Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kan folk under 16 investere penger i aksjer?

bkf_94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så det betyr at jeg KAN vinne litt penger på aksjer?

9587903[/snapback]

Ja, hvis du nettopp har konfirmert deg aksjer en lur investering!

Netfonds har absolutt aldersgrense på 18 år, men du kan søke hos Nornet hvis foreldrene dine godkjenner med underskrfit. En del pes, men det er mulig. :-)

Lenke til kommentar

Jeg er selv 15 år og sparer i aksjefond.. Du må vel ha underskrift og rett kopi av legtimasjon for å kunne gjøre det.. Det er bare å ta med en av foreldrene dine, og legtimasjon til begge foreldrene til Postkontoret ellerno og be de kopiere legtimasjonen, så bekrefter de også kopiet som rett kopi..

Lenke til kommentar
Jeg er selv 15 år og sparer i aksjefond.. Du må vel ha underskrift og rett kopi av legtimasjon for å kunne gjøre det.. Det er bare å ta med en av foreldrene dine, og legtimasjon til begge foreldrene til Postkontoret ellerno og be de kopiere legtimasjonen, så bekrefter de også kopiet som rett kopi..

9617585[/snapback]

Takk :D

Hvilket aksjefond sparer du i??

Lenke til kommentar
Odim Maritim økte med svært mye i år faktisk...

Odin Maritim: +43,26 prosent

ifølge Hegnar.no

Er nok et smart valg der Uylum2 :)

9632533[/snapback]

Smart og smart :p begynte å spare for 1 mnd. siden x) Var veldig slapp med å skaffe de papirene jeg trengte.. Tenkte faktisk å starte å spare under subprime krisen, da hadde jeg tjent en del vett..

Lenke til kommentar
Er 14 og lurte på om jeg kunne innvistere penger i aksjer?

9587312[/snapback]

Om du blir kapitalist av en alder av 14 kan fremtiden bli lovende.

Du er 14 og ja du kan gjøre dette om du får opprettet en VPS konto. (www.vps.no)

Jeg vet ikke hvor mye du kan om aksjer, men det kan være et færlig sted om du ikke setter deg inn i det. Jeg kan anbefale deg titte på disse filmene for å få et innblikk i hva det gjelder å være aksjonær.

Det første du kan gjøre er å titte på følgende 8 korte filmer.

http://www.pengerpapapiret.no/filmer.html

Ellers kan det være anbefalt å lese noen bøker som f. eks verdsettelse av aksjer, den lille boken som slår markedet.

Om du er klok med dine penger fra din alder, sparer og investerer kan du nå langt. Husk også at investeringer ikke er lotto.

Lenke til kommentar

Tror jeg har tenkt LITT feil!

Å kjøpe og selge aksjer er jo slik som på filmer der de sitter i telefonen dagen lang (hørtes litt amatør ut) og roper ''Kjøp, kjøp, kjøp, selg''

Men kan noen forklare hva et AKSJEFOND er?

Lenke til kommentar
Tror jeg har tenkt LITT feil!

Å kjøpe og selge aksjer er jo slik som på filmer der de sitter i telefonen dagen lang (hørtes litt amatør ut) og roper ''Kjøp, kjøp, kjøp, selg''

Men kan noen forklare hva et AKSJEFOND er?

9646011[/snapback]

Anbefaler deg ihvertfall å lese deg litt opp på hvordan dette funker før du går videre.

Og hadde du kjøpt AAPL for 8 mnd siden hadde du vært rik idag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...