Gå til innhold

problemer med catalyst og 2 skjermer

Simkin

Anbefalte innlegg

fikk i dag min 37" lcd-tv fra hyndai, og jeg prøvde å koble på vga kabelen mellom tv og pc.

og bilde ble perfekt, passformen ble helt fin, og helt klart bilde.

men, hvordan veksler jeg mellom den vanlige skjermen og tv'en? catalyst hang seg og lagde bare rot, plutselig ble det bilde på begge, der de vist litt hver.

ARGH, jeg hater catalyst, hatt problemer med det drit programmet før.

så hva gjør jeg? vil jo ha begge tilkoblet samtidig så jeg bare enkelt kan svitsje mellom skjermene.

når jeg så fikk restarta etter all krøllen, fikk jeg NTLDR mangler, men fikk gudskjelov boota opp igjen ved å velge hd som boot og ikke diskett stasjon (som jeg ikke engang har) som boot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vell ikke tilfeldigvis 7.9 driveren og muligens Windows Vista?

Jeg skulle selv i går kveld koble opp PC-en til Tv skjermen for at jeg og en kammerat skulle se en film. Jeg skulle da bruke PC-en som DVD avspiller. Koblet til kabler og gikk inn i Catalyst Control Center for å aktivere skjermen. Eneste jeg ble møtt med var en rekke VPU recover feilmeldinger, før at maskinen restartet.

Klin umuligt å få Tv out funksjonen med andre ord. Og etter forsøket har Aero funksjonen hos meg pakket koforten og drett sin vei. Aero funskjonen er altså forsvunnet, borte vekk, forduftet.

Jeg har sett at ATI har store problemer med TV out funksjonen på Windows Vista, noe som de også har fått klagestorm på. Det bissare er at hver gang de fikser feilen på en ny driver oppdatering, ser det ut til at de får til et enda større problem.

Et god rådtil AMD/ATI folkene er å gi blanke f*** i de måndtlige utgivelsene av driver oppdatering, og heller offisielt legge dem ut til nedlasting etter de har gjenomgått en grundig testrunde. Det er bedre å måtte vente 3 måneder på en ny ATI driver som virker, enn å bytte ut en ATI driver med en bug mot en ny ATI driver med en annen bug.

- Dog må det også meddeles at gårsdagens hendelse var første gang jeg selv har hatt problemer med TV out og Control Center.

Lenke til kommentar

har nå fått til å svitsje mellom pc skjerm og tv'en. men det er tungvint slik jeg gjør det nå.

noen som kan forklare den letteste måten å svitsje mellom 2 skjermer i catalyst, der kun den som blir brukt har bilde? slik det er nå så er det bilde på begge.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...