Gå til innhold

Hvilken XP skal jeg velge?

Myxo

Anbefalte innlegg

Jeg har store problemer med å kjøre spill med min XP Pro. Får blåskjerm når jeg starter nye spill. Har prøvd å formatere for så å legge det inn på nytt, men det samme skjer. Vil det være noe poeng for meg å kjøpe Home Ed. eller finnes det noen program som kan finne ut hva som er feil, og løse problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har problemer med å kjøre spill, så skyldes dette neppe Windows XP, men grafikkort og drivere. XP Home er bare en nedskalert versjon av XP Pro (mangler visse elementer).

Hva slags grafikkort og hvilken versjon av drivere har du?

Lenke til kommentar

Jeg kom på en ting til: Du kan risikere å ha maskinvarekonflikter (IRQ). Kan du ta opp Start->Control panel->System og se på enhetsdriverne. Har kun Windows 2000 (på jobb) foran meg akkurat nå, så jeg husker ikke ordrett hvor det finnes.

Unasett, se om det har oppstått noen feil på grafikkortet, muligens deler den IRQ med noen adnre enheter??

Lenke til kommentar
Er jo forsåvidt litt rart hvis det skulle være feilen. Det funker jo på noen spill. Bare de med aller tyngst grafikk som krasjer PC'en...

Jeg har en kamerat som hadde tilsvarende problem. Da viste løsningen seg å være å bytte ut strømforsyningen. GF4 kortet trakk rett og slett for mye strøm når det ble heftig grafikk.

Lenke til kommentar
Er jo forsåvidt litt rart hvis det skulle være feilen. Det funker jo på noen spill. Bare de med aller tyngst grafikk som krasjer PC'en...

Jeg har en kamerat som hadde tilsvarende problem. Da viste løsningen seg å være å bytte ut strømforsyningen. GF4 kortet trakk rett og slett for mye strøm når det ble heftig grafikk.

Det var et interessant svar, bra! Kan du ikke El_Nino ta vekk en del andre strømforbrukere (CD, CD brenner, PCI kort osv.) som du ikke bruker til selve spillet og prøve om det hjelper? Hvis dette hjelper, så er det ny PSU du trenger.

Lenke til kommentar

Ser på komplett at de selger en:

Q-Tec Strømforsyning ATX 550W Dual Fan til 550 spenn. Det er bare halvparten av hva de andre med tilsvarende størrelse koster. Er det noen grunn til at denne er så billig? Er Q-Tec skikkelig sugent, eller er det bare snille folk der?

Den er btw i guld! :D

Lenke til kommentar

Har ingen erfaringer med dette merket men her er en test

.....og her er konklusjonen.

Conclusion

This is a beefy supply built to a price. It's build quality is not as high as the Enermax's of this world but it is just as capable of delivering the goods. The lack of a mains switch and fan speed control is more than offset by the PSU's price. I consider the short cable length a plus rather than a bad thing. I cannot predict the long term reliability but I suggest it is no worse than that of any other supply. In answering my original question - No, you don't have to buy an expensive leading brand supply to get performance. This PSU from Q-TEC is excellent value for money and gets two thumbs up raised high!!

[/url]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...