Senshi Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hei, Var nettopp på bilferie, og har fått noen små steinsprut på panseret. Er endelig litt sol i Bergen, så jeg tenkte å fikse litt i dag. Har vært og kjøpt meg lakk fra Jæger. Sånn sett med lakk i bilens farge + klarlakk. Er ikke rust i noen av steinsprutene. Jeg vil gjerne fikse alle "hullene" før vinteren setter inn. Noe spesielt jeg bør gjøre før jeg stapper lakk i hullene? Hører det er best å lakke med en tannpirker eller fyrstikk? Skal jeg vaske nedi gropene før jeg lakker eller noe sånt? Fint om noen med litt peiling kan gi meg noen tips... Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Steinsprut er verste sort å reparere siden det sjelden blir et bra resultat. Lakkering krever større omåder og lakk er ment for å sprayes over en jevn flate i motsetning til å "fylle" i hull. Det beste du kan gjøre er å bruke filler på hullene og pusse jevnt. Deretter lakkere hele panseret. Hvis du ikke gidder dette, så er lakkstift like greit å bruke som alt annet. Ikke bruk spraylakk på mange, små områder, da dette nesten ser verre ut i ettertid enn lakkstift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå