Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvor skal ledningene!?!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal gjerne svare deg hvor ledningene går jeg, men mistekrevet er vel at du i det miste forklarer hvilke ledninger du snakker om eller hur? Det finnes jo et dusin forskjellige kabeltyper i en PC, så du må forklare bnedre om du vil ha et svar.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Hvis det er kabler som an ikke vet hvor skal må det jo være poweron reset hdd-LED osv (de andre som IDE og SATA er jo ganske vanskli å sette feil??)

9587688[/snapback]

Kan jo være hva som helst, f.eks. 4-pins power til PSU, eller hvilken vei P-ATA kabel skal stå i en diskettstasjon, eller tilkobling for ekstern USB kontakt osv. osv.

Tror ikke vi skal annta noe jeg... bedre om OP spesifiserer litt bedre.

-Stigma

Lenke til kommentar
det er kablene: power sw, hdd led reset sw, hd audio, ac'97 hvor er det de skal plasseres...

9587762[/snapback]

Et tips når det gjelder dette; studér (bruk gjerne forstørrelseglass) frontpanel-kontaktene og skriv ned på en lapp hvor de forskjellige pinnene står, -står printet med navn på selve hovedkortet. før man monterer hk'et inn i PC-en. En annen ting som ofte kan være litt forvirrende, er at manualen kan vise kontakten en annen vei opp/ned, enn det "man ser" når PC-en står foran deg på bordet. Noen illustrasjonsbilder (muligens ikke helt likt ditt hk, men gir en oversikt)

post-10740-1190911930_thumb.jpg

post-10740-1190911967_thumb.jpg

post-10740-1190911983_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...