snadrian Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Heisann, Trenger AGP kort til AMD athlon XP 2600 +(2.13GHz) Hva anbefaler dere uten at prossesoren blir en flaskehals? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Jeg ville sett om du finner noen som selger noe billig på brukdmarkedet,http://bruktmarked.hardware.no/kat.php?k=77Den prosessoren blir raskt flaskehals, slik sett kan det være greit å kjøpe noe veldig simpelt og heller legge til sides pengene for ett nyinnkjøp seinere.om du bor i stavanger har jeg selv ett ekstremt simpelt kort jeg vil bli kvitt for en liten lapp =P Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
peiper Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Heisann, Trenger AGP kort til AMD athlon XP 2600 +(2.13GHz)Hva anbefaler dere uten at prossesoren blir en flaskehals? 9587491[/snapback] 7600GS eller 7600GT blir bra. Du kan også bruke X1950pro med god utnyttelse. GForce kortene bruker vesentlig mindre strøm enn ATI, men X1950pro er definitivt best. GT versjonen er dobbelt så bra som GS versjonen. Lenke til kommentar
snadrian Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Heisann, Trenger AGP kort til AMD athlon XP 2600 +(2.13GHz)Hva anbefaler dere uten at prossesoren blir en flaskehals? 9587491[/snapback] 7600GS eller 7600GT blir bra. Du kan også bruke X1950pro med god utnyttelse. GForce kortene bruker vesentlig mindre strøm enn ATI, men X1950pro er definitivt best. GT versjonen er dobbelt så bra som GS versjonen. 9589125[/snapback] Ok Lurte på om noe annet, Hvordan finner jeg ut hvordan hovedkort jeg skal bruke, og hvilken strømforyning bør jeg ha? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Om du ikke har hovedkort ect liggende tror jeg ikke det er noe sjakktrekk å kjøpe alt det andre =PHva er det egentlig du har?Bare en prosessor?AMD xp2600+ er til socket A.Det står litt om prossesoren i XP/MP avsnittet her:http://en.wikipedia.org/wiki/AthlonOm prosessoren er alt du har må du huske på at det raskt blir penger.Du trenger hovedkort, ram, skjermkort, strømforsyning, kabinett, harddisk, dvd/cdrom og kanskje også skjerm? =PAt han kan bruke x1950pro med god utnyttelse er bullcrap. Ett slikt skjermkort ville vært kraftig overkill! også 7600gt er overkill. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
snadrian Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Om du ikke har hovedkort ect liggende tror jeg ikke det er noe sjakktrekk å kjøpe alt det andre =P Hva er det egentlig du har? Bare en prosessor? AMD xp2600+ er til socket A. Det står litt om prossesoren i XP/MP avsnittet her: http://en.wikipedia.org/wiki/Athlon Om prosessoren er alt du har må du huske på at det raskt blir penger. Du trenger hovedkort, ram, skjermkort, strømforsyning, kabinett, harddisk, dvd/cdrom og kanskje også skjerm? =P At han kan bruke x1950pro med god utnyttelse er bullcrap. Ett slikt skjermkort ville vært kraftig overkill! også 7600gt er overkill. 9590393[/snapback] Nei, jeg har det jeg trenger. Bare at jeg kan ikke spille de nyeste spillene. Så jeg tenkte å oppgradere PC-en litt. Bare litt. Det jeg trenger er: Skjermkort Strømforsyning Helst en vifte Lenke til kommentar
snadrian Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Om du ikke har hovedkort ect liggende tror jeg ikke det er noe sjakktrekk å kjøpe alt det andre =P Hva er det egentlig du har? Bare en prosessor? AMD xp2600+ er til socket A. Det står litt om prossesoren i XP/MP avsnittet her: http://en.wikipedia.org/wiki/Athlon Om prosessoren er alt du har må du huske på at det raskt blir penger. Du trenger hovedkort, ram, skjermkort, strømforsyning, kabinett, harddisk, dvd/cdrom og kanskje også skjerm? =P At han kan bruke x1950pro med god utnyttelse er bullcrap. Ett slikt skjermkort ville vært kraftig overkill! også 7600gt er overkill. 9590393[/snapback] Nei, jeg har det jeg trenger. Bare at jeg kan ikke spille de nyeste spillene. Så jeg tenkte å oppgradere PC-en litt. Bare litt. Det jeg trenger er: Skjermkort Strømforsyning Helst en vifte 9604149[/snapback] Og forresten, jeg fant et skjermkort: Club3D Radeon 9600 256 MB AGP Hvor stor forskjell er det på dette og Nvidia Geforce MX 440? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Det er bare å google litt det.Men jeg kan avslære at ati kortet er best. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
