Montag Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) På tide med en egen tråd for Ridley Scotts mesterverk. Her kan vi diskutere alt relatert til denne filmen - minner fra premieren, hvilken versjon som er best m.m. Som mange sikkert vet kommer jula tidlig i år etter som Blade Runner relanseres i en definitiv utgave i november/desember. I Europa får vi 2 forskjellige utgaver, en 2 disc og en 5 disc tin edition - se her. I USA derimot får man i tillegg en meget fancy og påkostet utgave av 5 disc versjonen, se her. Wired har nylig publisert et meget lesverdig intervju med Ridley - se her. Mange her som skal/har gått til innkjøp av den nye boksen evt. koffertutgaven? Endret 27. september 2007 av Montag Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Koffertutgaven er rå, men jeg er en fattig fille for tida. Er uansett godt fornøyd med Directors Cut'en jeg har, det er jo tross alt en av de beste sci-fi-filmene noensinne. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Med tanke på hva George Lucas gjorde med sine gamle SW filmer, synes jeg det står respekt av Ridley Scotts beslutning om IKKE å legge til nye spesialeffekter - det eneste som er gjort digitalt er å fjerne vaierne som ble brukt for å løfte hovercraftene. Noe av det jeg gleder meg mest til i forbindelse med denne definitive boksen er å få sett arbeidskopien (workprint) - det blir interessant det! Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Skal kjøpe meg kofferten på Blu-ray straks den er tilgjengelig. Gleder meg stort. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Kofferten er forhåndsbestilt fra Amazon i HD DVD utgave, så da er det bare å vente til nyttår når den dukker opp i posten sånn at man får sett moroa også Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 En nydelig boks til en glimrende film... alt jeg har å si! Har Directors Cut'en, spent på hvordan Final Cut blir. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Hva er forskjellen mellom den europeiske 5-disc versjonen og den amerikanske da? Altså, foruten kofferten? Hva mer har den amerikanske? EDIT: Bestilte like så godt den kofferten nå jeg. Soldatlønna er ikke akkurat noe å skryte av, men den holder da til en nydelig versjon av en genial sci-fi-jævel. Gleder meg til jula, for å si det sånn. Endret 27. september 2007 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Njål Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Har den 'vanlige' amerikanske 5-disc-utgaven og kofferten (begge HD DVD) i forhåndsbestilling @Amazon. Kofferten fordi den er en typisk 'må ha'-ting, 5-disc-settet fordi det var såpass billig, og mulig ankommer før kofferten ('plain vanilla'-boksen er godt under mva-grensa, kofferten er ikke). Ikke det at det er sannsynlig at jeg har tid til å se noe av det i desember eller begynnelsen av januar uansett..... Premierer og versjoner av filmen: Var ikke på premieren av originalversjonen(!), men så den såkalte DC'en den første helga den gikk i Oslo. Har aldri kunnet noe med voiceover'en i den opprinelige versjonen, og foretrekker så langt 1992-versjonen med god margin. Lenke til kommentar
master air Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Tror nok jeg kommer til aa kjoepe den kofferten, siden for en gangs skyld trenger jeg ikke aa tenke paa tollgrensa. Mulig jeg ogsaa kjoeper meg HD DVD/Blu-ray versjonen naar jeg har bestemt meg for hvilket format jeg kommer til aa stoette. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jeg la, mer eller mindre spontant, inn en forhåndsbestilling på 5 disk kofferten for ett par måneder siden da jeg først hørte om den. Filmen er bra, settet er tøft, og prisen er absolutt ikke til å klage på. Dessuten kommer jeg nok til å glemme at jeg har bestilt den innen den blir sendt, så jeg kjøper meg en liten overraskelse også. Lenke til kommentar
technofranki Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Jeg forhåndsbestilte den vanlige amerikanske 5-disc versjonen (HD DVD) på Amazon.com for snart to måneder siden (31. juli for å være nøyaktig). Jeg liker denne filmen. Så vidt jeg kan huske, har jeg bare set Director's cut versjonen. Derfor gleder jeg meg til å se de andre versjoenene også. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Da var billett til kino-visning av BR: The Final Cut kjøpt, skal se den søndag førstkommende. I følge Lørdahl er de to OIFF-visningene de eneste på 'vanlig' kino (blir sikkert tatt inn til filmklubber o.l. etterhvert). LarsP? Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Har allerede forhåndsbestilt Koffert utgaven på HD DVD. Det blir så digg, regner Blade Runner som min absolutt favoritt film, og det er herlig å se den komme ut i en så pen utgave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå