Leeds2k Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg har ett nettverk der jeg har 2 trådløstrutere. Nettverket består av en Speedtouch 585 og en D-link DI-524 Jeg har satt opp d-linken med en statisk IP adresse opp mot speedtouchen, og har på speedtouchen satt opp at dlinken skal bruke denne adressen (for å slippe konflikter), ip adressen er 10.0.0.2 Jeg har åpnet porten på speedtouchen til IP-adressen mot d-linken altså åpnet portene til 10.0.0.2 Da skal vell disse portene være åpnet mot fra speedtouchen mot d-linken ja? Fra d-linken til datamaskinen har jeg satt en statisk adresse fra d-linken, slik at maskinen alltid har samme adresse f.eks 192.168.0.150 Denne adressen har jeg lagt inn i DMZ i d-linken, slik at alle portene blir åpnet. Dette fungerte ikke, jeg klarte ikke åpne portene. Videre testet jeg med å legge inn adressen i VPN i d-linken, og åpne portende der. Dette fungerte heller ikke. Jeg har brukt www.portforward.com som mal, så det skal være riktig satt opp. Noen som vet hva som kan være feil her? Jeg klarer ikke sette fingeren på hva som er galt Lenke til kommentar
Leeds2k Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Jeg har ett nettverk der jeg har 2 trådløstrutere. Nettverket består av en Speedtouch 585 og en D-link DI-524 Jeg har satt opp d-linken med en statisk IP adresse opp mot speedtouchen, og har på speedtouchen satt opp at dlinken skal bruke denne adressen (for å slippe konflikter), ip adressen er 10.0.0.2 Jeg har åpnet porten på speedtouchen til IP-adressen mot d-linken altså åpnet portene til 10.0.0.2 Da skal vell disse portene være åpnet mot fra speedtouchen mot d-linken ja? Fra d-linken til datamaskinen har jeg satt en statisk adresse fra d-linken, slik at maskinen alltid har samme adresse f.eks 192.168.0.150 Denne adressen har jeg lagt inn i DMZ i d-linken, slik at alle portene blir åpnet. Dette fungerte ikke, jeg klarte ikke åpne portene. Videre testet jeg med å legge inn adressen i VPN i d-linken, og åpne portende der. Dette fungerte heller ikke. Jeg har brukt www.portforward.com som mal, så det skal være riktig satt opp. Noen som vet hva som kan være feil her? Jeg klarer ikke sette fingeren på hva som er galt 9587928[/snapback] Jeg løste dette selv (med litt hjelp fra en kompis, kan ikke ta all æren nei ) måten var at jeg koblet ledningen fra speedtouchen direkte inn i en LAN port, ikke WAN, på denne måten fungerer D-link ruteren som en switch, og det er speedtouchen som deler ut adresser. For at dette skulle fungere med maskinen koblet til med kabel, måtte jeg sette en statisk adresse på denne maskinen. Prøvde ikke slå av DHCP på d-linken før jeg satte statisk adresse (kan være en mulighet hvis man har flere maskiner på kabel) Det fungerer ivertfall fint nå Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Siden du skal forwarde porter så er det fint med statisk ipadresse på PC. Du har to DHCP-servere i nettverket ditt og du bør derfor slå av DHCP (LAN) på D-linkrouteren for å unngå at den deler ut feil adresser. Det er nemlig routermodemet som har den ip-poolen du kan benytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå