Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med web-server

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nylig måttet legge inn windows på nytt i forbindelse med bytting av en del hardware, og har i den forbindelse byttet fra norton IS til f-secure sin NGT variant som NGT club-medlemer har tilgang til. Dette har dessverre også ført til problemer med min web-server. Faktisk så store at jeg ikke har klart å løse dem, så nå håper jeg noen kloke hoder leser dette...

Jeg har følgende oppsett:

NGT-router (speedtouch 516i) => Privat WLAN router => server med f-secure Internet security

Jeg har ikke endret noe på noen av routerene, og serveren har samme ip som før oppgraderingen, da alt fungerte fint.

FTP-serveren var det ingen problemer med å få til. Åpnet port for ftp i f-secure, og vips var det kontakt. Prøvde så det samme for http, men uten resultat. Jeg har kjørt en scan med Shields UP!! og testet for åpne porter, men den finner bare port 21 (ftp), ikke port 80.

1: Er det noen som har tips til hvordan jeg kan åpne port 80? Regner med det er f-secure som er pro

2: Finnes det noen programmer som forteller meg hvilken brannmur som er problemet? Ettersom jeg har 3 brannmurer, hadde det vært kjekt å i det minste vite hvor feilen ligger...

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for det, men jeg har prøvd...

Har kommet ned til følgende senario:

- web-serveren er oppe, og går jeg inn på 127.0.0.1, eller min lokale ip (192.168.2.23) får jeg opp test-siden min og alt er i sin skjønneste orden.

- Jeg deaktiverer så alle brannmurer (selv om det kun skal være nødvendig å gjøre det med den lokale på PC-en)

- Prøver så å gå inn fra en annen pc i samme nettverk, ved å gå inn på lokal ip, men får ikke opp noen ting...

Er det noen her som har noen forslag til hva som kan være galt? Noen som vet om f-secure fortsatt er aktiv på noen områder selv etter at alt står som disablet i statusvinduet? Er litt desperat her nå.... (!)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Aaaahhh.... lettelse.. :)

Fant ut av det. Av en eller annen grunn, hadde ikke f-secure klart og oppdatere brannmuren til windows når jeg åpnet port 80 i f-secure. Dette gikk automatisk med alle andre porter, så jeg glemte rett og slett å sjekke den. Er så vant til norton som disabler windows sin brannmur...

Nå fungerer alt som det skal! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...