hkg Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg sitter for øyeblikket med et 7900gt kort med 256 mb ram, men tenker å bytte ut dette. Spiller mest i relativt høye widescreen-oppløsninger og kunne bl.a. tenke meg noe mer ram på skjermkortet. Har i den sammenheng kikket litt på 2900 pro/xt kortene, men det er en stund siden jeg var aktiv på hardware-fronten, og har ikke helt nye komponenter i PC-en, så er ikke sikker på hvor stort utbytte jeg faktisk vil få av å bytte . Har en opteron 144 (2,5ghz atm) på et nfi nf4 ultra-d kort, og 2 gb ddr ram. Vil komponentene ellers gjøre at vinninga nærmest går opp i spinninga? (Kan hende jeg får ut fingern og monterer vapoen på cpu igjen, slik at den blir klokket en god del mer, men det er usikkert.) Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Om du ønsker ny-nytt skjermkort, ville jeg ventet til litt mot Juletider til DirectX 10.1 skjermkortene kommer på markedet. http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/...2900_pro_/43502 Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg sitter for øyeblikket med et 7900gt kort med 256 mb ram, men tenker å bytte ut dette. Spiller mest i relativt høye widescreen-oppløsninger og kunne bl.a. tenke meg noe mer ram på skjermkortet. Har i den sammenheng kikket litt på 2900 pro/xt kortene, men det er en stund siden jeg var aktiv på hardware-fronten, og har ikke helt nye komponenter i PC-en, så er ikke sikker på hvor stort utbytte jeg faktisk vil få av å bytte . Har en opteron 144 (2,5ghz atm) på et nfi nf4 ultra-d kort, og 2 gb ddr ram. Vil komponentene ellers gjøre at vinninga nærmest går opp i spinninga? (Kan hende jeg får ut fingern og monterer vapoen på cpu igjen, slik at den blir klokket en god del mer, men det er usikkert.) 9587528[/snapback] Det nye HD2900 pro kommer til å bli det kortet som er mest "bang for the buck".. Altså mest ytelse til prisen Jeg skal iverfall ha ett (eller to) Lenke til kommentar
hkg Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Takk for heads-up på 2950 pro. Men dere tror altså at specsa på maskinen ikke vil hemme ytelsen i så stor grad at det ikke er noe særlig poeng å kjøpe et nytt high-end skjermkort? Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 2950pro er også meget overklokksvenlig slik jeg har forstått det! Tror det er et veldig bra kjøp, omtrent slik 7900gt var i fjor vår (beste hardware-kjøpet mitt så langt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå