Gå til innhold

Blade Runner: The Final Cut

Montag

Anbefalte innlegg

På tide med en egen tråd for Ridley Scotts mesterverk. Her kan vi diskutere alt relatert til denne filmen - minner fra premieren, hvilken versjon som er best m.m.

Som mange sikkert vet kommer jula tidlig i år etter som Blade Runner relanseres i en definitiv utgave i november/desember. I Europa får vi 2 forskjellige utgaver, en 2 disc og en 5 disc tin edition - se her.

I USA derimot får man i tillegg en meget fancy og påkostet utgave av 5 disc versjonen, se her.

Wired har nylig publisert et meget lesverdig intervju med Ridley - se her.

Mange her som skal/har gått til innkjøp av den nye boksen evt. koffertutgaven?

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på hva George Lucas gjorde med sine gamle SW filmer, synes jeg det står respekt av Ridley Scotts beslutning om IKKE å legge til nye spesialeffekter - det eneste som er gjort digitalt er å fjerne vaierne som ble brukt for å løfte hovercraftene.

Noe av det jeg gleder meg mest til i forbindelse med denne definitive boksen er å få sett arbeidskopien (workprint) - det blir interessant det!

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen mellom den europeiske 5-disc versjonen og den amerikanske da? Altså, foruten kofferten? Hva mer har den amerikanske?

EDIT: Bestilte like så godt den kofferten nå jeg. Soldatlønna er ikke akkurat noe å skryte av, men den holder da til en nydelig versjon av en genial sci-fi-jævel. Gleder meg til jula, for å si det sånn. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Har den 'vanlige' amerikanske 5-disc-utgaven og kofferten (begge HD DVD) i forhåndsbestilling @Amazon.

Kofferten fordi den er en typisk 'må ha'-ting, 5-disc-settet fordi det var såpass billig, og mulig ankommer før kofferten ('plain vanilla'-boksen er godt under mva-grensa, kofferten er ikke). Ikke det at det er sannsynlig at jeg har tid til å se noe av det i desember eller begynnelsen av januar uansett..... :ermm:

Premierer og versjoner av filmen:

Var ikke på premieren av originalversjonen(!), men så den såkalte DC'en den første helga den gikk i Oslo.

Har aldri kunnet noe med voiceover'en i den opprinelige versjonen, og foretrekker så langt 1992-versjonen med god margin.

Lenke til kommentar

Jeg la, mer eller mindre spontant, inn en forhåndsbestilling på 5 disk kofferten for ett par måneder siden da jeg først hørte om den.

Filmen er bra, settet er tøft, og prisen er absolutt ikke til å klage på. Dessuten kommer jeg nok til å glemme at jeg har bestilt den innen den blir sendt, så jeg kjøper meg en liten overraskelse også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...