Mr.Rogers Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Heisann! Jeg er hjelpeverge for en gutt som har en bærbar pc av typen Medion kjøpt via de tilbudene Coop Prix har fra tid til annen (denne ble kjøpt i April 07). Denne er nå inne til reparasjon pga. harddisk som gikk heden. Det er nå over 4 uker siden vi sendte den inn, ifølge den hyggelige herremannen på support som jeg har snakket med 3 ganger de siste to ukene var reparasjonen ferdig for ca. 2 uker siden, reparasjonen har blitt foretatt i Sverige. Problemet er nå at denne PC-en er enda ikke blitt sendt hjem, og han sier han purrer på dem men ingenting skjer. Jeg synes det er hårreisende at å bytte en HD kan ta så lang tid, og det virker som det skjer lite når jeg ringer så det hadde vært fint å ha noe å slå i bordet med neste gang jeg ringer. Hvilke rettigheter har da denne gutten, som jo er avhengig av denne datamaskinen av diverse grunner? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Dine rettigheter er at reparasjonen skal skje innenfor rimelig tid. Hva rimelig tid er, er ikke definert i loven men normal praksis er at over 4 uker så begynner det å bli lang servicetid. Går det så lenge kan du begynne å kreve heving av kjøpet. I loven står det også at hvis du er uten maskinen i mer enn 7 dager så har du krav på lånepc, MEN ikke dersom dette påfører selger en vesentlig kostnad. Så hvis coop må åpne en ny pc til deg slik at du kan låne den, er dette ansett som en vesentlig kostnad siden de må selge den med tap etterpå. Når det kommer til heving av kjøpet tipper jeg du kommer til å møte på problemer siden dem som sitter i kassa neppe har snøring på forbrukerkjøpsloven-. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Her burde supporten til Medion ordne opp og kreditere maskinen. Dette var policy da Compare Support hadde support. I en periode nå er det Zieger teknik i Sverige som har supporten, og de har slitt med tollklareringen o.l. Ring support og krev den kreditert om du ikke har fått den tilbake ennå.. Lenke til kommentar
Mr.Rogers Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2007 Takk for svar, pc kom i retur for noen dager siden. Men kommer ikke til å anbefale kjøp av medion pc til noen etter denne opplevelsen. Hele saken tok 6 uker, hvilket er totalt uakseptabelt. Support lover å sende mail, ringe osv. med tilbakemelding når man ringer, men ingenting skjer. Latterlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå