g harddisker spinner men altså null signal til skjerm.. :cry:

Lenke til kommentar

Har du flytta ATX12V kontakten ("P-4") til ATX kontakten for og fylle de fire pinnene som stod åpne kan ting gå på skeiva...her er ei forklaring på og lage en selvbygget 24 pin kontakt på en PSU med 20 pinner. En liten kikk på bildet forteller at en pinne skal ha 3,3V, en 5V, en 12V og den siste "jord", ATX12V kontakten har to pinner med 12V og to med "jord". - ikke helt de spenningene som hovedkortet skal få på de fire pinnene som er forskjellen mellom 20- og 24 pin ATX.

Uansett må 12V ATX ("P-4") kontakten kobles til hovedkortet, den går til kurser som bl.a. leverer strøm til CPU, mangler det strøm der starter maskina i 99% tilfeller "aldri"..

Må Bios oppdateres for og bruke spesifikke prosessorer har man et problem :innocent: først må man bruke en "godkjent" prosessor, oppdatere Bios med den og så bytte til den som ikke er "godkjent" i den første Bios'en. Var ute for det på et SocketA hovedkort for noen år siden, heldigvis hadde eg en "godkjent" prosessor på et annet hovedkort, "lånte" :ph34r: prosessoren, oppdaterte Bios og bytta tilbake..

Lenke til kommentar
Har du flytta ATX12V kontakten ("P-4") til ATX kontakten for og fylle de fire pinnene som stod åpne kan ting gå på skeiva...her er ei forklaring på og lage en selvbygget 24 pin kontakt på en PSU med 20 pinner. En liten kikk på bildet forteller at en pinne skal ha 3,3V, en 5V, en 12V og den siste "jord", ATX12V kontakten har to pinner med 12V og to med "jord". - ikke helt de spenningene som hovedkortet skal få på de fire pinnene som er forskjellen mellom 20- og 24 pin ATX.

Uansett må 12V ATX ("P-4") kontakten kobles til hovedkortet, den går til kurser som bl.a. leverer strøm til CPU, mangler det strøm der starter maskina i 99% tilfeller "aldri"..

Må Bios oppdateres for og bruke spesifikke prosessorer har man et problem :innocent: først må man bruke en "godkjent" prosessor, oppdatere Bios med den og så bytte til den som ikke er "godkjent" i den første Bios'en. Var ute for det på et SocketA hovedkort for noen år siden, heldigvis hadde eg en "godkjent" prosessor på et annet hovedkort, "lånte" :ph34r: prosessoren, oppdaterte Bios og bytta tilbake..

Har fulgt oppskriften her men skjedde ikke annet en at alle vitene roterte 1 omdreining, så ble det det dødt. hadde da alle 24 pinner tilkoblet JWR2 og 4 pinner koblet til JPW1.....Men da jeg koblet vekk 4-pin på JPW1 startet vifter & harddisker å spinne, men ikke signaler til skjermen? Skal prøve å sette i gammelprosessoren fra det gamle hovedkortet AMD 2200 athlon....Kanskje +6000 prosessoren blokker systemet??

Lenke til kommentar

Har fulgt oppskriften her men skjedde ikke annet en at alle vitene roterte 1 omdreining, så ble det det dødt. hadde da alle 24 pinner tilkoblet JWR2 og 4 pinner koblet til JPW1.....Men da jeg koblet vekk 4-pin på JPW1 startet vifter & harddisker å spinne, men ikke signaler til skjermen? Skal prøve å sette i gammelprosessoren fra det gamle hovedkortet AMD 2200 athlon....Kanskje +6000 prosessoren blokker systemet??

Den gamle prosessoren passet ikke...... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...