Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fått plass på elektro!, men..

Anbefalte innlegg

Hei :)

I dag fikk jeg melding om at det var plass på elenergi-linja jeg hadde på førstevalg, (og jeg ligger på første venteplass).

Fint det, for jeg var jo helt fra meg da jeg begynte på IKT for en måned siden. (For jeg som hadde gått elektro grunnkurs året før, følte jeg ikke heelt hva jeg gjorde her, da det blir mest fokus på software og sånt.)

Men lurer litt. Hvis jeg velger å bytte linje, og siden det har gått en måned, blir det kanskje ikke så lett å greie å ta igjen alt det de andre har lært. :hmm:

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synest selv at jeg har forbedret meg en del fra i fjor, så å ta igjen det de har gjennomgått skal ikke være noe stort problem.

I fjor gikk det egentlig greit, og spesielt på slutten scora jeg høyt på bl.a noen matteprøver. Det som ødela mest for å ikke komme med i starten i år var vel at jeg ofte kom for sent. Det skal selfølgelig skjerpes.. :D

Lenke til kommentar
Hvis du, i motsetning til alle andre som går elektro, faktisk leser bøkene burde det gå helt fint.

9587966[/snapback]

Hvor du har det i fra at elektro-elever ikke leser bøkene vet jeg ikke, men jeg kan si at det alene holder ikke. Elektro er vanskelig, og fellesfagene (norsk, matte, engelsk osv.) er ren avslapping :O. Stor forskjell på det og slabbedaskfaget IKT.

Salg og service må være slappeste linje på VGS, herregud...

EDIT: Leifs

Endret av Irrelevant
Lenke til kommentar

Elektro er jævli slapt sånn generelt det kan jeg innrømme, men det er hva du selv gjør det til. Har gått 2 år på elektro selv , før jeg tok allmenpåbyg og senere søkte meg inn på universitet der jeg fortsatt er.

Skal også innrømme at jeg var en slask på elektro selv innimellom, men jeg jeg leste mer enn de fleste, og det gjenspeilte seg på både det teoretiske og det praktiske, og da også på karakterene etterhvert.

Husker da jeg begynte på VK1 elektro og kammeraten min begynte på VK1 elektronikk på samme skolen som meg , fyyy faan det var slapt på elektronikken iforhold til elektronen, de folka der borte satt og spilte alt mulig slags spill på pc'ene sine i timene og drev nesten aldri meg skolearbeid. Var rett og slett tragisk å se på de. Ikke noe sjokk at de fleste ikke fikk lærlingekontrakt da de skulle ut å søke ...

Endret av Kenny_NOR
Lenke til kommentar
Hvis du, i motsetning til alle andre som går elektro, faktisk leser bøkene burde det gå helt fint.

9587966[/snapback]

Idiotisk sagt.

Vist du gidder å lese på fritiden så burde det gå fint. Det er masse nytt stoff du aldri har vært borte i, men det er fullt forståelig med litt innsats

Lenke til kommentar

Ja vet at det blir endel matte, og det blir fort endel bruk av formler og kalkis også i selve elektrofagene.

Men det er ikke selve linjen/studiet i seg selv som er slapt, men det er snarere innsattsen, arbeidet og holdningene til de som går der.

Endret av Kenny_NOR
Lenke til kommentar
Ja vet at det blir endel matte, og det blir fort endel bruk av formler og kalkis også i selve elektrofagene.

Men det er ikke selve linjen/studiet i seg selv som er slapt, men det er snarere innsattsen, arbeidet og holdningene til de som går der.

9640595[/snapback]

Stemmer ikke.

Lenke til kommentar

Vel nå har det seg sånn at jeg har gått 2 år elektro tidligere, før jeg tok VKII allmenpåbyg. og i begge de klassene jeg gikk i var det fåtallet som egentlig ytet noe ved det teoretiske både i lesing til prøver og selvstendig arbeid i timene, men også i det praktiske der endte det med at folk enten stod og pratet skit eller at de dro ned til kantina, hvis læreren var borte.

På allmennfagene ( da jeg gikk elektro) var det enda værre ... Så kom ikke her å påstå at det ikke er slik på elektro. :tease:

Lenke til kommentar
Vel nå har det seg sånn at jeg har gått 2 år elektro tidligere, før jeg tok VKII allmenpåbyg. og i begge de klassene jeg gikk i var det fåtallet som egentlig ytet noe ved det teoretiske både i lesing til prøver og selvstendig arbeid i timene, men også i det praktiske der endte det med at folk enten stod og pratet skit eller at de dro ned til kantina, hvis læreren var borte.

På allmennfagene ( da jeg gikk elektro) var det enda værre ...  Så kom ikke her å påstå at det ikke er slik på elektro.  :tease:

9643427[/snapback]

Blir så dumt å generalisere. Selv om du gikk på ett ekstremt slapp linje så betyr det ikke at resten av landet har det slikt. Det du heller påstår er at du er slapp og giddalaus siden du ikke orket å ta iniativ til å prøve å forandre holdningen til klassen din.

Endret av Vbrattla
Lenke til kommentar
Blir så dumt å generalisere.  Selv om du gikk på ett ekstremt slapp linje så betyr det ikke at resten av landet har det slikt. Det du heller påstår er at du er slapp og giddalaus siden du ikke orket å ta iniativ til å prøve å forandre holdningen til klassen din.

9647106[/snapback]

Unnskyld meg , men det er ikke min jobb å forandre folks holdninger, det er vel snarere lærerens jobb å "piske" elvene og forandre deres holdninger. Dessuten er det er videregående skole vi snakker om her, folk burde ihvertfall være litt voksne og kunne ta ansvar selv. [Ansvar for egen læring heter det vel også i fagplanene] Hvis en ikke klarer det så vet jeg faktisk ikke hvordan en skal klare seg selv her i livet. Det er ikke min jobb å være "mora" deres, jeg har en egen opplæring å ta ansvar for og kan ikke sitte å bruke energi på å prøve å få igang andre. Nei da går jeg heller å jobber med min oppgave for dagen, også får læreren komme å ta hånd om de andre, og velge hva han vil gjøre med saken.

slapp og gidde laus ? jaha, jeg skal fortelle deg en ting jeg , da jeg begynte på elektro slet jeg som faen i to måneder, ende med karakterene 1 og 2 på nesten alle prøvene vi hadde (det må være den mest deprimerende tiden jeg har opplevd i hele mitt liv), siden vi hadde en idiotisk lærer som burde tatt et repetisjonskurs i pedagogikk. Men jeg læste som om jeg hadde fanden selv i hælene og offret mye av min fritid på å forstå det han ikke klarte å lære meg, men jeg klarte det, det endte med en 5'er på vitnemålet i hans fag.

Endret av Kenny_NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...