forsel Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Glad jeg er ClubNokia medlem. Fikk låne samme telefon som jeg leverte inn. Min var i Tyskland i 6 uker. 9606672[/snapback] Ta en telefon til forbrukerrådet. eg hør. 8 uker tipper eg forbrukerrådet vill si er urimelig lang tid. og oppheve kjøpet er etter min meining fylt mulig. da gjelder det å være hard. send eit skriftelig klage brev til cdon der saken er dradd inn for forbrukerårdet. og at du ikkje vill gi deg før sakan vill bli dradd inn for tingretten av forbrukertvist utvalget. eg har brukt forbrukerrådet noen ganger og i alletilfeller så har selgeren blitt så skremdt at dei vill oppheve kjøpet så snart dei ser brevet. men ring til forbrukerrådet. dei er til meir hjelp enn mange uvitende mennesker her. www.forbrukerådet.no Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 eg har brukt forbrukerrådet noen ganger og i alletilfeller så har selgeren blitt så skremdt at dei vill oppheve kjøpet så snart dei ser brevet. 9608299[/snapback] Eh... Kan du forklare meg hvorfor selger skulle bli skremt av et brev fra forbrukerrådet? Som navnet sier er de bare et rådgivende organ. Et brev fra forbrukerrådet er i prinsippet ikke verdt mer en papiret det er skrevet på! Min erfaring er at forbrukerrådet ofte uttaler seg på generelt grunnlag og alltid til forbrukers fordel uten å vite hva de egentlig snakker om! Jeg ville tatt et brev fra forbrukerrådet seriøst, men ikke mer alvorlig en et brev fra forbrukeren selv! Selgeren vil som oftest sitte på en del informasjon som ikke forbrukeren har oppgitt til forbrukerrådet og vil normalt sett gi et saklig svar på et slikt brev. Men å tro at selgeren vil bli redd og legge seg flat etter forbrukerrådet er tull! Så til trådstarter: Det jeg skrev om fikling med telefonen under oppgradering var ment som et eksempel. Jeg sier ikke at du nødvendigvis har gjort det, men ofte kan det være feil fra forbrukeren selv som gjør at en telefon låser seg under oppgradering og lignende! Poenget er at det ikke er 100% sikkert hver gang at det er en feil på produktet! Lenke til kommentar
Bamf88 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg kjøpte en Motorola V6 fra CDON på april i år.1. september skulle jeg oppdatere den fra Motorolas hjemmesider, da den plutselig sloknet. Det var akkurat som om den ikke hadde batteri, den var død. Nå har verkstedet (anovo) hatt den gjennom Hele september og sier fortsatt at det er tre uker igjen, + at jeg kan tenke meg at det blir enda mer etter det. Så jeg blir sikkert minst 2 måneder uten mobil. Må jeg finne meg i det? 9587522[/snapback] I all fremtid ville jeg holdt meg unna Anovo, de er generelt utrolig treige. Jeg har sendt inn flere servicer til dem som de bruker flerfoldige uker på. Er det ting som absolutt ikke haster er det heller greit å bruke dem, for de får vertfall jobben omsider gjort Vil anbefale Zodiac til fremtidig service av Motorola. Lenke til kommentar
forsel Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 eg har brukt forbrukerrådet noen ganger og i alletilfeller så har selgeren blitt så skremdt at dei vill oppheve kjøpet så snart dei ser brevet. 9608299[/snapback] Eh... Kan du forklare meg hvorfor selger skulle bli skremt av et brev fra forbrukerrådet? Som navnet sier er de bare et rådgivende organ. Et brev fra forbrukerrådet er i prinsippet ikke verdt mer en papiret det er skrevet på! Min erfaring er at forbrukerrådet ofte uttaler seg på generelt grunnlag og alltid til forbrukers fordel uten å vite hva de egentlig snakker om! Jeg ville tatt et brev fra forbrukerrådet seriøst, men ikke mer alvorlig en et brev fra forbrukeren selv! Selgeren vil som oftest sitte på en del informasjon som ikke forbrukeren har oppgitt til forbrukerrådet og vil normalt sett gi et saklig svar på et slikt brev. Men å tro at selgeren vil bli redd og legge seg flat etter forbrukerrådet er tull! Så til trådstarter: Det jeg skrev om fikling med telefonen under oppgradering var ment som et eksempel. Jeg sier ikke at du nødvendigvis har gjort det, men ofte kan det være feil fra forbrukeren selv som gjør at en telefon låser seg under oppgradering og lignende! Poenget er at det ikke er 100% sikkert hver gang at det er en feil på produktet! 9609075[/snapback] Forbrukerrådet er jo berre eit rådende organ. men dei selgere liker dei ikkje så godt for det ofte ender med oppstyr- husk dog at forbrukerrådet kan megle.. får dei ikkje noe frem der. så drar dei det inn for forbrukertvist utvalget som er en rettslig avgjørelse fra tingretten som har noe å sei. for bryter dei den. bryter dei en sak som dei tapte (viss dei tapte) som betyr strengere straffer som bøter og evt fengsel. forbrukerådet er nettopp der for å hjelpe deg som kunde for det er ikkje me som kunder har så god peiling. ikkje er me så rike heller ofte at me kan kontakte advokat og dra det inn for det sivile rettsystemet. noe som sikkert hadde vore det beste for vinner du saken der må selgeren betale utgiftene på rettsiden og. og det hadde koster selgerene dyrt. men nordmenn er for naive. alt for naive. aldri stol på en selger og ha alltid advokaten som din beste venn... Lenke til kommentar
chouse Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Dette er litt OT, men også første treff på google. Er det noen som har mailen til CDON her? Har lett igjennom hele siden, men finner ikke noe. Lenke til kommentar
chouse Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Tviler på at det er ofte noen andre lurer på dette, men poster nå alikevell. [email protected] var mailen. Fikk svar igjennom irc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå