Gå til innhold

Avslørte nyhetssaker som "inneholder" bloggere?

Jarek

Anbefalte innlegg

God dagen, godtfolk!

Holder på å skrive en oppgave om bloggere og avslørte nyhetssaker. Dvs. saker hvor journalister har publisert nyheter med feilaktig informasjon, som bloggere seinere har påpekt og bevist virkelig er feil.

Eksempel

Det jeg lurer på, er om andre vet om andre lignende saker hvor særlig bloggere har vært innblandet?

Og eventuelt, hva synes dere selv om at bloggere ("ordinære" mennesker) blander seg inn og påpeker dette, finnes det noen negative syn på dette?

Takker for bidrag :thumbup:

Endret av Jarek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og eventuelt, hva synes dere selv om at bloggere ("ordinære" mennesker) blander seg inn og påpeker dette, finnes det noen negative syn på dette?

9586994[/snapback]

Viss jeg kommer over en artikkel jeg finner feil på så kan du være rimelig sikker på at den havner på min blogg i hvert fall...

Jeg har ikke noen eksempler da altså.

Som regel så blogger jeg jo bare om ting jeg er uenig i, er irritert over, eller rett og slett bare forundret over...

Å lese media med kritiske blikk er noe vi alle burde gjøre i større grad.

Om jeg skal vise til et beskjedent eksempel på å se det annerledes kan jeg vise til en sak i Dagbladets papirutgave 18. juli 2007 hvor de tok opp problemet med å bruke mobil uten handsfree.

Les hele artikkelen på Sinna.no >>

Dårlig sammenligning da, men om man ikke ser litt annerledes på ting så finner man vel ikke feil heller...

Hvem som poengterer feilene, om det er bloggere eller andre nyhets-organ er vel totalt irrelevant.

Informasjon er informasjon uansett hvor du finner den, problemet er vel at informasjon fra en blogg blir avfeid som uriktig kanskje...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...