snadrian Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Det er bare å google litt det.Men jeg kan avslære at ati kortet er best. 9605822[/snapback] Ok, men hvordan ATI kort er best? Du sa at X1950PRO var overkill? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Jeg mente at Club3D Radeon 9600 256 MB AGP er bedre enn Nvidia Geforce MX 440.Radeon 9600 er en ati GPU (kjerne).edit_Er det enkelte kort du kan få tak i billigere enn vanlig, eller har du en sum du skal kjøpe for via nettbutikker e.l.?Om det er slik at du har en dash penger du kan bruke, så skriv ca hvor mye så kan vi kanskje finne noen som vil være greie.Når du skriver du vil ha en vifte, mener du en vifte eller kjøleløsning?Vifte:Isåfall hvor stor?Kjøleløsning:Til grafikkkort eller prosessor? Du er kanskje intressert i noe billig, men rolig?edit_Skal alt være nytt så blir det raskt penger. Her er en ide:Akasa AK-786 AMD Kjøler, Low Noise, Socket A 78krSapphire Radeon X1650 256MB DDR2, AGP8X, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail 558krFortron/Source Strømforsyning ATX 350W Bulk, 120mm Vifte, SATA, 20/24pin 304kr940 + frakt, fra pcutstyr.no Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
peiper Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Om du ikke har hovedkort ect liggende tror jeg ikke det er noe sjakktrekk å kjøpe alt det andre =P At han kan bruke x1950pro med god utnyttelse er bullcrap. Ett slikt skjermkort ville vært kraftig overkill! også 7600gt er overkill. 9590393[/snapback] Toms Hardware har testet X1950pro mot forskjellige CPU'er, og konklusjonen ble at AMD XP2500+ IKKE vil begrense skjermkortet, så lenge spillet er GPU intensivt. (Noe de aller aller fleste spill er). Derfor: X1950pro kan du bruke på AMD 2500+ og P4 2,0GHz eller bedre. Forutsatt at strømforsyningen holder mål. Dvs 350W eller bedre PSU. Kommer litt an på kvaliteten. EDIT: MEN, 7600GT bruker svært lite strøm, og kan garantert brukes også gamle maskiner, med dårlige strømforsyninger. Endret 1. oktober 2007 av peiper Lenke til kommentar
snadrian Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Om du ikke har hovedkort ect liggende tror jeg ikke det er noe sjakktrekk å kjøpe alt det andre =P At han kan bruke x1950pro med god utnyttelse er bullcrap. Ett slikt skjermkort ville vært kraftig overkill! også 7600gt er overkill. 9590393[/snapback] Toms Hardware har testet X1950pro mot forskjellige CPU'er, og konklusjonen ble at AMD XP2500+ IKKE vil begrense skjermkortet, så lenge spillet er GPU intensivt. (Noe de aller aller fleste spill er). Derfor: X1950pro kan du bruke på AMD 2500+ og P4 2,0GHz eller bedre. Forutsatt at strømforsyningen holder mål. Dvs 350W eller bedre PSU. Kommer litt an på kvaliteten. EDIT: MEN, 7600GT bruker svært lite strøm, og kan garantert brukes også gamle maskiner, med dårlige strømforsyninger. 9610129[/snapback] Altså, 7600GT blir ikke overkill og blir garantert å funke på PC-en min?Garantert? Lenke til kommentar
snadrian Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg mente at Club3D Radeon 9600 256 MB AGP er bedre enn Nvidia Geforce MX 440. Radeon 9600 er en ati GPU (kjerne). edit_ Er det enkelte kort du kan få tak i billigere enn vanlig, eller har du en sum du skal kjøpe for via nettbutikker e.l.? Om det er slik at du har en dash penger du kan bruke, så skriv ca hvor mye så kan vi kanskje finne noen som vil være greie. Når du skriver du vil ha en vifte, mener du en vifte eller kjøleløsning? Vifte: Isåfall hvor stor? Kjøleløsning: Til grafikkkort eller prosessor? Du er kanskje intressert i noe billig, men rolig? edit_ Skal alt være nytt så blir det raskt penger. Her er en ide: Akasa AK-786 AMD Kjøler, Low Noise, Socket A 78kr Sapphire Radeon X1650 256MB DDR2, AGP8X, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail 558kr Fortron/Source Strømforsyning ATX 350W Bulk, 120mm Vifte, SATA, 20/24pin 304kr 940 + frakt, fra pcutstyr.no 9608323[/snapback] Ok, ja Skjermkortet hadde jeg sett at kostet rundt 500 kr, og jeg leter ikke etter de nyeste Skjermkortene. Og jeg blir å vente med ny vifte, så den skal du bare glemme nå Så det jeg trenger er da skjermkortet å strømforsyningen, mne vil helst at det ikke koster mer en 900-1000 kr Og når det gjelder det Radeon 9600 kortet, synes du at det hadde vært et godt kjøp hvist jeg hadde kjøpt det? Lenke til kommentar
