Gjest Muligens_allergiker Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Grunn til gjestefunksjon: Flere personer kjenner til min brukerkonto på verket, noe som gjør at min evt allergi kan assosieres med meg, noe som har en vesentlig betydning for div opptak jeg skal gjennom. Saken er så at for tredje gang har jeg fått et utslett på min venstre hånd som jeg ikke kan forklare på noe vis. Gjennom hele barndommen har jeg vært fri for allergier, uten om at appelsinsaft mot bar hud ga meg litt svie som ung, og har derfor ikke noe slikt på min medisinske journal. Nå har jeg derimot fått et eksem/utslett som jeg ikke kan forklare. Har fått det 2 ganger før, uten noen direkte link til årstid eller andre spesielle ting i luft som pollen o.l. Utslettet begynner som bittesmå nupper, som etter hvert sprer seg ut over hele hånden. Første gang jeg fikk det, ca. 3 år siden, så lot jeg det være ettersom jeg nettopp hadde kommet hjem fra en telttur og regnet med jeg hadde kommet i kontakt med noe der. Nuppene dekket da halve oversiden av handen min, før nuppene ga "riller" i huden. I tillegg skiftet overflaten "konsistens", dvs at ved direkte lys så glinset det. Uansett, jeg testet med hydrokortison, noe som tok knekken på hele greia etter ei uke. Andre gangen, et drøyt år etter, så kjørte jeg på med hydrokortison med en gang og så aldri mer enn noen nupper. Nå for tredje gang, så fungerer fortsatt hydrkortison, men jeg begynner å bli bekymret. Jeg er svært renslig av meg, dusjer om morgen og etter trening. Vasker klær og laken ofte, så jeg tror jeg utelukker midd, uten at jeg vet om det kan ha noe med saken å gjøre. 1: Noen som har noen anelse hva dette kan være? Ca. 1 års mellomrom, og alltid på samme hånd og sted. 2: Om jeg går til lege med dette, som frister siden jeg vil vite om det feiler meg noe, og en test kommer fram til at jeg har en form for allergi, er legen pliktet til å notere dette i min journal, uansett hvor ubetydelig? Det er spørsmål nr.2 som har gjort at jeg ikke har gjort noe med saken tidligere, da det kan føre til stopper for videre yrkesplaner. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Flaskepost Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Nå er jo din journal privat, så det er jo bare lege og du som kan få vite hva som er på den mener nå jeg! Visst du ikke skaffer deg forsikring, lyver og det blir misstanker tror jeg du kan risikere å legge frem journal enten for at de beviser at du lyver, eller for å vise at du kanskje snakket sant! Så ser jo ikke helt problemet egentlig! De skriver det vel ikke visst du ber om det, så lenge det ikke er noe alvorlig, eller er til fare for deg eller omgivelser! Vil jeg tro, jeg er ikke helt sikker Lenke til kommentar
lain Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Tørr jeg spørre hvilke yrker dette ville være? Og ja, legen vil notere at du kommer inn med utslett på handa, og ber om diagnose på dette, om legen finner det nødvendig, vil du bli sendt til hudlege for å gjennomgå allergitest. Om det blir borte med engang ved bruk av salve, ser jeg ikke helt problemet, er sikkert bare et eller annet du reagerer litt på, prøv å finn ut hva det er, hvilke ting er likt alle 3 gangene du har fått utslett? Lenke til kommentar
Gjest Muligens_allergiker Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hadde nesten glemt av denne tråden etter at utslettet er borte nok en gang. Kan ikke finne noen fellesbenevner for de 3 gangene jeg har fått dette utslettet. Har fått det som sagt en gang årlig de siste årene, men har fått det både nå på høsten og på vinter i tillegg til første gangen. Når det gjelder yrke så skal jeg på opptak til Luftforsvarets flygeskole, og såvidt meg bekjent er det nulltoleranse når det kommer til allergier. Er vel sikkert noen gråsoner, men siden jeg ikke vet hva dette er, ville jeg ikke riske noe ved å gå til lege når jeg var usikker på alvorlighetsgrad og om dette kom på journal eller ikke. Nå er ikke dette noe som plager meg, uten om at det ser fælt ut så jeg får ta sjansen for at alt går bra. Har ikke trent og slitt i flere år for å bli danket ut av et utslett, er mange nok andre hindre jeg skal passere først Vel, da har jeg fått svar på det jeg lurte på. Takk så meget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå