Gå til innhold

Amentio, Roter med ordre.


Anbefalte innlegg

Nå har jeg lyst til å slå noe. :mad:

 

Bestillte alle delene til en pc (untatt kabinett) fra Amentio. fikk først 2 pakker innen noen dager første uka med hovedkort, psu, ram, drev og hdd.

 

Så tok det over en uke så kom 3. pakka som skulle inneholde Grafikkort, cpu og cpu-kjøler. Denne var fra norek. Det var derfor det tok en uke.

 

Men det fulgte ikke med CPU. Altså Q6600 :cry:

 

Det er torsdag, og det er stort LAN jeg skal på til helga. Har en pc som mangler én komponent. Hvor surt kan det være?

 

Hvorfor var ikke cpu med i pakka? norek har jo 1000+ på lager. Er så kjipt å dra på lan med gamle-PC-en når man har en hjerneløs monsterpc hjemme.

 

Anbefaler ikke Amentio. Det er ikke verdt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte 5 deler denne uka fra Amentio. De kom i 3 forskjellige pakker fra 3 forskjellige steder - Hattelco (Arendal), Norek (Sandefjord) og *husker ikke navn* (Trondheim).

 

Som sagt - ikke Amentio sin skyld.

 

Prosessoren kommer snart.

 

EDIT

Det er ikke sikkert at prosessoren sendes fra Norek.

Endret av jokab
Lenke til kommentar
Dette er nok ikke Amentio sin feil.

 

Amentio har ikke eget lager og dersom CPU'en din kommer fra Norek vil du ved å lese litt her på forumet se at Norek/Komplett har alvorlig lang leveringstid for tiden...

9587796[/snapback]

 

Jeg vet det veldig godt, Har fulgt med slike stråder i lang tid. Men les helelr nøye på hva jeg egentlig skriver.

 

FIKK pakken fra norek. Altså de har plukket og sendt. Lagt ved ordrebekreftelse også.

Men på bare to ting!! Grafikkort og cpu-kjøler.

 

Altså har ikke norek fått riktig ordere fra Amentio. Amentio har tydligvis glemt og føre på CPU på norek's plukkliste. Hadde dette vært på listen, så hadde norek også lagt ved en CPU av type Q6600 uten problemer med noe som helst.

 

Dette er Amentio's feil, og er blitt en nettbutikk jeg står over neste gang.

Lenke til kommentar

Hmm. Som jeg sa stod ikke cpu på plukkliste hos norek. Jeg forstår bare ikke hvorfor amentio ikke bare førte på cpu'en på norek's plukkliste.

 

Er jo bare teit at den skal være den siste komponenten jeg venter på.

 

Første pakka var fra SHG, andre pakka var fra hattelco tredje pakka (den jeg fikk nå) var fra norek. Hvorfor førte de ikke på CPU på en av de plukklistene der?

 

tano16

 

Når bestilte du?

 

Jeg bestillte Onsdag 12 sept.

Lenke til kommentar

jeg vil tro at amentio, som alle andre, er ute etter å tjene penger og da spiller det liten rolle om Norek har denne på lager dersom Norek er 300kr dyrere enn hvor nå enn du får den fra til slutt.

 

Med mindre jeg har oversett noe i tråden, eller du ikke har fortalt alt som kunne fortelles, så kan jeg ikke se at du kan trekke sluttningen at denne SKULLE komme fra Norek.

 

Selv om det er superkjipt for deg så kan det dessverre være tilfelle :cry: Ring amentio og hør hvor den skal bli levert fra.

Lenke til kommentar
Så tok det over en uke så kom 3. pakka som skulle inneholde Grafikkort, cpu og cpu-kjøler. Denne var fra norek. ...

Men det fulgte ikke med CPU. Altså Q6600  :cry:

9587598[/snapback]

Ut fra hva trådtsrater skriver her er det umulig for oss å forstå at ikke CPU var på Noreks plukkliste. Dermed er det naturlig å tro at det skyldes en feilpakking hos Norek. Men ettersom du etterpå sier, så var CPU ikke på plukklisten til NOREK. Da du ta kontakt med Amentio og spørre om når CPU kommer og hvor de har bestillt denne.

Lenke til kommentar
Så tok det over en uke så kom 3. pakka som skulle inneholde Grafikkort, cpu og cpu-kjøler. Denne var fra norek. ...

Men det fulgte ikke med CPU. Altså Q6600  :cry:

9587598[/snapback]

Ut fra hva trådtsrater skriver her er det umulig for oss å forstå at ikke CPU var på Noreks plukkliste. Dermed er det naturlig å tro at det skyldes en feilpakking hos Norek. Men ettersom du etterpå sier, så var CPU ikke på plukklisten til NOREK. Da du ta kontakt med Amentio og spørre om når CPU kommer og hvor de har bestillt denne.

9591549[/snapback]

 

Du har rett. CPU var ikke på noreks plukkliste. Men den var heller ikke på hattelco's eller SHG's. Jeg mener det er tullete og sende cpu alene fra en egen leverandør.

 

De må jo betale ekstra frakt. Det vil jo ikke lønne seg for dem. Vil det?

 

Jeg syntes det bare blir rot ut av det. Hvis du liker å vente 3-4 uker, bestill fra amentio. Så får du i gjengjeld varene til noen kroner mindre.

 

EDIT: Jeg har aldri påstått at feilen er fra norek's side. Norek gjorde en god jobb de.

Endret av tAno16
Lenke til kommentar

Har forlengst sluttet å handle fra Amentio. Som du sier er det bare rot med ordrene, og man blir spammet ned etterpå. Linken i spammen for å melde seg av mailinglisten fungerer ikke, de svarer aldri på mail, og det er umulig å komme igjennom på telefaen til dem.

 

Inspirerer ikke akkurat til tillit, gjør det vel?

Lenke til kommentar

Bestilte noen varer fra Amentio i august , men der kom jo aldri noe.

Var inn på siden deres og sjekket ordre historikken min og der var den forsvunnet.

Men har ordren på mail så jeg sendte en mail nå så får jeg se hva alt rotet skyldes.

Håper jeg får svar da :ermm:

 

Har betilt en del fra Amentio men dette tar kaka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...