peiper Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Og når det gjelder det Radeon 9600 kortet, synes du at det hadde vært et godt kjøp hvist jeg hadde kjøpt det? 9619818[/snapback] 9600 er ikke verd mer enn 50-100 kr, inkl frakt. Det er ikke på noen måte et bra kort, selv prisen tatt i betraktning. Men du får bilde på skjermen ... 7600GT trekker forøvrig under 30W, og jeg vil si at ALLE 300W strømforsyninger klarer det kortet, med mindre du har fylt kabinettet med disker og DVD brennere. Edit: Du må forøvrig godta at CPU KAN bli en begrensning av og til. Det er bedre at cpu begrenser deg i 5-10% av spillene, enn at skjermkortet begrenser deg i 90-95% av tilfellene. Generelt så er det bedre at cpu begrenser deg, enn at grafikkortet gjør det. Endret 2. oktober 2007 av peiper Lenke til kommentar
snadrian Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Og når det gjelder det Radeon 9600 kortet, synes du at det hadde vært et godt kjøp hvist jeg hadde kjøpt det? 9619818[/snapback] 9600 er ikke verd mer enn 50-100 kr, inkl frakt. Det er ikke på noen måte et bra kort, selv prisen tatt i betraktning. Men du får bilde på skjermen ... 7600GT trekker forøvrig under 30W, og jeg vil si at ALLE 300W strømforsyninger klarer det kortet, med mindre du har fylt kabinettet med disker og DVD brennere. Edit: Du må forøvrig godta at CPU KAN bli en begrensning av og til. Det er bedre at cpu begrenser deg i 5-10% av spillene, enn at skjermkortet begrenser deg i 90-95% av tilfellene. Generelt så er det bedre at cpu begrenser deg, enn at grafikkortet gjør det. 9621451[/snapback] Ok, men jeg var ikke særlig begeistret for prisen akkurat... hadde du had tid til å finne et skjermkort rundt ca. 500-600 kr hadde det vært toppers...har ikke allt for mye penger vettu Lenke til kommentar
peiper Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Ok, men jeg var ikke særlig begeistret for prisen akkurat...hadde du had tid til å finne et skjermkort rundt ca. 500-600 kr hadde det vært toppers...har ikke allt for mye penger vettu 9626084[/snapback] Edit: komplett.no Endret 3. oktober 2007 av peiper Lenke til kommentar
snadrian Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Ok, men jeg var ikke særlig begeistret for prisen akkurat...hadde du had tid til å finne et skjermkort rundt ca. 500-600 kr hadde det vært toppers...har ikke allt for mye penger vettu 9626084[/snapback] Edit: komplett.no 9630400[/snapback] huff huff huff...Det der jevla gebyr dritten... Mann kommer opp i tusen kroner uansett hvor billige disse skjermkortene er... Syntes du virkelig at dette skjermkortet er bra? Fikk dårlig kritikk... Lenke til kommentar
peiper Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 huff huff huff...Det der jevla gebyr dritten...Mann kommer opp i tusen kroner uansett hvor billige disse skjermkortene er... Syntes du virkelig at dette skjermkortet er bra? Fikk dårlig kritikk... 9633733[/snapback] Det er et kort som yter mellom 7600GS og 7600GT, og det er billigere. At han fyren synes det er et dårlig kort, kommer kanskje litt an på forventningene hans. Ikke vet jeg, men sett i forhold til pris, så er kortet helt OK det. 718,- inkl frakt. så du kommer godt under 1000-lappen Lenke til kommentar
snadrian Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 huff huff huff...Det der jevla gebyr dritten...Mann kommer opp i tusen kroner uansett hvor billige disse skjermkortene er... Syntes du virkelig at dette skjermkortet er bra? Fikk dårlig kritikk... 9633733[/snapback] Det er et kort som yter mellom 7600GS og 7600GT, og det er billigere. At han fyren synes det er et dårlig kort, kommer kanskje litt an på forventningene hans. Ikke vet jeg, men sett i forhold til pris, så er kortet helt OK det. 718,- inkl frakt. så du kommer godt under 1000-lappen 9635611[/snapback] Ok...ja jeg får se hva jeg kommer fram til:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå