DrDoogie Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 I disse tider med mye propaganda om krig og saann, kan det vel vaere greit aa ta seg en liten propaganda-pause og krangle - jeg mener diskutere - andre ting. En ting som jeg da ikke helt forstaar, er hva folk mener "menneskeheten" skal gjoere i rommet. Jeg skjoenner jo at Star Trek og Seven of Nine So, tell me Seven... are those Borg implants? er kjekt, og at "menneskeheten" maa gaa fremover og ett-eller-annet om storhet og saant. Men hva er det egentlig vi har aa gjoere i rommet? Hva er det som finnes der ute som det ikke er billigere aa faa tak i her nede? Saann rent bortsett fra gull og diamanter da( kanskje ), men prisen paa den slags er jo uansett kunstig. Hva mener folket? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg lurer på hva som skjer 2050 når menneskestanden nærmer seg 12 milliarder (12.000.000.000) mennesker. Har vi nok ressurser til det her? Har vi plass? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Vi er mennesker. Hvorfor utforske rommet? Fordi det er der. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Også for å få ny teknologi .. Forskning i rommet har ført til Gore tex ;-) og .. uhm kommer ikke på no mer nå, men det er flere andre teknologier som vi har fått fra romfarten Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Også for å få ny teknologi .. Forskning i rommet har ført til Gore tex ;-) og .. uhm kommer ikke på no mer nå, men det er flere andre teknologier som vi har fått fra romfarten Vakuum? :-P Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Som kjent vil vår sol om ca. 5 milliarder år "sluke" jorda som følge at den nærmer seg slutten av sitt liv. Forutsatt at menneskerasen ikke er utryddet til da, MÅ man emigrere til andre solsystemer med mindre man ikke har lyst til å være på et varmere sted down under... Uansett, menneskets trang til å utforske og oppdage andre verdener bringer oss sikkert ut i verdensrommet uansett. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Leste i en sak fra FN for noen år siden hvor de mente befolkningsveksten ville avta og flate ut på ca 8,5 milliarder. Det har vi både plass og resurser til hvis fordelinga er nogenlunde fornuftig. Utforsking av verdensrommet burde vært motivert av pur nysgjerrighet. Men det er en litt vel blåøyd holdning. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Vi kommer kanskje til bli boende på mars i kolonier med selvproduserende oksygen. De som snakker om at man kan varme opp mars å lage liv der vet vist ikke at mars rett og slett er for liten til å holde på en atmosfære slik som vi har her på jorda. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Vi kommer kanskje til bli boende på mars i kolonier med selvproduserende oksygen.De som snakker om at man kan varme opp mars å lage liv der vet vist ikke at mars rett og slett er for liten til å holde på en atmosfære slik som vi har her på jorda. Tja .. En tynnere atmosfære klarer den vel å holde på ? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Ikke i følge gammlingen(leder i vesterålen astronomiforening). Den vil flyte ut i rommet faktisk. Det vi kanskje kan gjøre er å bygge store "plast" tinger eller.no slik at vi kan bo der. Det er så sykt mye som skal være riktig for at liv skal leve på en planet. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Eller for å si det ko en annen måte: Det er så sykt mye som skal være riktig for at liv, slik som vi kjenner det, skal leve på en planet. Men man vet jo aldri hva slags form for liv man eventuelt kan finne.[/b] Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Sant det Xell. Det finnes sikkert liv omkring oss som vi ikke kan se. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Sant det Xell. Det finnes sikkert liv omkring oss som vi ikke kan se. Nei, det gjør det ikke! Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 vi skal ut i rommet så vi kan gå til krig mot (i cronologisk rekkefølge) Romulans, Klingons, Cardassians og Dominion .. (PS: det var bare de STORE krigene ) siden du venvte Star Trek så følte jeg trangen etter å forstsette med star trek Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Samma pokker for meg hvor jeg bor bare jeg får bredbånd Men jeg regner med at det blir eksesjonelt mye lagging når jeg sitter i bungalowen min på Mars og spiller Unreal Tournament 2307 på en server som befinner seg på jorda Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Sant det Xell. Det finnes sikkert liv omkring oss som vi ikke kan se. Nei, det gjør det ikke! Og dine påstander er basert på? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Vi er mennesker. Hvorfor utforske rommet? Fordi det er der. Korrekt larsC, mennesket har et trang for å utforske ukjente plasser enten det er nyttig eller unyttig. Men om de finner noen plasser i rommet som vi kan bruke, har eg veldig liten tro på at de gjør. Personlig mener eg at de heller burde brukt pengene til nyttige ting her på jorden. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Samma pokker for meg hvor jeg bor bare jeg får bredbånd Men jeg regner med at det blir eksesjonelt mye lagging når jeg sitter i bungalowen min på Mars og spiller Unreal Tournament 2307 på en server som befinner seg på jorda Her går jeg så langt av topic at jeg sannsynligvis må ringe Falken senere, men: Båndbredden vil jo sikkert øke proporsjonelt med avstandene, så... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Leste i en sak fra FN for noen år siden hvor de mente befolkningsveksten ville avta og flate ut på ca 8,5 milliarder. Det har vi både plass og resurser til hvis fordelinga er nogenlunde fornuftig. Utforsking av verdensrommet burde vært motivert av pur nysgjerrighet. Men det er en litt vel blåøyd holdning. Hmm. Tror antallet til Jimmy Pop er mer riktig da... Jeg har akkurat hatt om dette på skolen, og den ganske ferske læreboka sa at rudt 2050 ville befolkningen ligge på rundt 12mrd. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg lurer på hva som skjer 2050 når menneskestanden nærmer seg 12 milliarder (12.000.000.000) mennesker. Har vi nok ressurser til det her? Har vi plass? Den grafen er faktisk revurdert! Den er nå satt til 7.5 milliarder... [KILDE: Denne ukens Illustrert Vitenskap] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå