ironduke Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Hvike programmer finnes for å se hvor gode signalene i WLAN er på min bærbare pc? Har tenkt å flytte den litt rundt i huset og så se på et eventuelt program hvor sterke signalene var osv. Tips tas i mot med takk Tenker på noe lignende som NetStumbler, men dette har ikke support for mitt trådløse kort. Endret 27. september 2007 av ironduke Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Mener du at du ikke får brukt det for du ikke får deaktivert windows zero config eller at kortet faktisk ikke er støttet? WZC slår du av ved å skrive "services.msc" i kjør under start knappen. Scroll deretter ned til neste i bunnen hvor det står windows zero configuration. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hadde også samme problem med et innebygget intel kort i min bærbare. Løste det med å heller kjøre et pcmcia kort i tillegg. (Fikk jeg g nett i tillegg også... ) Problemet er vel at noen kort ikke støtter visse komandoer som trengs for å søke etter nett og finne signalstyrke, S/N osv. Så har man problemer i NetStumbler er det stor fare for at man får samme problem i andre programer også. Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Du kan også få program fra de som lager brikkesettet i nettverkskortet ditt, feks har Atheros et program som gjør dette. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Du kan også få program fra de som lager brikkesettet i nettverkskortet ditt, feks har Atheros et program som gjør dette. 9601496[/snapback] Kortet funker som bare det det:) Det er bare programmet NetStumbler som ikke støtter det. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Cain&Abel duger også. Wlan-fanen helt til høyre tror jeg det er. Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Mener du at du ikke får brukt det for du ikke får deaktivert windows zero config eller at kortet faktisk ikke er støttet?WZC slår du av ved å skrive "services.msc" i kjør under start knappen. Scroll deretter ned til neste i bunnen hvor det står windows zero configuration. Noen som vet hvordan man kan gjøre dette i vista, da jeg ikke finner WZC i "services.msc" der? Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 netstumbler støtter ikke vista, men det er en kommando du kan skrive i cmd, husker ikke akkurat hva den er men google hjelper deg sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå