Chad Thundercock Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Har nettopp kjøpt meg et Asus N7600GS skjermkort og får opp meldingen at kortet ikke får "sufficient power" og den har nå gått ned til et nivå der det ikke er fare for å skade PC-en. Hva betyr dette? Er det strømforsyningen som er synderen her? Den er på 300W. Vet ikke om dette er relevant men har en prosessor på 2.6Ghz (Pentium 4 med AGP) med 2Gb ram. Drit hvis jeg bare får oppleve deler av hva kortet kan yte maks, pga lite "power" Endret 27. september 2007 av dicktator Lenke til kommentar
mOkk Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Er nok litt lite power ja, selv om den er vanskelig å si uten å vite resten av oppsettet ditt. I tillegg skal kortet ha en ekstra 6pins strømkonnektor som må være tilkoblet. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 (endret) I tillegg skal kortet ha en ekstra 6pins strømkonnektor som må være tilkoblet. 9587770[/snapback] Vet du sånn ca hvor mye jeg mister av maks ytelsen av korte når det ikke er tilstrekkelig med strøm? Den den 6pins greia du snakker om, må den være tilkoblet, og hvorfor var ikke denne inklu? Jeg merker at BF2 hakker en del ved full oppløsning noe som ikke burde være tilfelle. Endret 27. september 2007 av dicktator Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Hva slags strømforsyning har du? 7600GS trekker vel kanskje 30W max, så strøm burde ikke være det helt store problemet. Men man må vel utforske alle muligheter. [edit: Slo opp kortet, så ikke at molex-pluggen var plassert et helt annet sted] Endret 27. september 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Så hva tror du? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Vel, kortet ser ut til å trenge en 4-pinners molex-plugg koblet i. Men du har ikke koblet i noe slikt? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Vel, kortet ser ut til å trenge en 4-pinners molex-plugg koblet i. Men du har ikke koblet i noe slikt? 9588655[/snapback] Har ikke koblet noe ekstra til da det ikke fulgt med noe annet. Hva er 4-pinners molex-plugg og hvor kjøpes dette? Lenke til kommentar
Hakkebakk Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 En som dette. Slike kommer fra strømforsyningen. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Kan det være at skjermkortet rett og slett er for lite til BF2 på full oppløsning? Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) du må plugge til mer strøm ved hjelp av en lik ledning som bildet viser ovenfor. En slik kan sikkert kjøpes på komplett osv, sikkert der du kjøpte skjermkortet for den saks skyld. Har du ikke denne plugget i så er det stor mulighet for at ytelsen går opp, men hvor mye vet jeg ikke. Kan være mye eller lite... Jeg vet heller ikke hvor kraftig dette kortet er i utgangspunktet... Kanskje evt skiftet strømforsyning viss du har planer om å kjøpe ny pc eller oppgrader. Cpuen din som putrer og går på 2,4ghz, så kan være den skaper problemer.... Endret 27. september 2007 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå